-
26 юни 2018 08:06
- 28750
- 10
"Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът идва от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, стига да направи справка с ежегодните тестове на ADAC - германския автомобилен съюз", коментира в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Крум Дончев.
Той обясни, че зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели.
Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студено време под +7 градуса по Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по-дълбок и има ламели.
"Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. През лятото температурата на шосето може да достигне и дори да надмине 40-50 градуса, тогава ламелите "се изпичат", изтриват и запълват, с което губят своята екастичност да "защипват" снега", допълнилни ощ той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Квартал в Русе осъмна с нарязани гуми
15 юни 201814:05
Бандити унищожиха гуми на кола
11 юни 201812:39
Шофьорът на линейката, чиито гуми бяха спукани от колоездач: Заплаши ме с 25-сантиметров нож
11 юни 201809:19
В Шумен стартира кампания по събирането стари автомобилни гуми
06 юни 201821:52
Терор по съседски: Мъж пука гуми на коли от квартала
01 март 201808:50
КЗП: Сайтове за продажба на автомобилни гуми спестяват задължителна информация
19 февруари 201809:46
От днес: Задължителни зимни гуми
15 ноември 202306:11
За какво трябва да внимаваме при подготовката на автомобила за зимния сезон (видео)
05 ноември 201809:37
Учат ни как да шофираме безопасно през зимата. Вижте кое е най - важното, което трябва да направим преди да се качим в колата си
05 ноември 201808:40
Осем отбора зависят от Лудогорец - Ботев, разградчани “ще играят” за ЦСКА - София и Левски
Агитират Сираков да вземе треньора на хита на сезона
Реал Мадрид стигна финала по най-лудия начин, а Байерн отново преживя ужаса от “Камп Ноу”
Байер посяга към мечтания финал, в Бергамо ще е интересно
Бивши елитни испански рефери също коментираха отсъдената засада при незачетения гол на Байерн
Астън Вила се надява на чудо, за да спре исторически успех на Олимпиакос
Коментари 10
Добави2018.06.26 | 19:58
2018.06.26 | 15:18
Тогава сцеплението ще е на ниво, и ще караме с двеста безопасно:))
С тея дупки прахоляци и кал по пътищата, липса на обозначения ще е нужно някакви самозалепващи гуми да се слагат.
2018.06.26 | 13:41
Като цитирате Adac,давате ли си сметка, че и асфалтът и колите и стила на шофиране и заплатите са други в Германия?
На отсечка от 7км се кара със 120? Това между два малки града. Къде в България има такава настилка? Досега съм хвърлил най-малко 2 нови гуми заради дупки. Къде в Германия сте видели дупки?
2018.06.26 | 11:56
През лятото когато завали дъжд зимните лепят идеално а летните стават на шейна!
2018.06.26 | 11:19
2018.06.26 | 11:03
2018.06.26 | 09:52
2018.06.26 | 10:54
2018.06.26 | 09:43
Добави коментар
Водещи новини
Премиерът Главчев: Ще има забавяне при официалното обявяване на изборните резултати
09 май 202411:06
Радев: Скоро ще проличи дали Северна Македония ще върви по пътя на Европа
09 май 202409:13
Ден на Европа: Издигнаха знамето на ЕС пред президентството
09 май 202410:00
Калин Стоянов: В МВР са получени три сигнала, свързани с изборите
09 май 202410:59
Николай Рашков: Сектор "Транспорт" свързва всички икономически елементи на нашия живот в Европа
09 май 202411:41
ПП-ДБ смени кандидат от листата си за евродепутати
09 май 202411:40
Лорер: В настоящата ситуация в парламента не може да има работещо мнозинство без ГЕРБ
09 май 202410:54
Пожар пламна в къщата на Иван Гешов в София
09 май 202411:42
Фалшив лекар уби студент по време на пластична операция!
09 май 202411:33
2018.06.27 | 23:31