КЗП обясни как биха се решили проблемите на потребителите с монополисти

  • 15 май 2018 09:17

  • 1315
  • 1
КЗП обясни как биха се решили проблемите на потребителите с монополисти
© КЗП

Най-често поставяният от страна на гражданите въпрос по отношение на топлофикационните дружества е свързан с т. нар. „такса сградна инсталация”, която мнозина считат за несправедлива или поне за неясна от гледна точка на това как се изчисляват сумите, които трябва да се платят за използването на топлоенергия в общите части.

Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред телевизия „Алфа”, съобщиха от пресцентъра на Комисията.

Председателят на КЗП каза, че институциите търсят начин за установяване на „една справедливост в отношенията между доставчика на топлоенергия и потребителите”. Следваща стъпка в тези усилия е инициативата на Министерството на енергетиката за сформиране на работна група с участието и на Комисията за защита на потребителите, като целта е изработване на предложения за оптимизиране на нормативната уредба.

В работната група са включени и граждански организации, които от години работят по изясняването на тези проблеми и са поставяли основните от тях, информира Маргаритов.

„Започваме с идеята за индивидуалните договори. Всеки потребител ще трябва да може да подпише договор, в който да е посочено какво му струва единицата на това, което той ползва, съответно – как се измерва и да е напълно проследим този процес”, обясни председателят на КЗП. Той изрази мнение, че така голяма част от натрупаните с годините проблемите ще намерят своето успешно решение.

„Когато говорим за останалите сектори в т. нар. монополизиран пазар, симптоматично продължават да са най-много жалбите за надписани сметки и оспорване на начислени такси – както по отношение на електроразпределителните дружества, така и по отношение на ВиК”, посочи Маргаритов. Той допълни, че това е дейност, изясняването на която върви ръка за ръка и с дейността на експертите от Комисията за енергийно и водно регулиране.

Маргаритов напомни, че по потвърдено от съда решение на КЗП, потребителите не могат да бъдат задължавани да плащат оспорена от тях сметка до произнасянето на доставчика по жалбата им. „Ако имате сметка за ток, която Ви се струва, че е надписана, Вие можете да я оспорите в 30-дневен срок и електроразпределителното дружество е длъжно да се произнесе”, даде пример той. И направи важното уточнение, че през този период търговецът не може нито да задължи абоната си с каквито и да било плащания, нито да му спре услугата.

Последвайте канала на

Веселина Спасова
1315 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
ох охх

2018.06.24 | 21:13

1
Дрън-дрън. Най-неефективна институция. С какво е предотвратила или наказала престъпните практики на монополисти и не съвсем? Та КЗП с "указанията си да внимаваме..." ни прехвърля задълженията си и ни набутва в нескончаеми спорове с лукавите доставчици. Сега "решили въпроса" с наглия грабеж на основа толериран монополизъм от "топлото". Действия, норми и контрол са нужни, а не съветчета, които нищо не решават!

Добави коментар

Водещи новини