Проф. Пимпирев: Моля се Господ да е с Боян Петров. И друг път е изпадал в тежки ситуации

Когато повече от седмица няма вест от някой, който е тръгнал да катери един 8-хилядник, е доста обезпокоително, защото в момента връзките са доста добри, не е както преди 30 години. 

Това каза в предаването "Денят на живо" по Канал 3 директорът на българския антрактически институт Проф. Христо Пимпирев във връзка с изчезването на алпиниста Боян Петров. "Сега със сателитен телефон от всяка точка човек има връзка с базовия лагер.Най-обезпокоителното е, че той е без сателитен телефон. Той го е оставил в базовия лагер, което за мен е непонятно, защото винаги при всичките си експедиции и то на доста по-високи места е бил със сателитния си телефон. Затова за мен е странно, че е бил без него и че го няма от толкова много време, но тъй като той се е измъквал от много тежки ситуации, се моля Господ да е с него и да е станало чудо, и да е в някоя цепнатина, където да се е скрил от лошото време, да си е направил снежна пещера", добави той.

Според алпиниста Петър Атанасов, вероятно когато Боян Петров е тръгнал, времето е било добро. „Проблемът на Хималаите и изобщо на планините е този, че там промените настъпват много бързо и е много трудно да се предвиди до каква степен времето ще се влоши”, каза той и даде за пример трагедията в Алпите отпреди една седмица, когато загинаха 10 души, между които и една българка, съпруга на един от най-големите италиански гидове.

„Тръгват, вървят, надяват се, че времето ще се влоши, надяват се обаче, че ще се измъкнат от лошото време и ще стигнат до заслона. Връхлита ги лошото време, което има характер на катаклизъм. Това е нещо, което не са успели да предвидят по никакъв начин. Промяната е толкова рязка, толкова рязко падат температурите, духва вятър, виелица, видимостта става нула, поради снеговалежа, хората се оказват парализирани и без да са могли да предположат, че съдбата им готви такъв капан”, разказа още Петър Атанасов.

„В последните 10-15 години Хималаите и въобще височинния алпинизъм, стана туризъм и се комерсиализира. Това са комерсиални експедиции, които взимат доста добри суми от хората, решили да се качат на някои 8-хилядник, така че качват се хора, които нямат абсолютно никакъв опит в Хималаите. Шерпите ги бутат нагоре, държат ги за въжетата, носят им кислородните бутилки, те нямат проблем с кислород и глад, какви ли не са се качвали – да 70-годишни, даже слепи са се качвали даже на Еверест, затова Боян, който почти ще достигне короната на всички 8-хилядници, той избягва тези комерсиални експедиции и затова върви сам. Той тръгва с една комерсиална експедиция, но тръгва преди тях, за да избегне това струпване на хора, които си ходят едва ли не по главите по класическия маршрут за Еверест”, каза още проф. Пимпирев.

"Трябва да се прави ясно разграничение между спорта алпинизъм и това, което се случва в момента в Хималаите- комерсиалният алпинизъм, смята още алпинистът Петър Атанасов. „Това са две коренно различни неща”, категоричен е той. „Когато някой отива в комерсиална експедиция отива на Еверест и казва „аз алпинист” това е смешно, глупаво е и не е вярно, просто защото този човек може да е съвсем случаен от улицата. Боян се слави в алпийските среди като самостоятелен алпинист, той участва в експедиции просто, за да използва някаква организация", смята Петър Атанасов.

Коментари

  1. 2018.05.23 | 20:05
    КОТА "0" НА ЛЕДЕНИЯ КОНТИНЕНТ АНТАРКТИДА Е МНОГО ПО-ВИСОКА ОТ КОТА "8848" НА ВРЪХ ЕВЕРЕСТ !
    ПРОФЕСОРЕ, ЧЕСТИТ ПРАЗНИК "24 МАЙ" !
    АКАДЕМИЧНОТО СЛОВО, КОЕТО ЩЕ ПРОИЗНЕСЕТЕ Е ЗАСЛУЖЕНА ЧЕСТ !

    БЪДЕТЕ ЖИВ И ЗДРАВ ОЩЕ МНОГО ГОДИНИ И ДЕРЗАЙТЕ В ИМЕТО НЕ НА БОЛНО ЕГО, А НА НАУКАТА, ЖИВОТА И БЪДЕЩЕТО НА ПЛАНЕТАТА. НЕЩО, КОЕТО СТЕ ПРАВИЛИ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ СИ ЖИВОТ ДО СЕГА !
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.