Идея: Всички превозни средства - с техническо досие

  • 07 май 2018 21:06

  • 19360
  • 14
Идея: Всички превозни средства - с техническо досие
© Булфото

Всички превозни средства - с техническо досие. Това предвижда проектозаконът за превозните средства, който в момента се обсъжда. Освен това ремонтите на автомобилите вече ще трябва да се извършват само в регистрирани сервизи.

Ремонтите и техническото обслужване на автомобилите да се извършват само от специалистите. За да е сигурно, че на пътя се движат само сигурни автомобили. А правилото искат да въведат транспортните експерти.

„От една страна искаме да защитим потребителя, от друга за безопасност на пътя, защото ремонтът на автомобилите е пряко свързан с това”, заяви Дамян Войновски от Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” пред Нова телевизия.

Затова всеки сервиз или такъв, в който например се извършват тенекеджийски или бояджийски ремонти, смяна на гуми или диагностика, трябва да се регистрира.

В идеята собственикът на сервиз Стефан Александров вижда и плюсове, и минуси. „Добре е, защото ще се следят дейностите по ходова част, по спирачната система, това нещо да се извършва от квалифицирани механици, докато го правим сами, не е много ясно кой и как си е сменил накладките”, обяснява Стефан Александров.

Законовото предложение се видя притеснително за Института за пътна безопасност. „Всеки знаете, че прави някакви малки технически обслужвания по автомобила си – смяна на гуми, на масло. Оказва се, че ти вече нямаш право да го правиш това нещо и трябва да минеш задължително през сервиз”, обяснява Настимир Ананиев от Института за пътна безопасност.

„Всеки собственик на автомобил може да извършва дейностите, описани в книжката на автомобила, но със закупуването на автомобила получава една книжка, в която пише какви основни неща може да се свършат”, обясни Войновски.

„Да не се окаже после, че някой, който сменя маслото пред блока си, после може да бъде глобен”, попита Ананиев. „Още повече смяна на масла и някакви други консумативи – това може да замърси природата”, обясни Дамян Войновски.

Всеки ремонт ще трябва да бъде записан и в електронно досие на автомобила ни. За да е по-ясна историята му. „Говорим за автомобилите, които вече са били в България, а за тези от чужбина, там няма да има толкова много данни”, заяви Войновски.

По-добрият контрол на сервизите, от автомобилна администрация обещават с повече служители.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
19360 14

Свързани новини

Коментари 14

Добави коментар
Знаещ

2018.05.31 | 21:06

14


Няма такъв закон за автомобилните сервизи в никоя страна на ЕС. Единственото изискване е да са регистрирани по Търговския закон и професионална квалификация на работниците.
Проектът на този закон е писан от неграмотни лобисти.
Чакам да излезе и закон за баничарниците....

някой

2018.05.08 | 20:08

13
Е това ако направят... вече ще се напълнят площадите и тия ще трябва да си заминат.
Направо прекалиха

2018.05.08 | 16:41

12
Ако може вкарайте и гумен отпечатък на колата в досието - вие сте луди ..Стига вече прекалявате ...Без да си престъпник си нарочен за такъв ...Национален протест да не караме коли 1 година .

2018.05.08 | 16:41

11
Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш. Ние строителите вече го гледахме този филм. Регистри, глупости, кьорфишеци и..... накрая куцо и сакато се занимава със строителство. Просто в държавата влязоха още пари за крадене.

2018.05.08 | 16:40

10
Когато случайни хора стават експерти ефекта е такъв.
я

2018.05.08 | 16:40

8
стъклото облепено със стикери , жабката пълна с квитанции формуляри отрязъци и незнам какво си още , изискуемо по ;закон; заради пътната безопасност ???? сега и досие , кога и колко антифриз съм долял и течност за чистачки , кога е била на авто мивка и с какъв препарат е почиства
я

2018.05.08 | 16:40

9
почиствана , в коя яма съм чул да тропне накрайник или шарнир , коя станция слушам по радиото ??? и всичко това за да си назначът още роднини на работа ? които надлежно ще проверяват записаното , и ще го корегират срещу известна сума . Идеята е добра но ще се изроди в тоя вид койт

2018.05.08 | 16:39

7
Чудесно, но въпросната "техническа книжка" ще се приема ли като доказателство за "качествени" пътища? Не е редно всяка година окачването да е за ремонт... Същият въпрос важи и за горивен филтър, как ще гарантират качеството на горивата?

2018.05.08 | 16:39

6
Целта май не е толкова да се намалят произшествията а да се вземат едни пари.
абв

2018.05.08 | 16:39

5
Аман от "фирмени" сервизи. Парите фирмени, а работата ... Патил съм много. Крият се какво правят. Не е отразено нито в компютъра на фирмата, нито в сервизната книжка. Или краткото "Масло и филтри". По-добре да присъствам при кварталния майстор, за да видя кое е сменил и кое - не.
дуци

2018.05.08 | 16:39

4
ЩО НЕ СИ ТАКОВАТЕ МАМАТА ГОСПОДА "ЕКСПЕРТИ " АНАНИЕВ И ВОЙНОВСКИ И ВИЕ СИ НАРЕДИХТЕ КАНЧЕТО НАРОДА ДА ВИ ГО ПЪЛНИ АМА НЕМА СТАНЕ ДА ВИ ФАКАМ В МАЛОУМКИТЕ ЕКСПЕРТНИ

Добави коментар

Водещи новини