-
06 февруари 2012 14:15
- 786
- 0
Билетите в междуградските автобуси поскъпнаха с 1-2 лева, показа проверка на “Труд” сред големите превозвачи.
Първи вдигнаха цените от “Юнион Ивкони”. Компанията ги увеличи средно с 8-10 на сто от 23 януари. Причината е поскъпването на дизеловото гориво, чиято цена стигна 2,68 лв./л. От два дни на по-високи цени вози и “Карат - С”. “При нас средното увеличение е с 5%”, каза шефът на компанията Миролюб Столарски пред “Труд”. “Поскъпнаха както горивата, така и гумите и застраховките. Друг въпрос е, че пътниците са между 9 и 12 души на курс за различните дестинации”, обясни Столарски. Според него дори и след увеличението разходите за гориво няма да могат да се покрият. Надяваме се през лятото, когато пътуват повече хора, да компенсираме", добави той.
“Етап Адрес” и “Груп” все още не са вдигнали цените, но и те ще го направят от понеделник, съобщи пред “Труд” шефката на двете компании Галя Топалова.
За най-дългите дестинации София - Варна и София - Силистра цената се повишава от 30 на 32 лв. С 2 лв. поскъпват и билетите до Бургас. За по-близките курсове увеличението е с 1 лв. “Както е тръгнало, до края на годината дизеловото гориво ще стигне 3 лв. за литър”, коментира Топалова. Тя също смята, че увеличението не е достатъчно да компенсира разходите, но фирмите в бранша били принудени да държат цените ниски заради “незаконните” отстъпки, които предлагат от БДЖ. Във влака ученици, студенти и пенсионери ползват 50% намаление.
“Никой не се е засилил да вдига цените на такситата и едва ли това скоро ще стане.” Така коментира вчера пред “Труд” шефът на браншовата организация “Съюз Такси” Кирил Ризов информациите за поскъпване и на таксиметровите услуги.
“Абсурдно е цената на таксиметровите превози в София да бъде вдигната от 59 ст./км на 90 ст./км, както искат от компанията “Такси С Експрес”. Който вдигне първи цените, ще фалира”, обясниха от бранша с жълтите коли. Проблемът е, че най-голямата такси компания в София “О Кей Супертранс” засега не смята да пренастройва апаратите на по-висока стойност.
В столицата тарифите за превоз не са пипани от 6 г., като поне от 3 г. се говори за поскъпване. Фирмите обаче се дебнат и никоя не иска да е първа. Комисията за защита на конкуренцията пък ги дебне за картелиране при определянето на тарифите. Антимонополното ведомство веднъж вече прави проверка за синхронизирано поскъпване.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05