Позиция на омбудсмана относно продажбата на ЧЕЗ

  • 23 февруари 2018 20:12

  • 16050
  • 5
Позиция на омбудсмана относно продажбата на ЧЕЗ
© Булфото

Като омбудсман и защитник на правата на българските граждани, обръщам специално внимание на действията на енергийните дружества в България, на които държавата е възложила извършването на услуги от обществен интерес. В този контекст следя и информацията за продажбата на ЧЕЗ, се посочва в официална позиция на институцията.

Безспорно в случая става въпрос за търговски отношения, но доставката на електроенергия засяга не само националната сигурност, но и пряко правата на българските потребители. Ще напомня, че за миналата година жалбите до омбудсмана от потребители на услуги съставляваха около 25% от всички оплаквания на гражданите, една четвърт, от които срещу енергоразпределителни дружества.

Обявена е гореща телефонна линия – 02 8106948 и 0894777872 в институцията на омбудсмана, на която гражданите могат да се обаждат за нарушени права и проблеми с електроснабдяването.

За мен и за всички граждани е важно сделката да бъде осъществена напълно прозрачно и с ясни гаранции, че няма да постави потребителите в по- неизгодна позиция. Важно е какви ангажименти ще поеме новият собственик, какъв е неговият капацитет за изпълнение на дейността, какви инвестиции ще направи и как ще подобри качеството на предоставяните услуги. Важно е също така продажбата да не доведе до ограничение или нарушение на конкуренцията в страната и да не засегне интересите на два милиона български граждани, които са клиенти на ЧЕЗ.

В момента от ключово значение е контролът, който държавните органи следва да осъществят върху сделката. Очакването на гражданите е да се подходи отговорно, да се направят всички необходими проверки, за да се гарантира прозрачност и контрол. По този начин могат да се изяснят всички обстоятелства около икономическите субекти, прехвърлянето на собствеността и финансирането на сделката. Ще наблюдавам с повишено внимание развитието на сделката.

Моят ангажимент е да защитавам потребителите и техните интереси да не бъдат неглижирани от институциите. Доставката на електроенергия е чувствителен въпрос и затова смяната на собствеността не бива да води до нарушения на правата на гражданите. Смятам, че са необходими законодателни промени, които да гарантират прозрачност, контрол и защита на обществения интерес и правата на гражданите при сделки от такъв мащаб.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
16050 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
king

2018.03.09 | 10:12

5
Нито една институция не трябва да признае тази сделка.Да се самосезират всички мързели.

2018.03.09 | 10:12

4
Обикновенните клишета,без грам отговорност!

2018.03.09 | 10:11

3
dano te chue nqkoi Maq
загубите започнаха

2018.02.24 | 19:16

2
Средство за печелене на избори! Сега ци.аните срещу май опростени сметки, включени от новите собственици като "загуби" в нашите сметки, ще си гласуват все за "правилния" кандидат, май? Защото ЧЕЗ доста им орязаха краденето на ток....та сега "нов" ще поправи грешката...
бла...блаа

2018.02.24 | 18:29

1
телефони ?, вашите модераточета проследяват пишещите тролове и ги заплашват с убийство...какви телефони ?

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини