Гражданско обединение иска по-добра инфраструктура в Северозападна България

  • 15 януари 2018 14:18

  • 1133
  • 2
Гражданско обединение иска по-добра инфраструктура в Северозападна България
© Булфото (архив)

Гражданско обединение "Единни за промяна" започва протестни действия в защита на правото на жителите на Северозападна България за достоен живот.

Пред БНР Росица Кирова от движението обясни, че за всеки в Северозападна България основният проблем е инфраструктурата. Най-потърпевши от състоянието на пътната мрежа и натовареността на трасето са гражданите на област Видин - крайната точка - най-отдалечена от София. Естествено, всички там са най-потърпевши както поради състоянието на трасето, така и поради тази натовареност, която през последните 4 години е изключително висока поради изграждането на "Дунав мост 2", заяви Кирова.

Имаме обещания от 10 години за много неща – скоростен път, интермодален терминал, летище, клъстъри, заводи и всякакви чудеса. Аз смятам, че е време да престанем да слушаме обещанията! Инициативата е изцяло гражданска и за нас е много важно да ни чуят всички живеещи в Северозападна България. Инфраструктурата е предпоставка за икономическо развитие. Всъщност, тя е задължителна абсолютно необходима предпоставка, без която икономическото развитие е невъзможно. За голямо съжаление, да бъде изградена такъв тип инфраструктура не е по силите и възможностите на общините, както и на гражданите на тез населени места. За тази цел е необходимо да има държавна политика. Явно по отношение на Северозападна България държавна политика няма, каза още Росица Кирова.

От началото на годината по Е-79 има повече катастрофи, отколкото са дните, алармира Кирова и припомни, че трасето е строено през 50-те и 60-те години на миналия век и не е пригодено за тежкия трафик.

Нашето първо искане е за конкретен и точно разписани график за начало на строителството на магистрален път до Видин. Ясен график, при който завършване на строителството да бъде до средата на 2020 година, а не през 2039 или 2057, когато се съберат достатъчно пари от някой. Има хиляди механизми, за които Българската държава би могла да кандидатства, да осигури заем и да изгради въпросното съоръжение, ако има желание. Второто, в случай че това правителство няма желанието да го направи, както и предишните 5 преди него, да забранят преминаването на тежкотоварни автомобили през "Дунав мост 2". Така поне живеещите в региона на Видинска и Монтанска област няма да се притесняват всеки ден, когато отиват до селата си или пътуват в едно населено място за живота си, подчерта Росица Кирова.

От движението организират протест на 27 януари, събота. Шествието им започва в 10 часа от единия край на Видин и ще завърши на другия. Възможно е да бъде спряно движението при входа на Дунавци.

Искрен Веселинов - председател на Комисията по регионално развитие, е категоричен, че липсва политика за развитието не само на Северозападна България, но и политика за регионално развитие на страната.

Има едно системно насочване на публични ресурси само в един определен малък брой региони, най-вече София. Има едно оттласкване в развитието на тези региони за сметка на всички останали, посочи Веселинов.

Веселинов изтъкна, че скоростният път до Видин е сред приоритетите на правителството и ще бъде изграден "в срокове много близки до тези, които г-жа Кирова каза".

За нас основният проблем - с финансирането, ще бъде разрешен със създаването на тол системата, защото действително могат да се изтеглят пари авансово, когато има откъде да се генерират и да се възстановят. Ударното изграждане на този път, както и на магистрала "Хемус", както и на магистралата от Русе към Велико Търново – все изключително важна обекти за развитието на Северна България, ще станат, каза още Искрен Веселинов.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1133 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2018.01.24 | 14:54

2
Тези райони най-много крещяха, че асфалт не се яде...... Защо сега претендират за асфалт????
б

2018.01.15 | 15:35

1
Нямат право да искат. Да не би винетката да е 100лв, че да искат

Добави коментар

Водещи новини