Домусчиев: Целят да ме злепоставят и да настроят общественото мнение срещу мен

  • 30 октомври 2017 15:09

  • 8947
  • 8
Домусчиев: Целят да ме злепоставят и да настроят общественото мнение срещу мен
© Булфото (архив)

Председателят на КРИБ Кирил Домусчиев даде интервю за в-к "24 часа".

В него той говори за всички наболели теми и въпроси в обществото през последните седмици. Публикуваме интервюто без редакторска намеса.

- Изнасяте ли бизнеса си от България, г-н Домусчиев?

- Не, това е лъжа, която цели само и единствено да ме злепостави и да настрои общественото мнение срещу мен. Хилядите наши служители и работници могат да бъдат спокойни за своето бъдеще. Аз съм отговорен човек.

- Тоест това е от т. нар. фалшиви новини?

- Абсолютно фалшива новина, изфабрикувано е мое изказване, че ще изнеса бизнеса си от страната, ако минималната заплата бъде увеличена. Немислимо е да направя такова нещо, след като досега са инвестирани стотици милиони в нашите компании.

- Какво е причината за тази невярна информация?

- Видно е, че в България е модно да се произвеждат фалшиви новини. И в повечето случаи тяхната цел е даден човек да бъде оклеветен, да се създаде настроение в обществото срещу него. Аз не съм нито първият, нито ще бъда последният, който е атакуван по такъв начин.

- Как си обяснявате атаката срещу вас, каква е причината?

- Аз съм атакуван постоянно - директно или индиректно, като атаките са най-различни. Основно като председател на КРИБ, който с действията си отстоява позициите и принципите на най-голямата организация на бизнеса в България.

Явно принципната ми позиция не се харесва на определени хора. И те търсят начин да ме злепоставят и да намалят активността и влиянието на ръководената от мен организация. Но това няма да ме спре да отстоявам нейните позиции и виждания.

- Щом като няма да изнасяте бизнеса си от България, ще продължите ли с инвестициите?

- Само за следващата година инвестициите, които сме планирали, са в размер на стотици милиони. Ще бъдат изградени две модерни нови предприятия в Пещера и Разград, като в тях ще бъдат вложени 150 млн. евро. В шипинга инвестициите ще надхвърлят 120 млн. долара - основно за нови кораби и за следващия етап от преоборудването на пристанището в Бургас.

Успоредно с това продължава модернизацията на предприятията ни, в които влагаме десетки милиони годишно. Как при всички тези инвестиции, които откриват работни места, някой може да си помиси, че Кирил Домусчиев ще се предаде и ще си стегне багажа.

- Каква е позицията ви за минималната заплата, опитват се да ви набедят, че сте против нейното увеличение. Нима не трябва доходите да нарастват?

- Разбира се, че доходите трябва да нарастват и аз като български гражданин и работодател отстоявам принципа, че доходите на хората трябва да са такива, че да им осигуряват нормален стандарт на живот. През годините на прехода сме свидетели на различни безумни хрумвания, които в крайна сметка не са подобрили качеството на живот на хората. Доходите на българина трябва да растат на база на принципи, а не да се регулират административно.

Минималната заплата трябва да се определя чрез формула, която да е обвързана със средната заплата, производителността на труда и редица социално-икономически фактори. Това правило се прилага в много европейски държави, на които искаме да приличаме, и е залегнало и в 131-а конвенция на Международната организация на труда.

Аз смятам, че ако се приеме такава формула, ръстът на минималната заплата ще е по-висок, отколкото е планираното за следващите три години от правителството. За мен темата за минималната заплата никога не е била приоритетна, тъй като работещите в нашите предприятия винаги са получавали далеч по-високи доходи.

Позицията ми е принципна, тъй като темата касае всички български индустрии и тяхната специфика. Бизнесът иска предсказуемост, да има правила, а не административен произвол.

- А как оценявате условията за правене не бизнес в България?

- Условията за бизнсе в България се подобряват, но има какво още да се желае. И в същото време синдикатите се опитват да употребяват работодател като мръсна дума. А от това няма полза никой. Може би очакванията на синдикатите са, че България ще се превърна в държава като Северна Корея.

- Имат ли основания синдикатите за протести?

- Нямат никакви основания за протести и стачки. При последния протест изкараха на площада хора от полуфалирали държавни фирми и от институции, известни със злоупотребите в тях. От частния сектор, който създава осезаемия ръст на икономиката през последните години и благодарение на който безработицата клони към нула, едва ли е излязъл някой.

И за този протест бе платено с парите на всички нас, гражданите. Не бих се учудил да са дадени пари освен за автобусите, с които ги докараха, и за командировъчни на хората от провинцията, за да може да си направят една хубава екскурзия и да разгледат прекрасната ни столица. Но явно синдикалните лидери искат да покажат, че все още ги има. И с действията си се опитват да изнудват работодателите и правителството за неща, които не са заработили и не са увеличили производителността си - точно обратното. Това е видно от доклада на ЕС, че ръстът на производителността на труда в България изостава в пъти от ръста на възнагражденията. Не бих желал да ги коментирам повече, за да не им придавам голяма важност и значимост на господа синдикалистите.

Последвайте канала на

Novini.bg
8947 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар

2017.10.31 | 08:18

8
Къде ще си изнесе бизнеса този швестер няма по ниско платена работна ръка от Българина!
гошо

2017.10.30 | 23:11

7
Срещу крадлив комунист,син на комунисти не е трудно.Наряза и ограби половин България.

2017.10.30 | 23:11

6
че то мнението си е лошо накъде повече
Марина

2017.10.30 | 23:10

5
Боже, отиде му на човека хубавото обществено мнение, язък! Същото като за ТИМ във Варна. Е, малко бърка армията от лизачи с надървени езици и манекенките с обществото, ама карай. И без туй, когато някой като Киро парахода каже добър ден, веднага трябва да проверим къде е Слънце

2017.10.30 | 21:10

4
За построяването на TI-class supertanker Hellespont Fairfax, с DWT = 441 585 т, с максимални дължина 380 м, ширина 68 м и газене от 24,5 м, и с максимален обемен тонаж на постройката = 234 006 бруто тона, Уйкипедия твърди, че е поръчан за $89 000 000, а във филмчето по-долу се говори, че двойно корпусният TI-class суперт

2017.10.30 | 19:24

3
и все пак ? къде ли е извора на фалшивите новини ? дали пък не е при тарикат работодателите ? или при потайните служители ? некой чул ли е че ще се изнася ? чета го от него с ред други лъжи ,които му изнасят , като пътната безопасност и крадливите служители

2017.10.30 | 19:12

2
Личи ти че си седесарски мафиот и не си чист, Домусчиев.
Blacksailor

2017.10.30 | 17:52

1
От какво ще се построят корпусите на двете корвети/големи надводни военни лодки/многоцелеви патрулни кораби? Теглото на супертанкера Hellespont Fairfax празен е над 110 000 тона, а теглото на фрегатата празна е около 1000 тона, т.е. вложеният метал за построяване на фрегатата ще бъде 110

Добави коментар

Водещи новини