-
12 август 2017 13:14
- 9635
- 1
Пет варианта на трасе за АМ "Струма" през Кресненското дефиле ще бъдат обсъдени на 11 септември, съобщава АПИ.
Предвижда се опциите за изграждането на най-сложния участък - между Крупник и Кресна, да бъдат дискутирани в община Симитли, в в кресненската община да е общественото обсъждане на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда за подобряване на трасето на лот 3.2 на автомагистралата.
Източният вариант, с приблизителна дължина 24 км, разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път I-1 /Е-79/, а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.
Платното в посока София-Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път до началото на гр. Кресна. От съществуващия път дясното платно на автомагистралата ще се отделя на изток като се предвижда изграждане на еднопосочен обходен път около гр. Кресна по нов терен. Той преминава през четири тунела с дължина 1266 м, един виадукт - 316 м, два моста с дължина 691 м, седем надлеза и подлеза с дължина 206 м, както и подпорни и укрепителни стени - 245 м.
Платното от Кулата за София ще е на нов терен на изток от Кресненското дефиле. Предвижда се и тунел от 350 м и виадукт - 200 м. В края на обходния път двете платна се събират и се изгражда участък с автомагистрален габарит.
В платното за София е предвидено строителството на осемнайсет виадукта с обща дължина 5087 м, пет тунела - 4200 м, един мост - 96 м, единайсет надлеза и подлеза, подпорни и укрепителни стени.
При Източния вариант са предвидени напречни връзки между двете платна, като се използват съществуващите пътища и се изграждат нови възли, както и изграждането на пътна връзка със съществуващия път Е79 в началото на обхода за гр. Кресна.
Дългият тунелен вариант, тунел "Кресна", започва при пътен възел "Крупник", преминава през реките Струма и Резена, като между двете реки е разположен съществуващият пътен възел за Крупник и Черниче. След изхода магистралата пресича съществуващ третокласен път и р.Струма с мостово съоръжение. Непосредствено след това е предвидено изграждането на пътен възел "Кресна".
Тунел "Кресна" е с дължина 15,4 км., две тръби и възможност за евакуация във втората тръба през напречни връзки. Дължината на цялото трасе на автомагистралата в този участък е около 21 км. Предвидено е тунел "Кресна" да се изгражда по класически тунелен метод с пробивно-взривни работи и стоманобетонова облицовка. Участъците при порталите му ще бъдат изпълнени по открит способ.
Източен вариант Г20, извън дефилето, залага на изнасяне на двете платна в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава.
Трасето започва около 100 м след пресичане с ж.п. линията за мина Ораново, пресича път II-19 Симитли-Гоце Делчев на две нива, където е предвидено изграждането на пътен възел за връзка на автомагистралата с град Банско и обратно. Надлъжните наклони в пътния възел, тунела и виадукта са 4 процента, след което наклонът е 5 процента и е предвидена трета лента за спускащите се в посока София, а също така и аварийни изходи.
На местата, където ще се преминава в тунел, за всяко платно е предвидена отделна тръба.Поради по-високите надлъжни наклони в началото и в края на трасето, с цел подобряване на пропускателната способност и осигуряване на безопасността, е предвидена трета лента за бавно движещи се превозни средства в двете посоки.
Този вариант изисква изграждането на пет тунела с обща дължина 4200 м, 18 виадукта с дължина 5087 м, един мост с дължина 96 м, подлези и надлези, както и подпорни и укрепителни стени.
Вариант Г20-син, е през Кресненското дефиле при максимално използване на трасето на съществуващият път I-1 /Е79/. Двете платна на автомагистралата последователно ще се раздалечават и доближават едно спрямо друго в ситуационно и нивелетно отношение.
Проектното трасе започва южно от пътен възел "Крупник" при км 376+000. В Кресненското дефиле едното платно в основната си част следва съществуващия път Е-79, а другото се развива по нов терен с тунели и съоръжения. След излизане от Кресненското дефиле преминава източно от гр. Кресна и завършва при пътен възел "Кресна".
Лявото платно на участъка е в началото на Кресненското дефиле - при км 376+000, след пътен възел "Крупник". Трасето на лявото платно в основната си част следва съществуващия път, като ползва съществуващите мостове над р. Струма, надлеза при и ж.п. линията и тунела. На местата, където трасето напуска съществуващия път Е79, са предвидени нови мостове и тунели.
Дясното платно ще е изцяло по нов терен. В нивелетно отношение често е на второ, по-високо ниво от лявото, в изкоп или в тунел. Участъкът завършва на около 2,5 км преди гр. Кресна, като се напуска съществуващия път по левия бряг на р. Струма. Трасето преминава над реката няколко пъти, пресича и съществуващия път I-1 и ж. п. линията София - Кулата. Предвидено е изграждането на общо три пътни възела - при Крупник, Ощава и Кресна, както и две площадки за отдих. По този вариант на трасе е необходимо да се изградят 13 виадукта с обща дължина 3075 м, 23 тунела с дължина 7345 м, пет моста, надлези и подлези, подпорни и укрепителни стени. Ще се извършат реконструкции на четири съществуващи виадукта, два тунела и един мост.Приблизителната дължина е 21 км.
Вариант Г20-червен, в по-голямата си част също преминава през Кресненското дефиле като започва южно от пътен възел "Крупник". В Кресненското дефиле едното платно следва в основната си част съществуващия път Е79, а другото се развива по нов терен с тунели и съоръжения в западния масив на дефилето. След излизане от Кресненското дефиле преминава източно от гр. Кресна и завършва при п. в. "Кресна". Приблизителната дължина е около 21 км.Предвижда се и изграждането на нов мост над р. Струма, нов тунел успореден на ж. п. тунела и още един нов мост над р. Струма, след което трасето се включва в съществуващия път, като се ползват досегашните два моста и тунел.
Предвидени са подходи към местата, които са за каяк и рафтинг.
Най-характерното при този вариант е решението за разполагане на двете платна едно над друго на голяма дължина. Целта е да не бъдат засегнати картираните граници на резерват "Тисата", отбелязмат от МРРБ.
При изпълнението на вариант Г20 е предвидено да се изградят четири виадукта с обща дължина 1165 м, дванайсет тунела - общо 2892 м, четиринайсет моста, както и дванайсет надлеза и подлеза. Приблизителната дължина на трасето е 21 км.
Последвайте канала на
Свързани новини
Премахват всички незаконните табели по пътя за Рилския манастир
12 август 201711:58
Борисов: "Цанков камък" е плувен басейн за 1 милиард лева (снимки+обновена+аудио)
12 август 201711:50
Важна информация за всички, които тръгват днес на път
11 август 201707:38
От днес до 10 август в нощните часове ще се извършва ремонт на пътя София - Бургас
03 август 201721:44
Напълно е възстановено движението през Ришкия проход
03 август 201718:56
АПИ напомня за ограниченията по АМ "Тракия" край Ихтиман
26 юли 201708:07
Актуална пътна обстановка
29 август 201708:18
Вижте кои са кандидатите за изграждането на тол система у нас
16 август 201719:47
Започва изграждането на държавно предприятие за въвеждането на тол система
14 август 201713:07
ЦСКА - София се раздели със защитник
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Партизан се съживи точно срещу Звезда, Милър-Макинтайър с 9 асистенции
Един от най-тежките моменти на Цунами бил при Мъри Стоилов, капитанът на Левски каза как “сините” ще излязат от кризата
ЦСКА - София тренира без Фаетон и двама от норвежците преди дербито с Лудогорец
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Божидар Божанов: ГЕРБ не иска да сформира правителство и се крие
21 ноември 202420:42
Боряна Димитрова: Наблюдаваме политически блокаж с три оси - „Възраждане“, Делян Пеевски и връщане към старата конституционна уредба
21 ноември 202418:39
Костадин Костадинов: ГЕРБ е в изолация и наблюдаваме подозрително мълчание
21 ноември 202420:56
Скандалът с бившата фирма на Асен Василев: Съдът излезе с решение
21 ноември 202420:03
Водещите новини! Ученикът Даниел, който усмърти с ритници жена в Перник, се разрева в съда. МНС издаде заповед за арест на Нетаняху (и още…)
21 ноември 202419:28
Путин потвърди, че Украйна е атакувана с балистична ракета
21 ноември 202419:47
САЩ признаха, че са били наясно, че Русия изстрелва балистична ракета със среден обсег
21 ноември 202422:35
Володимир Зеленски определи руския ракетен удар с ново оръжие като видима ескалация на войната
21 ноември 202422:57
САЩ наложиха санкции на "Газпромбанк"
21 ноември 202419:05
2017.08.12 | 15:56