Стартира световната седмица на кърменето. Вижте какви са ползите от кърмата

София Кандиларова, доброволен консултант по кърмене и член на Управителния съвет на Национална асоциация „Подкрепа за кърмене“, разказа пред novini. bg за ползите от кърменето във връзка със старта на Световната седмица на кърменето.

Световната седмица на кърменето стартира от днес, 1 август. „Тазгодишното мото на Световната седмица на кърменето е „Подкрепяме кърменето заедно”. Световната седмица на кърменето се отбелязва за 25-ти път в света. В последните две години тя е ориентирана към изпълнението на Глобални цели за устойчиво развитие, формулирани от ООН през 2015 г. Това са цели за общото бъдещо развитие на човечеството във всички негови аспекти. Кърменето се вплита в много от тези цели – това най-качественото, екологично и икономически изгодно хранене на бебетата, предоставящо защита от заболявания и оптимално психично и физическо развитие, изграждащо сигурна привързаност между майка и дете. Насочеността на тази седмица е всички ние – като се започне от партньора на майката, семейството и близкия приятелски кръг и се стигне до институциите, системата на здравеопазването и цялото общество, да допринесем с нещо за подкрепа на кърменето. Всички ние можем да го направим.
Национална асоциация „Подкрепа за кърмене” организира инициативи в осем града на страната, полезни както за бременни, така и за вече кърмещи жени и техните семейства. Повече за програмата на Световната седмица на кърменето можете да научите на: http://www.podkrepazakarmene.com/program-ssk-2017-927.html
В София на 5 август, събота, в Северен парк от 10 до 13 ч. ще се състои Празник за отбелязване на Седмицата на кърменето, организиран съвместно с район „Надежда“ на Столична община. Там доброволните консултанти по кърмене ще предоставят индивидуални консултации, ще се раздават информационни материали. Ще има и много забавление – организирали сме работилница за изработване на красива кутийка за бебешки съкровища, ще рисуваме прекрасни летни рисунки на бременни коремчета, ще има и подаръци от наши партньори“, обясни София Кандиларова.

Тя припомни и какви са ползите от кърменето:
Кърменето е биологична норма, макар че в последните 50-60 години се е практикувало от все по-малък процент майки. Бидейки биологична норма, а не алтернатива, то е оптималният начин на хранене, защита и установяване на емоционална връзка в ранния период от живота на малкото дете. Кърменето е превенция на хронични заболявания при бебето като диабет, затлъстяване, алергии, и др. По отношение на майката кърменето е превенция на рак на млечната жлеза и на рак на яйчниците. Освен това кърменето като неиндустриализиран начин на хранене не замърсява околната среда и отгоре на всичко е евтино – както за семейния бюджет, така и за обществото. То предоставя защита от инфекции, а в някои места по-света може да е дори животоспасяващо.

Относно това до каква възраст трябва да бъде кърмено едно бебе, София Кандиларова заяви: „Препоръките на Световната здравна организация и на много световни педиатрични асоциации са за изключително кърмене (т.е. без предоставяне на други течности и храна) до 6-тия месец от раждането на бебето, след което започва постепенното въвеждане на общите храни, като този процес е съпроводен с плавното намаляване на приема на кърма. Около годинката детето вече би трябвало да е захранено с всички групи храни. Според СЗО обаче ползата от кърменето не приключва тогава. Кърменето би могло да продължи до 2-рата година и дори след това, ако има желание от страна и на майката, и на бебето. Разбира се, не с тази честота и в намалено количество, но кърменето продължава да има позитивна роля за изграждането на незрелия имунитет на малкото дете.
Кърменето след годинката има и психологически предимства. Това е периодът, в който детето започва да изгражда зрели самостоятелни психологически механизми за справяне с предизвикателствата (с болката, със самотата, с тревожността и др.). Това е процес, в който познатата близост с мама все още дава необходимото чувство за сигурност и подпомага малкия човек плавно да израсте прехода към по-голяма независимост“.

Кандиларова разясни и каква политика се използва, за да се популяризира кърменето сред майките:
Национална асоциация „Подкрепа за кърмене“ е сдружение на доброволни консултанти по кърмене и медицински специалисти, което има за мисия да да обедини и фокусира усилията за подкрепа, защита и насърчаване на кърменето, за да има повече и по-дълго кърмени бебета и повече удовлетворени и спокойни майки в България. НАПК има за цел да работи в няколко направления:
1. Осигуряване на достъпна подкрепа чрез предоставяне на индивидуални консултации по телефон и с домашно посещение на бъдещи и настоящи майки.
2. Повишаване на квалификацията на медицински специалисти (акушерки, медицински сестри, лекари) в сферата на кърменето ,чрез организиране на обучения за тях.
3. Популяризиране на информация относно кърменето чрез организиране на срещи с майки, кампанийни събития и др.
4. Комуникиране с институции и други организации, свързани с проблемите на кърменето и представяне на актуалните проблеми.
5. Подпомагане и иницииране на законодателни промени, свързани с кърменето.
За седемте години от създаването си НАПК е извървяла дълъг път и е помогнала на много майки и бебета да превърнат кърменето в мисия възможна.

Спорт

още

Коментари

  1. 2017.11.30 | 17:17

    Да накърмим мутро-сеедарската мафия с мъжко мляко. Смърт на костовизма, равенство и справедливост за всички.

Напиши коментар

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли въвеждането на системата „бонус-малус” по застраховката „Гражданска отговорност“

Одобрявате ли въвеждането на системата „бонус-малус” по застраховката „Гражданска отговорност“

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.