Област Сливен се очертава като най-бедната в страната

Област Сливен категорично се очертава като най-бедната в страната - там всяка трета жена е бедна.

Официално бедни са и 30 на сто от мъжете. Това е делът на хората в Сливенско, които живеят с по-малко от 248 лв. на месец - линия на бедността за областта по данни на националната статистика за 2016 г.

Най-слабо изразен е проблемът сред мъжете в Ямбол - от тях само 9 на сто са под прага на бедност, който за тази област е 307 лв. На общия фон прави впечатление и Варна, която иначе е сред най-развитите райони у нас - там 25% от мъжете и 29 на сто от жените са под линията на бедност (307 лв. за областта). С над 29 на сто бедни жени се отличават и Стара Загора и Пазарджик.

Въпреки че мъжете получават средно по-високи заплати и пенсии, има десет области, в които делът на бедните мъже е по-голям от този на бедните жени. Това са Ловеч, Велико Търново, Монтана, Габрово, Благоевград, Добрич, Силистра, Перник, Видин и Враца. Като цяло близо 22 на сто от мъжете и 24 на сто от жените са под прага на бедността.

През 2016 г. линията на бедност в страната e 308.17 лв. средномесечно на човек в домакинство. 23 на сто от цялото население а България преживява с по-малко. Страната ни се представя все по-зле по този показател - за една година делът на много бедните хора у нас се е увеличил с 1%. От 2012 г. насам най-бедните българи се увеличават трайно, макар и с неголеми стъпки. Тогава например под прага на бедността са били 21.2 на сто.

По региони м.г. най-ниската линия на бедност имат в областите Видин и Пазарджик - съответно 194 и 204 лв., а най-висока е тя в София - 473 лв., следвана от областите Стара Загора (332 лв.) и Габрово (328 лв.).

И по друг показател картината с бедността става по-мрачна - работещите бедни също се увеличават. През м.г. те са с почти 4 на сто повече и стигат до 11.6%, докато през 2012 г. например са били 7.4%. При заетите на непълно работно време рискът за изпадане в бедност е повече от 4 пъти по-висок от този при работещите на пълно работно време.

Образованието оказва съществено влияние върху риска от бедност при заетите. Почти 69% от работещите бедни у нас са хора с начално и без образование. Според статистиката обаче има и 5.4% работещи с висше образование, които са бедни.

Бедността е най-висока сред самотните пенсионери, самотните родители с деца, както и домакинствата с три и повече деца. Най-голямо нарастване на риска от бедност през 2016 г. в сравнение с 2015-а има при домакинствата с един родител със зависими деца - с цели 12 на сто повече.

ЕС използва тези данни, за да следи напредъка на страните в борбата с бедността и социалната изолация. Към тях се включват и субективните отговори на девет въпроса, свързани с оценката на хората за задоволяване на отделни нужди и потребности. Например отопление, разходи за почивка, телевизор, телефон и др. Малко повече от една трета от хората изпитват затруднения при плащането навреме на разходите, свързани с жилището. 39.2% се ограничават при отоплението на жилището, за да пестят. Най-голям в делът на българите, които твърдят, че не могат да си позволят една седмица почивка извън дома си - над 56 на сто. И докато 34.5 на сто от хората у нас казват, че не могат да си позволят на трапезата им да има месо, пиле или риба всеки втори ден, то едва 2.8% казват, че не могат да си позволят телефон, а 1.4% - цветен телевизор. 9% обаче не могат да си позволят автоматична пералня.

От 2015 г. НСИ пита участници в изследването и за етническата им принадлежност. За м.г. най-голям дял от ромите са бедни - 77 на сто от тях. Сред хората от българската етническа група близо 16 на сто са бедни. Има съществени различия в разпределението на бедните от различните етнически групи според икономическата им активност. Сред бедните от българската етническа група преобладават пенсионерите (42.6%), докато при ромската етническа група най-висок е относителният дял на безработните лица (39.1%). По отношение на работещите лица най-висок е относителният дял на работещите бедни сред турската етническа група - 29%, и почти 28 на сто сред българите, пише в. Сега.

Коментари

  1. 2017.07.04 | 13:25
    Сутеньори и проститутки да отпуснат помощи...
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Очаквате ли водната криза да се разрасне предвид сухото време, което завладя България?

Очаквате ли водната криза да се разрасне предвид сухото време, което завладя България?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.