30 абонати на ден се жалват от надути сметки на парното

  • 11 май 2017 06:27

  • 2364
  • 1
30 абонати на ден се жалват от надути сметки на парното
©

По около 7000 жалби годишно срещу „Топлофикация“ за надписани сметки са подавани от граждани във Федерацията на потребителите. Това коментира пред „Монитор“ изпълнителният й секретар Емил Георгиев. Той уточнява, че това прави по около 30 оплаквания дневно.

В същото време със съдействието на федерацията са заведени 2000 дела срещу дружеството, като 65% от тях са спечелени от потребителите. Жалби срещу спирането на топлата вода сега обаче няма.

„Според мен това е напълно очаквано, защото хората са обезкуражени и не вярват в системата. Случаят с обезщетението на софиянка от 4 стотинки е напълно показателен“, коментира Емил Георгиев. Според него е недопустимо от „Топлофикация“ да съветват гражданите да не пускат крана с топлата вода, за да не се начисляват суми към фактурите. „Как един потребител може да докаже дали е пускал крана? Кой знае след това какви сметки ще получат потребителите, чудно ми е как ще ги изчислят от дружеството“, каза още Георгиев.

От канцеларията на омбусдмана Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на уточниха, че жалбите от столичната топлофикация от началото на годината са 293. Основно те са срещу плащането на сградна инсталация, начисляването на сметките, индивидуалните откази от услугата. За последната авария жалбите са над 90. 153 са общо жалбите, подадени в КЕВР от абонати на топлофикациите в страната за последния отоплителен сезон, съобщават от регулатора.

От началото на година броят им нараства чувствително, ката през януари те са 30, през февруари се удвояват на 64, през март са 23, а през април - 11. 51 на сто от всички са срещу качеството на топлоснабдяването.

От столичната топлофикация съобщиха, че жалбите, постъпили при тях за обезщетенията заради голямата авария в „Топлофикация”, се броят на пръстите на едната ръка. От дружеството обаче не успяха да уточнят за какво са останалите сигнали от абонатите им, пуснати през последния отоплителен сезон. Говорителят на „Топлофикация София” уточни, че за спирането на топлата вода по време на ремонтите през лятото няма да има обезщетения.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
2364 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2017.05.11 | 07:52

1
Кучетата си лаят, кервана си върви, така е в България.

Добави коментар

Водещи новини