КЗП с ключова забрана към онлайн магазините

  • 01 май 2017 10:48

  • 22273
  • 2
КЗП с ключова забрана към онлайн магазините
©

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.

Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговската верига „Зора” („ЗОРА – М.М.С” ООД). Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е „успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност.

Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка. Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти http://instrumentistart.com/, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена.

Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия.

Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка. Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика.

Схемата е реализирана от „АЛПИН ТЕХНО СПОРТ” ЕООД и се изразява в следното. На сайта https://alpinsport-bg.com е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд.

Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало. Съвети към потребителите: Настоявайте да Ви продадат избраната от Вас стока при обявените условия. Не позволявайте да Ви убедят да закупите алтернативен продукт, без да се уверите в неговите качества.

При покупка на стоки в комплект с обещание за отстъпка е добре да знаете цените на всяка от тях. Препоръки към търговците: При провеждане на промоции следете наличностите на стоките и актуализирайте своевременно електронния си магазин.

Обновявайте информацията на сайта си при изчерпване на количествата и ново зареждане, когато това ще доведе до повишаване на цената за потребителите. Информирайте предварително клиентите си за всички условия, при които биха могли да се възползват от анонсирана промоционална оферта. Това важи и за случаите, в които се изисква закупуването на няколко продукта в комплект, за да бъде получена дадена отстъпка.
 

Последвайте канала на

Росица Валентинова
22273 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Петър П.

2017.05.01 | 18:28

2
Такъв случай имах миналата седмица с "ТЕД", които предлагаха завивки "Лятна нощ" на промо цена 17.00 лв. При одобрена и със номер поръчка, ми заявиха, че имат само една бройка. След настояване от моя страна, ми изпратиха завивки "Лято", на цена 20.00лв, които нямаха общо с поискани

2017.05.01 | 18:19

1
Правилно!

Добави коментар

Водещи новини