Павлова: Решението за пътищата трябва да се търси на национално ниво

  • 06 февруари 2017 21:57

  • 19456
  • 30
Павлова: Решението за пътищата трябва да се търси на национално ниво
© Булфото (Архив)

Бившият регионален министър Лиляна Палова поднесе съболезнования на близките на жената от тунел "Ечемишка". При трагичния инцидент лампа се откърти и уби пътничката.

Във фейсбук Павлова обясни, че многократно е обявивявала, че са необходими милиарди за инфраструктура.

"Такъв ресурс е невъзможно да бъде отделен в рамките на година, две или три. Много пъти през изминалите години заедно с ремонта или рехабилитацията на пътни отсечки, тунели и виадукти коректно сме предоставяли информация кога са построени и кога е бил последният им ремонт. За съжаление, годините на експлоатация без ремонт обикновено са били двуцифрено число – 20-30-40 г.", написа тя.

"Именно заради незадоволителното състояние на съоръженията още първият кабинет Борисов отдели средства за ремонт на най-належащите обекти. Тази политика беше изведена до приоритет и в работата на кабинета Борисов 2", добави още Павлова.

Тя смята, че трябва да се спазва приетата от Министерския съвет на 16 септември 2015 г. Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г. и средносрочната оперативна програма за изпълнение на стратегията. Още тогава посочихме, че финансовият недостиг за пътищата е в размер на 6.92 милиарда лева.

"Дебатът как да се осигури този ресурс вече започна, а решението трябва да се търси на национално ниво", заяви тя.

Бившият регионален министър изнесе и пълна информация за ремонтите на тунелите по републиканската ни мрежа.

- 28 са тунелите по републиканската пътна мрежа;
- С Постановление № 40 от 2016 г. бяха осигурени целево 5 млн.лв. за Аспаруховия мост за реализиране на Етап І – Основен ремонт и реконструкция на мост 1, мост 2, мост 3 и мост 4;
- С Постановление №85 на МС през 2016 г. бяха осигурени над 16,3 млн. лв. за ремонта на тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ на АМ „Хемус“, които не бяха основно ремонтирани от въвеждането им в експлоатация.
Тунел „Витиня“ е най-дългият тунел у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено единствено осушаване на облицовката в съоръжението.
Тунел „Ечемишка“ е с дължина 820 м. В експлоатация е от 1985 г. и от тогава досега не са правени ремонти на тунелни тръби.
- На 27 юни 2016 г. стартираха ремонтните дейности в тръбата посока Варна на тунел „Витиня“, а на 1 септември 2016 г. на тръбата за Варна и на „Ечемишка“. Ремонтите на съоръженията включват възстановяване и усилване на тунелната облицовка, нова хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация и т. н. Ремонтите и по двете съоръжения трябва да приключат през пролетта на тази година. След оглед на обектите от експерти е препоръчано и взето решение за стартиране на ремонтите дейности на тръбите, които са в по-тежко експлоатационно състояние. В случая и двете десни тръби.Веднага след приключване на ремонта на десните тръби беше планирано да започне ремонтът и на левите. Едновременното затваряне на двата тунела би означавало пълно спиране на движението по АМ „Хемус“ поне за година.
- Назад в годините е правен опит за възлагане на ремонт на тунел „Ечемишка“. През 2006 г. е сключен договор с гражданско дружество, на което през 2007 г. е платен и аванс от 2 млн. лв., който и досега не е върнат. Строителство така и не е започнато. През 2011 г. е сезирана и прокуратурата, а през 2016 г. на първа инстанция съдът се произнася в полза на АПИ. В момента делото се гледа на втора инстанция. Въпреки неприключилото дело с ПМС № 85 правителството отпуска средства за ремонт на тунела.
​Със средства от бюджета на АПИ през 2016 г. чрез програмата за текущ ремонт и поддържане бяха почистени и обновени:
- едната тръба на „Витиня“ в посока София;
- двете тръби на тунел „Топли дол“ ;
- двете тръби на тунел „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“,
- двете тръби на тунел „Траянови врата“ на АМ „Тракия“;
- тунел „Железница“ на Е-79;
- ремонтирано е осветлението в тръбата за София на „Витиня“;
- ремонтирано е осветлението на „Топли дол“ на АМ „Хемус“;
- ремонтирано е осветлението на „Траянови врата“ на АМ „Тракия“;
- ремонтирано е осветлението на тунел „Железница“ на Е-79;
- съоръжението при 388-ми километър на Е-79 в Кресненското дефиле, непосредствено преди Кресна.

Лиляна ПавловаЛиляна Павлова Лиляна Павлова Николова е министър за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Родена уточни, че вложените средства от бюджета на АПИ са над 648 хил. лв.

​По програма „Транзитни пътища V“ през 2016 г. завърши ремонтът на трите тунела на път II-86 Асеновград - Смолян, които са преди с. Бачково и след Бачковския манастир. И трите съоръжения са с нова асфалтова настилка, хидроизолация, облицовка, тротоарни блокове, LED осветление и др.

Пак по „Транзитни пътища V“ бяха ремонтирани и 5 тунела на път II-16 Мездра – Своге – Нови Искър. Техният ремонт завърши през 2015 г. като част от лот 17. Съоръженията са между селата Елисейна и Лютиброд.
​В края на 2016 г. беше доизграден тунелът в квартал „Устово“, част от главната пътна комуникация на Смолян. Съоръжението е с дължина 421 м и е с LED осветление.
​Изнесената информация се отнася за периода 2015-2016 г. въпреки това вложеният ресурс е нищожен на фона на необходимостта от подобряване на инфраструктурата.

"През 2015 г. с постановление на Министерския съвет бяха отпуснати 100 млн. лв. за преасфалтиране на стари участъци на АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“, както и за ремонт на почти всички виадукти по АМ „Тракия“. И там както всички други пътни съоръжения не бяха ремонтирани от въвеждането им в експлоатация преди почти 30 г. Медиите сигурно пазят ужасяващите кадри, снимани под мостовете и виадуктите.
За да се решат проблемите годишно са необходими минимум 600 млн. лв. само за поддръжка на пътищата. За ремонт на тунелите, мостовете и виадуктите трябват поне още 100 млн. лв годишно. Бюджетът на АПИ е едва 300 млн. лв. и то след увеличаване на цената на винетките, която е единственият източник на средства за финансиране на пътищата. Докато този дисбаланс не намери решение, инвестициите в поддържането няма да достигат. Защото Европа ни даде пари да построим магистрали, но Европа не ни дава пари да ги поддържаме. А след няколко години към горната сметка с недостига ще бъде добавена и тази новата", пише още ексминистърът.

Последвайте канала на

Борислава Бибиновска
19456 30

Свързани новини

Коментари 30

Добави коментар

2017.02.07 | 20:09

30
много нагла

2017.02.07 | 20:08

27
как преди "демокрацията " "лошите " комунисти строяха и под държаха пътища въпреки че се крадеше и тогава явно новите крадат много повече и затова не остават пари
някои си

2017.02.07 | 20:09

29
кои нови бсп с новото име ли имаш в предвид, те и със старото си крадяха

2017.02.07 | 20:09

28
не под комунисти не се разбира бсп комунистите бяха достойни хора и не крадяха комунистите ще дойдат от Русия много скоро а бсп ще бъде съдено наравно с герб и рб

2017.02.07 | 20:08

26
МНОГО НАГЛА ЖЕНА, НЕ СЕ НАКРАДОХА. ТОВА Е В БЪЛГАРИЯ, ВСИЧКО СЕ ПРАВИ НА ПОЛОВИНА КОЛКОТО ДА СЕ ЗАМАЖЕ ПОЛОЖЕНИЕТО И ПОЛОВИНАТА ПАРИ В ДЖОБА НА ГЕРБ. ДРЕМЕ ИМ ЗА ЖИВОТА НА ХОРАТА.
Бай Тошо

2017.02.07 | 20:08

24
Сега е врвме курвата да си поеме вината

2017.02.07 | 20:08

25
На съд и в Сливенския затвор.
някои си

2017.02.07 | 20:07

23
еиги панелните герои се показаха да по плуят малко тези които се мъчат да ги поевропейча, ама какво разбира свиня от кладенчова вода ???

2017.02.07 | 20:07

22
скрий се ма свиньо лъжлива

2017.02.07 | 20:07

19
Бойко ще гласувам за БСП бе картуно проста ей заради тая свиня на снимката заради Пастирката Ненчо и Митов и за всичките ти там простотии не ме е срам бе за БСП ще гласувам майка ти д*йба проста пожарникарска

2017.02.07 | 20:07

21
И аз и фамилията така сме решили.

2017.02.07 | 20:07

20
За БСП е още по-зле бе Охо... Там такива като Лилето Павлова с лопати да ги ринеш... Най-добре нито за ГЕРБ, нито за БСП
Гербер

2017.02.07 | 20:06

18
Негър скиор, Гей боксьор и гербераст виновен няма!
Каро

2017.02.07 | 20:06

17
Как да правишремонти, като няма келепир. Друго си е да отидеш на някой нов обект да му резнеш лентичката, да си направиш ПР.

2017.02.07 | 20:06

16
И по рано се крадеше. Ама, тази и Бойко, откраднаха цяла магистрала!

Добави коментар

Водещи новини