WWF призовава за отговорно потребление на електроенергия

Студените зимни дни счупиха различни рекорди в България. Един от най-коментираните е върховото потребление на електрическа енергия, невиждано през последните 20 години, припомнят от международната природозащитна организация WWF.

В пиковите часове – между 18,00 и 20,00 ч. подобно потребление подлага енергийната система на тежко натоварване и може да наложи дори включване на т.нар. студен резерв. Той се осигурява чрез най-замърсяващото производство на електричество – ТЕЦ-ове на въглища.

„През студената зима стоим много повече у дома на топло и неволно забравяме за възможните проблеми, които създаваме, включвайки много електроенергийни консуматори, коментира Георги Стефанов, ръководител на „Климатични промени и зелена икономика“ във WWF България. Заслужава си да ги ограничим, за да не стимулираме енергетика, зависима от въглищни централи на края на своя експлоатационен живот, често обявявани за най-замърсяващите в Европа, допълва Стефанов.

Освен директното замърсяване, безогледното поддържане на стари ТЕЦ , които дори не функционират, когато е необходимо, означава държавни инвестиции за десетки милиони в едни и същи политически и икономически кръгове. А това ограничава инвестициите и възможностите за развитие на енергийни алтернативи, казва Георги Стефанов.

В България пиковата енергия в критични дни се произвежда и от големите държавни ВЕЦ. При рязкото изпускане на големи обеми от язовирите се получават големи приливни вълни. Този хидравличен шок може да бъде изключително вреден за ихтиофауната и променя естествения отток в реките през зимата. А водните отоци са много малки през зимния период и язовирите бързо се опразват, допълва Любомир Костадинов от WWF.

Как да пазим природата в пиковите часове от 18,00 до 20,00 ч:

1. Изключете излишните крушки и други устройства, които не са ви необходими. Няма смисъл да включвате отоплението, готварската печка, фурната, миялната, пералнята, бойлера и допълнителни отоплителни уреди. Отложете някои от тях за по-късен час. Може да отделите 2 часа за забавление и игри с децата вместо да свършите цялата работа за този силно натоварен период;

2. Поканете роднини и приятели на гости. По този начин едно домакинство няма да консумира почти никаква енергия;

3. Наистина ли искате у вас да е +25 градуса когато навън е - 20? Ако смъкнете градусите до 21, ще осигурите 30% по-ниска сметка за електричество;

4. Кога за последно сте чели няколко часа на спокойствие любимата ви книга? Диапазонът от 18,00 до 20,00 ч. може да се окаже много подходящ за това;

5. Кажете на вашите близки и приятели да ви последват и да направят същото.

На 25 март тази година светът отново ще отбележи Часът на Земята – най-голямата международна кампания за ограничаване на климатичните промени. WWF приканва отделните хора, бизнесите, институциите да потребяват отговорно и устойчиво ресурсите на планетата. Да загасим символично осветлението по време на Часа на Земята на 25 март вечерта не е призив за живот на свещи, а за промяна – всеки от нас имам какво да даде, как да се адаптира, за да е по-внимателен към природата. Често, за да намалим своя негативен отпечатък са необходими само информация и добро желание.

Коментари

  1. 2017.01.29 | 18:28
    Най нагло лъжехте тоя народ пък кога ли сте му казвали истината че всичко е в ред и няма никакви проблеми .
  2. 2017.01.27 | 21:54
    Заради "Климатичните проблеми " ли, увеличихте цената на тока. Или да се нагушите като юрдеци.
  3. 2017.01.27 | 21:54
    Призовавам Ви да сринете мрежата!!
  4. 2017.01.27 | 21:54
    Няма страшно, бившата министърка каза, че енергийната система е стабилна въпреки затворените от Кунева блокове на АЕЦ Консумирайте смело.
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Одобрявате ли блокирането на кръстовища и пътища в страната?

Одобрявате ли блокирането на кръстовища и пътища в страната?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.