Живко Жеков разрешил преместването на платформата - гробница

  • 21 декември 2011 20:52

  • 3524
  • 0
Живко Жеков разрешил преместването на платформата - гробница
©

До момента все още няма информация за съдбата на българския инспектор Живко Жеков, който вече трети ден е в неизвестност след потъването на руската нефтена платформа „Колская” в Охотско море, Североизточна Русия.

Според официалните данни на фирмата-собственик на платформата на нея е имало 67 души, от които едва 14 са спасени. Потвърдена е смъртта на 11 души. Българинът Живко Жеков от пет години работи за германската фирма „Нобъл Дентън”, която снабдява с технически услуги корабостроителната и нефто-газовата индустрии. Неговите работодатели потвърждават, че той има дългогодишен опит в своята сфера и са потресени от новината за събитията от последните дни. Жеков притежава квалификация капитан или „master mariner” и бил главен независим инспектор на платформата „Колская” преди потъването й.

Жеков е пристигнал на платформата само седмица преди инцидента и е бил единственият присъстващ служител на „Нобъл Дентън” по време на аварията. От фирмата обясняват, че компанията е наета от фирмата-застраховател като трето лице, за да отговаря за техническата изрядност на платформата.

Олаф Магер от „Нобъл Дентън” обяснява, че фирмата още в неделя се е свързала със семейството на Жеков в България. „Обадили сме се на аварийните номера в Москва и на остров Сахалин, опитали сме се да се свържем с оператора на платформата, обадили сме се и на органите за извънредни ситуации. Като една професионална компания ние се стараем да правим всичко възможно, за да разберем какво се случва с нашия служител”, обясни той.

Платформата „Колская” е била приключила работата си в Охотско море и е трябвало да бъде преместена в пристанище за зимата. Според данни на собственика на платформата „АрктикМорНефтГазРазведка” именно Жеков е инспекторът, който е подписал разрешението платформата да бъде преместена, след като се е уверил, че всичките изисквания за безопасност са изпълнени.

Платформата е построена през 1985 г. и е била в изрядно техническо състояние, притежава сертификат за безопасност валиден до 2015 г., съобщават руските собственици. През лятото платформата е преминала дълъг преход като е била изтеглена няколко хиляди километра от европейското пристанище Мурманск, разположено на Арктическия океан, до Магадан в Охотско море.

Изчезналите все още се издирват от руските власти и тече разследване за случилото се. До момента все още не е потвърдена причината за потъването.

Последвайте канала на

Novini.bg
3524 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини