Пилотът Марио Бакалов: Пътешествие в облаците или какво е да летиш с 500 души на борда (видео+снимки

  • 22 ноември 2016 13:39

  • 56741
  • 1
Пилотът Марио Бакалов: Пътешествие в облаците или какво е да летиш с 500 души на борда (видео+снимки
© Личен архив, Булфото

Марио Бакалов плени сърцата на българите с приземянето на най-големия пътнически самолет в София - Еърбъс А-380 в София. Всички погледи бяха вперени нагоре. Там сред облаците се рееше голямата машина, а още във въздуха бе развят и българският флаг. Супер Марио, както го наричат вече хората, успя да накара своите сънародници да се гордеят с него. Донеса им частица от небето и в студения октомврийски ден стопли сърцата им. И ако това ви се стори леко сладникава история, повярвайте, не е.

Марио Бакалов е изключително харизматична личност. Приема всички сърдечно и вече се радва на голямо внимание. Хората го спират по улицата, загоравят го или го молят за снимка. Раздава и автографи.

„Моето ежедневие не се е променило. Разбира се, радвам се, че хората ни посрещнаха така добре тук. Посетиха летището, видяха самолета“, разказа пред Novini.bg българският летец.

THE BIG DAY

Освен в България кацането на Еърбъс А-380 е било отразено и в медията на „Луфтханза“ – компанията, с която лети Марио Бакалов. Неговите колеги от Германия са го поздравили за успеха.

„Шеф пилотът на „Луфтханза“ Раймунд Мюлер също се радваше. Накрая на деня той ми благодари и каза, че такова събитие не е имало“, отбеляза българинът.

Бакалов не крие, че към самото събитие е имало резерви. Еърбъс А-380 излетя от Франкфурт, за да кацне в София. Идеята се е родила преди пет години. Тогава българинът си е обещал да изпълни своята мечта – да приземи най-големият самолет в своята родина. Макар че е роден в Германия, Марио не се е откъснал от България. Използва всяка почивка, за да отиде при баба си в троянското село Дълбок дол.

„Там в положителния смисъл животът е спрял. Баба си произвежда всичко в градината, ядем био плодове и зеленчуци, пълна идилия“, разказва с усмивка Марио.

МЕЧТА

Българинът е категоричен – да лети е най-голямата му мечта. От малък е запленен от самолетите. Понеже майка му работи на летището в София, той често ходи с нея на терминала и гледа пристигащите или излитащи самолети. Неусетно прави и голяма колекция от малки самолетчета, която днес е заменил с магнити от местата, до които лети. А тук списъкът е дълъг - Ню Делхи, Кейптаун и Маями са само малка част от дестинациите.

ПРЕПЯТСТВИЯ

Марио Бакалов прекарва две години и половина на обучение за пилот в САЩ. Мечтата му да се качи в пилотската кабина му се изплъзва след 11 септември 2001 г., когато приемът на пилоти спира.

„Дължахме 40-50 000 евро за обучението си, а бяхме безработни. Това беше тежък момент, да си успял да станеш това, което искаш, а да нямаш работа“, спомня си той и подчертава, че никога не се е отказвал въпреки трудностите.

Питам Марио Бакалов за голямата отговорност да летиш с 500 души на борда.

„Преди полета се опитвам да си събера мислите, докато пътувам с колата към летището, гледам времето и се концентрирам“, обяснява той.

Разкрива ни и някои подробности от кухнята. Преди полет екипажът се събира на кратък брифинг. Обсъжда се прогнозата за времето, много е важно да се следи посоката на вятъра. На влизане в кабинета едно от първите неща, които правят пилотите, е да си наместят седалката, което е много важно за кацането на самолета. Проверяват се всички копчета и системи и се въвеждат точките на маршрута.
 

ПОПЪТЕН ВЯТЪР

Когато се срещнахме с Марио Бакалов на терминал 2 на летище София, той се готвеше за следващия си полет. Предстоеше му пътуване до Маями. На следващия ден вече се беше снимал от плажа сред слънцето и океана. Марио за пореден път беше изпълнил мечтата си да лети. Каквъв късмет само – всеки ден да ти се сбъдва мечтата. За него в пълна сила важи написаното от Ричард Бах в повестта „Джонатан Ливингстън Чайката“: „Желанието за полет е присъщо не само на птиците, но и на хората. Достатъно е да се научиш да разперваш крилете на ума си и да отваряш вратите на сърцето си, за да пребродиш всички съществуващи и несъществуващи небета“.

Вижте повече за живота на българския пилот и управлението на Еърбъс А-380 във видеото:

Последвайте канала на

Борислава Бибиновска
56741 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
A taka

2016.11.22 | 23:06

1
Тоя пич не беше ли с дизелов самолет ?

Добави коментар

Водещи новини