Как да разберем кога е превъртян километражът на една кола

Автопаркът в България е сравнително стар - почти всеки втори автомобил, който се движи по пътищата на страната е около 20 години. Българинът купува предимно коли втора ръка, затова и търговците не рядко намаляват километрите, за да вдигнат цената на автомобила. Често се случва, докато стигне до България, километражът да бъде превъртян наполовина. Стига се дори до двойно пренавиване – веднъж в страната, от която е внесена колата, и веднъж от търговците тук на място.

Специален софтуер в някои сервизи обаче показва дали километражът е превъртян, разказва в репортаж Нова телевизия.

„Все по-често хората проверяват реалните километри”, обясни автомобилният състезател Румен Дунев.  Той напомни, че е много важно при закупуването на кола тя да има сервизна книжка. „Вече сме се натъквали на книжки, които са изфабрикувани”, заяви Дунев.

Според него човек трябва да се усъмни още като види, че воланът, топката на скоростния лост и педалите са доста изтъркани.

От СБА предлагат търговците, които превъртат километража да бъдат наказвани със затвор.

Най-често колите втора ръка у нас идват от Германия и Италия. Но колкото повече наближава България, толкова повече се стопяват километрите.

„Ние сме свидетели на едно двойно пренавъртане”, обясни Настимир Ананиев, председател на Комисия по транспорт в НС.

„Веднъж в Германия и след това и у нас”, каза инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.

„И всъщност една кола, която е на 400 000 км в България я представят на 160 000 км – повече от двойно”, добави Настимир Ананиев, председател на Комисия по транспорт в НС.

„Това са щети за самия гражданин, но и за държавата заради ПТП-та”, смята инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.

Показва го и статистиката:

„Състоянието на автомобила влияе върху големия брой на ПТП в България и на жертвите в България”, добавя Настимир Ананиев.

А бизнесът с въртене на километражите върви с пълна сила. Манипулацията може да поръчаме от 30-40 до 300-400 лева. И да изчакаме само няколко минути.

Затова от СБА искат и радикални санкции. А именно – всяко въртене на километража да стане престъпление.

„До 6000 лева глоба и от 1 до 3 години затвор”, обясни инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.

Как обаче да познаем измамниците? Вариант 1 – като проверим сервизната история на колата, която ще купуваме.

„Сверяват се работните часове на колата като моточасове, стари грешки с техните километражи и данни”, обяснява Ивайло Пенков, автотехник и диагностик.

По външните белези бързо преценява, че километражът на тази кола е пипан. Проверяваме със специална апаратура, която връзваме с автомобила.

За да купим това, за което плащаме, трябва да избираме новата си кола само в големите автокъщи, съветват търговците.

Коментари

  1. 2018.02.18 | 20:17
    Sofavto imat chovek s lap top naznachen tam da vrashta kilometri i zanuliava kompiutri
  2. 2018.02.18 | 20:16
    Хора копувайте коли само внос от Германия , там всичко се контролира и има история !
    1. 2018.02.18 | 20:16
      В тази история има ли данни кога е възникнала ръждата?От Германия и Австрия никога повече.
    2. 2018.02.18 | 20:16
      Никога от Италия, нищо, не само автомобил - абсолютно нищо!
    3. 2016.11.21 | 19:04
      кОпувайте...
  3. 2018.02.18 | 20:13
    аз си купих ауди а4 1.9 дизел, комби, 97 година. на километража пишеше 156 000км РЕАЛНИ. как ще ми кажеш че тази кола е на 156000км като е голяма икономична и удобна. Демек за тия 19 години тая кола е минавала само по 8200км на година в Австрия, където горивата съпоставени със заплатите са дефакто евтини?!?!? После погледнах под капака имаше един стикер от сервиз в Австрия, там пишеше че 2010 година е била на 360 000км.
  4. 2017.09.10 | 10:38
    На магистралата близо до Пловдив има едно село Труд се казва , има десетки автосалони с автомобили наи-вече внесени от Италия , всички атомобили пристгат с огромни проблеми и много километри . Правете си вие извод.
  5. 2017.09.10 | 10:38
    Волана, скоростният лост се претапицира, а гумичките на педалите се сменят с нови, това е практика на всеки вносител, кожените салони често се боядисват, а по износените също минават през тапицерски услуги. Автокъщите са най големите маниполатори. Километрите на големите лимозини често минават 800 Хил. Км
  6. 2017.09.10 | 10:37
    Това с километрите е загубена кауза и се отклонява внимането от основните ,гнили проблеми в този сектор. Нито прегледите се извършват качествено и достоверно-изрязани изтърбушени катализатори ,вредни емисии,шум .Трябва да се забрани регистрацията на автомобили с десен волан, Изобщо една ,корумпирана,смотана държава.
  7. 2017.09.10 | 10:37
    Всичко за продан е с върнати километри. Моята кола си я купих нова от магазина на 80 км. Сега за 8 години навъртях 220000 км. Мислех да я продам, но като видях, че подобни, нов нос са по 120000 км, за малко пари, се отказах
  8. 2017.09.10 | 10:37
    Както казват сърбите: "Изкупихте гюбрето на западняците!" и са абсолютно прави! Едно време се чакаше с години за лек автомобил от Русия, ама беше чисто нов и още са живи и в движение! А сега сме толко бедни, че не можем да си купим нови, а и новите така са направени, че на четвъртата година са за изхвърляне. Но за сметка на това са мнооого скъпи! Скъпи боклуци!
    1. 2017.08.05 | 08:13
      Ти тунингован москвич втора ръка ли каращ, бе умник?
  9. 2016.09.22 | 01:31
    Абе ревльовци, колко човека могат да извадят 20 000лв. най-малко за нова кола? Всеки знае, че купува кола на двойно повече километри, ама като нямаш пари, си мълчиш. Миналата година купуваме кола 175 000кл.Смяняме маслото, на филтъра за маслото 396 000кл. Ся кво прайм а? Бедни сме! Новите коли се чупят след 4г. частите скъпи! На 20годишна кола левчета частите! Стига сте ревали колко километра е?
  10. 2016.09.21 | 23:37
    Купувайте ама само от частни лица,защото по закон са длъжни да ти кажат всичко за колата иначе-съд
  1. 1
  2. 2

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Пуснахте ли вашето дете/вашите деца на градина?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.