Трамвай №6 се връща до ж.к. Лозенец

  • 12 август 2016 09:55

  • 1910
  • 0
Трамвай №6 се връща до ж.к. Лозенец
© Булфото (архив)

Една от големите битки на гражданското общество в София е спечелена.

На среща межу г-жа Йорданка ФандъковаЙорданка Фандъкова Йорданка Асенова Фандъкова е родена в Самоков. Завършва средното си образование в 35-а руска и екипът на гражданската организация Спаси София, кмета е поел ангажимент за връщането на трамвайна линия №6 до ж.к. Лозенец към средата на 2017 г., когато приключват наземните строителни работи по строящите се по бул. Патриарх Евтимий метростанции от третата линия на метрото, съобщиха от неправителствената организация. С връщането на закрития през март тази година трамвай, ж.к. Лозенец отново ще има директна връзка с центъра на града и с метрото. “През месец февруари жители на квартала масово излязоха на протест, организиран от нас, за да кажат категорично “НЕ” на заявените от Общината планове за закриване на поредното трамвайно трасе в града“, заявяват от организацията.

В най-студените дни на месец януари активистите и стотици лозенчани и столичани се мобилизираха и успяха да съберат над 5000 подписа срещу проекта за закриване на трамвайното трасе. “Без тази инициативност Общината нямаше да чуе гласа ни, да го отрази и възприеме”, категорични са от Спаси София. Неправителствената организация съобщава още, че на проведена среща, кметът г-жа Фандъкова е заявила желанието на Столичната община да използва трасето на трамвайна линия №6 като пилотен проект за изпробване на едно от основните предложения на инициативата - трамвайни ограничители, предназначени за отстраняване на конфликтите между трамваите и автомобилното движение.

Според организацията това решение е резултат от упоритото налагане на темата от екипа й, който непрекъснато настоява пред обществото и Общината за въвеждането на бетонните ограничители. От Спаси София уточняват, че Столичната община вече има частичен опит и е наясно с ползите от такива меки мерки. “Пластмасови ограничители от години има на ул. Алабин в София, а наскоро в тунела към ж.к. Люлин бяха поставени солидни бетонни разделители тип джърси. Това е евтин, но много ефективен начин за обособяване на трамвайни трасета без да се отнема място от автомобилите.”, обясняват активистите.

”Радваме се, че г-жа Фандъкова е инициатор на изпробването на по-естетически и подходящи за градския център ограничители и с радост приехме предложението й за съвместна работа по проекта”, обявяват от организацията, чийто членове са убедени, че експериментът ще доведе до поставянето на ограничители и по други натоварени булварди, където автомобилите и трамваите делят платното. “Тази мярка успешно се прилага в редица градове, превърнали градския си транспорт в основен приоритет. Ако София иска да се състезава за титлата Зелена европейска столица е редно да се учи от тях”, смятат от Спаси София.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
1910 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини