Стачката продължава. Влаковете спират пак в 8 сутринта

  • 25 ноември 2011 06:40

  • 1531
  • 2
Стачката продължава. Влаковете спират пак в 8 сутринта
©

Стачката в БДЖ продължава и днес, след като синдикатите и ръководството на БДЖ и транспортното министерство не постигнаха компромис по исканията на протестиращите железничари.

Влаковете ще спрат отново в 8 сутринта и ще престоят в гарите до 16 часа следобед. Вчера 122 влака от общо 263 са били спрени следствие на стачните действия на някои от служителите в железницата, показват обобщените данни за първия ден от стачката. Това е 46% от общия брой влакове, които трябваше днес да пътуват по разписание, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Служителите на голяма част от тези спрените композиции не подкрепят стачката и са били принудени да спрат, тъй като не работят обслужващите курса по трасето. Стачкуващи работници в товарните превози не са регистрирани.

Бройката на стачкуващите служители в „Холдинг БДЖ” за деня бе 600 души, което представлява едва 4.6% от общия брой на служителите в дружеството. В Национална компания „Железопътна инфраструктура” са стачкували 492, като само 61 от тях са свързани с движението на влаковете. В процентно изражение стачкуващите са 3.8% от персонала в НКЖИ.

Данните на Националната компания „Железопътна инфраструктура” показват че от всичките 335 гари, стачкуващи е имало на едва 30 гари. Стачни действия на служители на НКЖИ не е имало в Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Горна Оряховица, Стара Загора, Ямбол, Карнобат, Видин, Враца, Карлово и др. Общият брой на стачкуващите в двете компании е едва 1092 служители от над 26 000 персонал, което е 4%. Всички влакове, които по разписание трябва да заминат след 16:00 ч., ще потеглят от началните си гари с известни закъснения, които могат да варират с около 1 час.

Последвайте канала на

Novini.bg
1531 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
бивш железничар

2013.08.20 | 22:19

2
Глобалният проблем на железницата винаги е бил : НЕКОМПЕТЕНТНО, СТРАХЛИВО И КРАДЛИВО ръководство. БДЖ е най-затворената , консервативна и абсурдна система в страната. А може би и в света! Там не може да се издигнеш ако не си минал по „цялата стълбица“ и не си роднина или част от приятелски кръг. Случайни хора не се допускат! И поради факта , че всеки е човек на някой …. Никой срещу никого не мрънка! Който и човек да дойде отвън , той ще бъде подхлъзван , подвеждан и провалян - или докато бъде прогонен служебно , или докато сам си тръгне. Но най-големият проблем на железницата е в отговорноста на неиното ръководство -никое правителство , никога не им търси сметка за нищо. Това въжи с пълна сила и за Уважаемият Г-н Премиер Борисов. Всички са напълно наясно , че огромните задължения на БДЖ са натрупани по напълно криминален начин – закупуване на никому ненужни прогнили вагони , произведени в средата на миналия век , закупуване на свръх-количества материали , резервни части и консумативи. Злоупотреби със застраховки , работно облекло и т.н. Финансиране на абсурдни начинания от неграмотни ръководители. И сега всичко се „стоворва“ на гърба на обикновенния железничар. Защо Г-н Премиер търсите 800 милиона от обикновенните работници? А в същото време хората извършили криминални престъпления са още на работа в БДЖ ЕАД и Министерство на транспорта – Примерни въпроси /ненамерили отговор / : Защо хората доставили т.н. 30 рециклирани спални вагона /произведени в периода 63-64-та година/ са все още на работа? От тези 30 вагона , защо само 12 са в страната? Къде са останалите 18 броя? Защо никой не ги търси? Та това си е чиста кражба от 32 милиона – Защо искате обикновенните железничари да плащат за това? Защо …. Защо …. Защо? Това е само една дребна злоупотреба ….. само за 32 милиона! Ами вземете един лист и молив , седнете на Централна гара София , огледаите се наляво и надясно и много бързо цифрите ще достигнат 800 милиона!!! А как може да се реши въпроса със съкращенията? Много прото! Съкратете цялото ръководство на БДЖ АД , намиращо се на ул.Иван Вазов №3 – така или иначе те работе не вършат! Поне ще намалеят драстично злоупотребите! Сещам се за един стар виц : На какво се равнява разрушителната сила на млад , новозавършил инжене? - На половин ядрена бомба! Няма ръководство – няма злоупотреби! Просто решение!
Konstantin

2011.11.26 | 06:39

1
Ами ако до сега не на управляващите номенклатурчици за 25г не им стана ясно, че управляването е изкуство, е крайно време да се откажат от управлението си, та да не ги отказваме ние. Там където има железници има живот ! Основната философия на капитализма е написана и в библията, "ДАЙ И ДА ТИ СЕ ДАДЕ" ! В железниците се иска да се направят инвестиции но на светло. Така, че средният бизнес да захлеби с обществени поръчки . Това и работни места ще създаде, пък и брутният вътрешен продукт ще се вдигне. България е била най силна тогава когато са се градили железници. А сега е най слаба защото рушат железниците!

Добави коментар

Водещи новини