-
10 ноември 2011 15:45
- 900
- 0
Гражданите ще могат по-лесно да подават жалби по електронен път в Комисията за защита на потребителите.
Онлайн те ще имат възможност и да отправят запитване относно движението на жалбите си, отговор на което ще получават в рамките на 24 часа. Всеки гражданин ще може лесно да отправи оплакването си на сайта на ведомството. Тези възможности дава приключилият европейски проект за модернизация на ведомството „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Той бе осъществен по Оперативна програма „Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева.
„Новата система ни позволява да обработваме жалбите на гражданите много по-бързо", заяви ръководителят на проекта Иван Бъчваров. „Това ни дава възможност да работим много по-динамично и да обръщаме внимание на повече граждани", допълва Бъчваров.
Освен време за гражданите и за служителите на КЗП, проектът е спестил и средства на данъкоплатците. Осезаемо намаляват разходите за хартия, което, от друга страна, минимизира и негативния ефект на хората върху природата. Възможността за електронно подаване на жалбите редуцира също и разходите на комисията за транспорт и пощенски услуги.
Функционирането на тази система улеснява гражданите да подават своите оплаквания, когато се натъкнат на некоректно поведение от страна на търговец. „Често пъти потребителите не подават сигнали и жалби, защото нямат време да посетят офис на КЗП. А потребителят, подавайки жалба, се превръща в естествен регулатор на пазара и то в никакъв случай по-маловажен от държавния контролен орган.", подчертава Александър Масларски, член на КЗП.
Има и още един важен момент, свързан с въвеждането на тази система, а именно прозрачността на работа по жалбите на гражданите. „Във всеки един момент потребителят ще знае статуса на своята жалба и ще може да проследи целия й път.", допълни Масларски.
За гражданите, които нямат достъп до Интернет, старата система ще продължи да функционира по познатия начин. Всеки може да занесе лично своята жалба в офисите на регионалните представителства на КЗП в страната.
Проектът, осъществен от КЗП, бе популяризиран сред гражданите и бизнеса в страната чрез провеждането на поредица кръгли маси, на които бяха разяснени спецификите и ползите от използването на новата електронна система.
Жалби могат да се подават по всяко време на уеб страницата на Комисията за защита на потребителите - www.kzp.bg, в секцията "Подай жалба".
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев (Пловдив) няма право на грешка срещу Локомотив (София)
Ще продължи ли победната серия на Арда и срещу Ботев (Враца)?
Везенков и Олимпиакос ще търсят реванш от големия си враг на европейската сцена
"Sportal.bg - подкаст" с гост Живко Петков (гледайте целия епизод)
Вълнуваща вечер в Лига Европа
Александър Томаш набелязал трима национали на България
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202411:28
Атанас Илков за протеста пред Народния театър: Полицията се справи перфектно, щом няма пострадали
08 ноември 202411:56
Терзиев за сблъсъците пред Народния театър: Организаторите на протеста ще бъдат глобени
08 ноември 202411:18
Прокуратурата се самосезира за сблъсъците пред Народния театър
08 ноември 202411:09
Съюзът на артистите в България: Който смята, че театърът не бива да бъде цензуриран, да нарави това
08 ноември 202411:33
Протестиращи пред Народния театър са нападнали актьора Владо Пенев
08 ноември 202411:03
НА ЖИВО: Борисов: Или Йотова да се извини, или Радев да оттегли указа за свикване на новия парламент
08 ноември 202411:52
ИТН: Внасяме жалба за частично касиране на изборите, имаме доказателства
08 ноември 202410:55
Тийнейджърка се опита да избяга по въже от чаршафи и падна от втория етаж
08 ноември 202411:04