-
10 ноември 2011 15:45
- 896
- 0
Гражданите ще могат по-лесно да подават жалби по електронен път в Комисията за защита на потребителите.
Онлайн те ще имат възможност и да отправят запитване относно движението на жалбите си, отговор на което ще получават в рамките на 24 часа. Всеки гражданин ще може лесно да отправи оплакването си на сайта на ведомството. Тези възможности дава приключилият европейски проект за модернизация на ведомството „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Той бе осъществен по Оперативна програма „Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския социален фонд. Общата стойност на проекта е 600 711 лева.
„Новата система ни позволява да обработваме жалбите на гражданите много по-бързо", заяви ръководителят на проекта Иван Бъчваров. „Това ни дава възможност да работим много по-динамично и да обръщаме внимание на повече граждани", допълва Бъчваров.
Освен време за гражданите и за служителите на КЗП, проектът е спестил и средства на данъкоплатците. Осезаемо намаляват разходите за хартия, което, от друга страна, минимизира и негативния ефект на хората върху природата. Възможността за електронно подаване на жалбите редуцира също и разходите на комисията за транспорт и пощенски услуги.
Функционирането на тази система улеснява гражданите да подават своите оплаквания, когато се натъкнат на некоректно поведение от страна на търговец. „Често пъти потребителите не подават сигнали и жалби, защото нямат време да посетят офис на КЗП. А потребителят, подавайки жалба, се превръща в естествен регулатор на пазара и то в никакъв случай по-маловажен от държавния контролен орган.", подчертава Александър Масларски, член на КЗП.
Има и още един важен момент, свързан с въвеждането на тази система, а именно прозрачността на работа по жалбите на гражданите. „Във всеки един момент потребителят ще знае статуса на своята жалба и ще може да проследи целия й път.", допълни Масларски.
За гражданите, които нямат достъп до Интернет, старата система ще продължи да функционира по познатия начин. Всеки може да занесе лично своята жалба в офисите на регионалните представителства на КЗП в страната.
Проектът, осъществен от КЗП, бе популяризиран сред гражданите и бизнеса в страната чрез провеждането на поредица кръгли маси, на които бяха разяснени спецификите и ползите от използването на новата електронна система.
Жалби могат да се подават по всяко време на уеб страницата на Комисията за защита на потребителите - www.kzp.bg, в секцията "Подай жалба".
Последвайте канала на
Свързани новини
Летящ старт! България осъществи страхотен обрат над Португалия на старта на Европейското по мини футбол
Реал Мадрид отчая Борусия (Дортмунд) и за рекорден 15-и път е кралят на Европа
Крумовград отрече да е водил "пазарлъци" с Левски за Генчев и Алекс Колев
Бленджини повика трима нови, волейболистите ни пристигнаха във Фукуока
Григор Димитров: Винаги съм се чудил как мога да играя по-добре в Париж
България поведе на световните шампионки от Сърбия, но допусна загуба №6 във VNL
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Премиерът Главчев на Околчица: Дълбок поклон пред загиналите за свободата на България
02 юни 202414:41
Депутатите не събраха кворум на извънредното заседание на Народното събрание
02 юни 202415:05
Кирил Петков, "Продължаваме Промяната": ГЕРБ проявиха едновременно неуважение и към Христо Ботев, и към българските лекари
02 юни 202416:19
Борисов посрещна Урсула фон дер Лайен и Манфред Вебер в Пловдив
02 юни 202416:19
Срязаха спирачната система на локомотив на гарата в Лом
02 юни 202415:21
Силен пороен дъжд се изсипа над София
02 юни 202414:22
Издирват трима души, отнесени от придошлите води на река в Италия
02 юни 202415:01
Земетресение разлюля Гърция
02 юни 202414:48
Планът на Байдън за Газа „не е добра сделка“, но Израел го приема, каза съветник на Нетаняху
02 юни 202414:00