Хващат всички автомобили без регистрация

  • 09 февруари 2015 06:24

  • 5715
  • 7
Хващат всички автомобили без регистрация
©

Свързването на компютрите на пунктовете за технически прегледи на колите с тези на общините от началото на тази година започна да вади на бял свят нерегистрираните коли, за които никой не плаща данък.

Още първите проверки показаха, че от 30 000 коли 5500 напълно липсват в регистрите и на практика са нелегални, пише в. „Труд“, позовавайки се на данни от транспортното министерство. От началото на тази година при технически преглед на колата техникът в сервиза е длъжен да направи първо справка в базата данни дали за колата е платен местният данък. Ако не е платен, той не трябва да направи прегледа. Досега само 46 общини са успели да свържат компютрите си с тези на транспортното министерство, откъдето е направена връзка с всеки лицензиран пункт за технически преглед в страната. От 1 януари до 6 февруари са направени 30 000 справки. При 17 000 случая данъкът е бил платен и прегледът е направен. Останалите 13 000 са върнати да си платят първо налога. Оказва се, че почти половината от тях не фигурират в регистрите на общините.

„При въвеждането на данни за 5500 коли изобщо не се появява информация за регистрацията им, което е притеснително“, казаха от транспортното министерство. Това означава, че тези коли не се водят на отчет в общината, тя не знае за тях и не им събира данък. Според ведомството на Ивайло Московски едва ли става въпрос за техническа грешка, защото тогава не би трябвало да има информация за нито една от миналите на технически преглед коли. Данните са силно занижени, защото идват само от 46 общини и то за първия месец на годината. Когато системата бъде изградена изцяло, може да се окаже, че нерегистрираните коли в България са многократно повече. Според транспортното министерство твърде вероятно е информацията да не е изпратена в общината от КАТ, които правят първоначалната регистрация на колата.

Колите, които изобщо не фигурират в общинските данъчни служби, най-вероятно са минали на първа регистрация в КАТ преди 2011 г., когато е имало пълна несъвместимост между компютърната система на пътната полиция и тази на данъчните, обясниха от МВР. Част от тях са и от периода от началото на 2011 г. до януари 2014 г., когато с промяна в Закона за местните данъци и такси КАТ се задължи да предостави цялата си база данни на всяка община в страната. От миналата година пилотно в София информацията за всяка новорегистрирана кола отива директно в общината. Тъй като това е трудно осъществимо за всички общини, от 1 януари т.г. информацията за всички регистрации от КАТ отиват във финансовото министерство, откъдето ги препращат по общините, обясниха катаджии. По данни на “Пътна полиция” към 1 юли 2014 г. в страната са регистрирани 3 769 117 превозни средство. Освен леки коли, бройката включва микробуси, автобуси, камиони и ремаркета, които имат регистрационни табели.

Столичната община разполага експериментално още от края на 2012 г. с връзка с базата данни на транспортното министерство, която пък е свързана с пунктовете за технически прегледи. Така в продължение на 1 година общината успя да увеличи събираемостта със 7 милиона лева и това бе причината свързаността между пунктовете и общините да залегне в наредба. През тази една година се оказа, че много често купувачите на коли на старо не ги регистрират в общината, а колата върви с първоначалната регистрация, която е направил търговецът. Проблемът сега е, че от общо 264 общини само 220 са подписали договор с транспортното министерство, а от тях едва 46 са осъществили връзката.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
5715 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар

2015.03.18 | 12:09

7
Ако тръгнете да събирате и от т.н. товарни седемместни автомобили,които са си джипове с висока проходимост и плащат по 6-8 лв данък,тогава събираемостта ще е наистина впечатляваща!Не намирам за нормално точно хора ,които разполагат със високи доходи,да мамят държавата с това и да пререгистрират автомобилите си като товарни.Премахнете тази грозна практика.
Бойко Борисов е УНИКАЛЕН педераст!

2015.03.18 | 08:28

6
Вождът и учителят, другарят генерал Боко Тиквата (най-старият комунист) е на власт. Всички предприемачи, интелигенция, учени, млади учени, ИТ специалисти, музиканти, писатели и т.н. емигрират! Вождът и учителят, другарят генерал Боко Тиквата не търпи нищо „по-умно” от него! Ще бъдат закрити малкото останали успешни предприятия! Ще бъде съсипан най-старият Софийския университет! Ще бъде закрита най-старата институция БАН! Ще бъде нарочно орязан бюджета и спрени всички проекти! Интелигенцията ще бъде доведена до пълна мизерия! Много чужденци с бизнес в България се канят да закрият всичко! Ще ви управляват мутри, биячи, крадци и престъпници с основно и средно образование! ГЕРБ ви “управлява”! Това е началото! Отсега нататък това ви чака: смърт, насилие, психясали и самозапалили се хора, убийства на деца, кражби, обири, глад, мизерия, мрак, малоумие ... Скоро Боко Тиквата ще напълни България с араби, негри, индийци и китайци! Представете си каква помиярска държава сме щом като ни управлява идиот, като Боко Тиквата, който не е прочел една книга през живота си! Да не говорим за избирателите му! Тиквата беше обявен в доклада на американския посланик през 2005 за мутра. Това същество когато не беше на власт плюеше България по целия свят за да й спрат еврофондовете, а сега когато е на власт краде милиарди от Европа! Кога ще му бъде повдигнато обвинение за кризата с КТБ!? Докога държавата ще плаща милиони за охрана на този изверг!? Ако бяхме нормална държава този щеше да е на електрическия стол!
150

2015.03.18 | 07:13

5
А какво става с десетките хиляди коли с регистрация от провинцията които са в София?
Гаргамел

2015.03.18 | 07:13

4
А стотиците софийски коли по улиците на града ни кво да ги правим според теб?????...............Тъпанар!!!!
Пумпал

2015.02.11 | 01:16

3
А тези които не си плащат старите данъци,защо да не влизат в затвора. В Шумен може би има около 500-600 коли на които не им се плаща стария данък.
хм

2015.02.11 | 01:16

2
Пумпал, за кое да се плащат данъци, че и в затвора да се влиза? За дупките, за лошите пътища, за кво? Достатъчно им плащам винетки и ГЗ. Ай сиктир. Защитник, бреййй!

2015.02.10 | 10:09

1
Хайде сега да се види кои сервизи са правели ГТП на тези коли и да ги затворят,само така ще се оправи тая държава.

Добави коментар

Водещи новини