-
03 ноември 2014 06:29
- 2455
- 0
Столичаните, които живеят в „Дружба 2”, ще могат да стигат до центъра на „Младост” само за 10 минути с трамвай. Бързото придвижване ще стане факт, след като бъдат положени релсите по трасето бул. „Копенхаген” - „Цариград-ско шосе”- магазин „Деница”.
Трасето е част от мащабния проект за реконструкция на три релсови пътя, за които направление „Архитектура и градоустройство” обяви конкурс за проектиране, пише "Монитор".
Трамваят ще върви по бул. „Копенхаген”. Там през 1986 година е изградено трасе от ул. „Искърско шосе” до кв. „Младост”, но през 1995 година част от него е демонтирана. 15 години по-късно е възстановен участъкът до ул. „Обиколна”. Сега трасето ще се продължи и ще минава под моста на бул. „Цариградско шосе” като стига до ул. „Ген. Радко Димитров” в „Младост 1”, където ще има връзка с метрото. Линията ще бъде факт след изграждането на продължението на бул. „Копенхаген”, който сега е до бул. „Цариградско шосе”. Трасето ще е дълго 4400 м и по него ще се движат безшумни трамваи.
Другият релсов път, за който ще се търсят европари по ОП „Регионално развитие” за периода 2014-2020 г., ще е по бул. „Цар Борис III”. Трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в „Княжево”е строено през 1988 година и е дълго 7,1 км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. Предвижда се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Освен това на кръстовищата ще се поставят датчици, които ще обменят информация и по този начин ще се пускат първо трамваите.
По този начин бул. „Цар Борис III” ще се превърне в скоростно трасе, като мотрисите ще могат да развиват до 70 км/ч. Общината вече е готова с проект за останалата част на трамвайната линия от Руски паметник.
Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Преди повече от 20 години в южната част на кръстовището бяха положени бетонови блокове с релси, по които трябваше да се изнесе движението на мотрисите, като напуснат кръговото. Това така и не стана, бетоновата основа се разруши, а част от релсите изчезнаха. Точно там ще са и първите затревени релси. Идеята е зелените релси да обхванат и цялото трасе по бул. „Македония”.
Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. „Александър Стамболийски” от бул. „Константин Величков” до трамвайното ухо „Западен парк”. То е построено през 1988 година и се нуждае от спешен ремонт. В момента част от релсите там са с деформирани панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи. След ремонта максимална скорост на трамвая ще бъде 50 км/ч.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ясни са всички потенциални съперници на България на баража
Късна дузпа лиши експериментална Германия от успех в Унгария
Лаутаро Мартинес изведе Аржентина до труден успех над Перу
Бразилия стигна само до точка срещу Уругвай
ЦСКА напред в "Чалъндж къп" след драматичен "златен" гейм
Босът на Ботев (Пловдив) с първи коментар след новината за забраната му да влиза в България
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Пореден опит да бъде избран председател на Народното събрание
20 ноември 202406:13
Масов протест на таксиметровите шофьори у нас
20 ноември 202406:18
Ограничават движението по АМ „Тракия“
20 ноември 202406:22
Зеленски предупреди: Украйна ще загуби, ако САЩ спрат да помагат
20 ноември 202406:03
САЩ предоставят противопехотни мини на Украйна
20 ноември 202406:09
Кремъл: Западът продължава да използва Украйна като инструмент за нанасяне на стратегическо поражение на Русия
20 ноември 202406:11
Макрон: Китай има ключова роля за предотвратяването на ядрена ескалация
20 ноември 202406:06
Много ветровито и необичайно топло днес
20 ноември 202405:56
Неблагоприятен ден, свързан с въздаянието на минали грехове
20 ноември 202405:52