Скоростен трамвай ще свързва кварталите “Княжево” и “Левски”

  • 10 март 2014 07:38

  • 2063
  • 4
Скоростен трамвай ще свързва кварталите “Княжево” и “Левски”
©

Свързване на двете трамвайни линии, които сега се движат по бул. “Цар Борис III” и бул. “Ботевградско шосе” в общо скоростно трасе, планира Столичната община. Идеята е мотрисите да се движат с 25-30 км в час, а пътуването от “Княжево” до кв. “Левски” да отнема около 30 мин, пише “24 часа”.

Рехабилитацията на трамвайното трасе по бул. “Цар Борис III” e първият етап от мащабния проект. То е един от трите релсови пътя, за които до дни направление “Архитектура и градоустройство” ще обяви конкурс за проектиране. Вторият етап ще бъде ремонтът на трасето по бул. “Ботевградско шосе”, а на финала двете отсечки ще се свържат чрез изграждане на подземен участък, които ще мине през центъра. "Подземният участък ще е с дължина около 3,5 км. Тепърва ще се уточнява къде точно ще мине трасето. То трябва да е съобразено с вече работещите станции на метрото и с третия лъч”, обясни главният архитект на София Петър Диков. Той не се ангажира със срок кога скоростното трасе, което ще е около 15 км, ще бъде завършено изцяло. Бързият трамвай обаче е предвиден в Общия устройствен план на града.

Иначе участъкът по бул. “Цар Борис III”, за който ще бъде обявен конкурс, обхваща трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в “Княжево”. То е строено през 1988 г. и е дълго 7,1 км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. “В момента спирките не са пригодени, защото са с метър над улицата и хората с увреждания няма как да се качат в трамваите. Това може да стане с изграждане на рампи или асансьори”, каза Диков.

Предвижда се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Те ще имат устройства, които ще обменят информация с бордовото оборудване и ще дават предимство на трамваите при преминаване. Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. “Ал. Стамболийски” от бул. “К. Величков” до трамвайното ухо “Западен парк”. То е построено през 1988 г. и се нуждае от спешен ремонт. Обект на конкурса ще е и изцяло ново трасе, което да свърже “Дружба 2” с метрото в “Младост 1”.

Трамваят ще върви по бул. “Копенхаген”. Там през 1986 г. е изградено трасе от ул. “Искърско шосе” до кв. “Младост”, но през 1995 г. част от него е демонтирана. 15 г. по-късно е възстановен участъкът от ул. “Искърско шосе” до ул. “Обиколна”. За да се осигури по-добра връзка на кв. “Дружба 2” с метрото, трасето ще бъде продължено - ще минава под моста на бул. “Цариградско шосе” и ще стига до ул. “Ген. Радко Димитров” в “Младост 1”. То може да бъде факт след изграждането на продължението на бул. “Копенхаген”, който сега е до бул. “Цариградско шосе”. Според плановете той трябва да стигне до “Младост 3”. Диков обясни, че общината ще кандидатства за европейско финансиране на ремонтите на трасетата.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
2063 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
И още едно безумие

2015.08.27 | 00:14

4
До Княжево е тесен трамвай, по ботевградско е широк трамвай. Кой ще плати цялостното преизграждане на трасето на една от двете страни ?!
с

2015.04.22 | 02:28

3
Тия от С.О. пак блещят глупости. Как точно ще се дава предимство на трамвая на светофара на Красно село, например? Те не махат пешеходната пътека, която е на 50 м от светофара и натоварва допълнително инфрактния участък, ма видиш ли щели да направя така, щото като дойде трамвай и на всички да светне червено и той да мине. И колко пъти ще правите ремонт на участъка на Ал.Стамболийски след К.Величков? Преди 2 години правихте "основен ремонт" там, елате да видите какво е положението сега.... АМАН ОТ КРАДЦИ !!!!

2015.04.22 | 02:28

2
По околовръстното така или иначе се разширява,също могат да се пуснат трамваи,събиращи от кварталите пътници и возейки ги до метрото.

2015.04.22 | 02:28

1
Идеята беше добра преди,но днес трябва да е друга.Не до Княжево,а до Перник и не до Левски,а до Кремиковци трябва да е линията.

Добави коментар

Водещи новини