Мистерия обхвана 60 куфара от полет Амстердам - София

  • 01 август 2011 21:27

  • 2659
  • 5
Мистерия обхвана 60 куфара от полет Амстердам - София
©

Близо 60 багажа липсват мистериозно от полет по дестинацията Амстердам-София на 29 юли т. г. на авиокомпания “България ер”, алармираха притеснени пасажери, пише "Труд". 

Четири дни съдбата на куфарите е неизвестна.

За инцидента разказа читателката Виолета Цветкова, чиято племенница Мария Топчева-Хънтър е омъжена за англичанин и се е прибрала у дома за около месец.

Младата майка се качва на самолета без съпруга си, с двете си деца - дъщеричката Майра на 4 г. и малкия Макс - на 9 м. Семейството излита на 29 юли сутринта от летище “Тийсайд” до гр. Мидълзбро. След час полет кацат в Амстердам. Там имат два часа престой, след което се прекачват на самолет на “България ер” . Полетът до София е под №FB462. Българският самолет обаче излита с час закъснение.

“Никой не ни обясни защо се бавим. От един от пътниците - холандец, разбрах, че има проблем с товаренето. Въобще не ставаше дума за багаж. Той говореше с ирония за закъснението и каза, че знае само, че в България има хубаво кафе. Разговаряхме на английски и ми стана неудобно заради този гаф да спомена, че съм българка”, разказа г-жа Хънтър. Докато чакали да се качат на борда, видели на пистата количката с куфарите, там бил и техният багаж. “Даже Майра извика - мамо, ето ги нашите куфари. Видяхме ги. Но като се приземихме в София, ги нямаше. Потърпевша не съм само аз, а още близо 60 души, защото на контейнера в столичното летище от нашия самолет се въртяха само 6-7 багажа”, уточни г-жа Топчева. На летището им казали: “Ако не сте си получили багажа, значи не е бил натоварен в Амстердам. Направете рекламация.” След като подала жалба, г-жа Топчева получила рекламация №SOFFB 35246. Тя разчита с нея да бъдат намерени двата й куфара със стикери от Великобритания с номера 03522К 038309 и 03522К038297.

На следващия ден, 30 юли, Мария Топчева позвънила в “България ер”, за да се осведоми за съдбата на багажа. Служителка от компанията й отговорила, че ще пратят за куфарите в Амстердам малък самолет, тъй като “големият бил неизправен”. Едва след като лелята Виолета Цветкова заплашила, че ще сигнализират медиите, от компанията им отговорили, че пътниците имат право на компенсация от $ 50, без да обясняват на ден ли, за куфар ли става въпрос.

“Сега как да убедя съпруга си да живеем в България”, чуди се младата жена. Бедата е, че в куфарите има сухо мляко изписано във Великобритания, което не се продава у нас, за един месец за бебето й. Дрешките на децата също са там и те сега са облечени с чужди. В изчезналите багажи има и важни бизнес документи. До 15 ч в понеделник младата майка не знаеше дали куфарите са намерени.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2659 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
Kristina

2015.10.22 | 15:23

5
Срам я било да каже, че е българка г-жа Топчева! Смешницооооо, тези неща не се случват само в омразната ти България, а по-целия свят. Я си стой там, където си и хич не уговаряй мъжа си да идвате. На България не й трябват такива, които се срамуват от нея!
Крум

2015.07.08 | 19:48

4
Това е практика в тази компания. И моята съпруга бе с едногодишният ни син 6/7 дена без багаж в Барселона. Оправданието им тогава.............. самолетът бил претоварен и затова не са качили всичкият багаж. МНОГО Е ТЪПО НО Е ИСТИНА. Техен служител да го каже.

2015.07.08 | 19:48

3
Господин Главен директор от Главна дирекция ГВА, какво правим с превозния лиценз на България ер? Случай като описания по-горе е рецидив за тази "авиокомпания". Или за първи път чувате? Пътниците особено от ЕС имат права....освен задължението си да заплатят за превоза. Действайте! Има законови текстове, Регламенти на ЕС, подзаконови текстове....Не сте ли ги чели? Защо не с е прилагат? Какво Ви притеснява?
валя

2015.07.08 | 19:47

2
Абсолютно същото се случи и с полета от Амстердам за София на България Ер на 23 юли. Също 60-70 пътници останаха без всякакъв багаж. Хората чакаха близо 1 час в София преди служител на летището да "спомене" , че вероятно багажът изобщо не е бил натоварен на самолета.Не дадоха никаква индикация кога ще бъде доставен. Едва на 4-тия ден ми беше доставен , но не последва никакво обезщетение. Къде и как трябва да се получи? Каква е вината на пътниците, които са си платили скъпи билети по над 330 евро да бъдат подложени на подобен тормози и стрес ? Провалят отпуските на хората, за които те са спестявали и чакали месеци. Истинско мошеничество.

2015.07.08 | 18:16

1
Много ми беше чудно защо България Еър промениха срока за купуване на е-билети на 24 часа преди полета, но когато посетих сайта им ми се изясни: пълнят гушата на ЦКБ! Идеята на е-билета не е ли да те улеснява? Сега, ако ти се наложи да пътуваш по спешност, в деня на полета не можеш да си купиш билет он-лайн и да отидеш директно да чекираш, а трябва да губиш време да търсиш бюро на компанията или офис на ЦКБ! Малко тъпо, не мислите ли?

Добави коментар

Водещи новини