Махат билбордовете в района на Орлов мост

  • 18 юни 2013 06:09

  • 920
  • 0
Махат билбордовете в района на Орлов мост
© Булфото

От юли в района на Орлов мост в София няма да има билбордове. „Издадени са заповеди за доброволно премахване на частните фирми на 6 рекламни елемента”, съобщи Иво Пенев – началник-сектор „Контрол на рекламната дейност”. Има още 38 заповеди за премахване на големи рекламни елементи от широкия център на София. Срокът за доброволното демонтиране е краят на юни, информира в. "Монитор".

„Очаквам, че фирмите ще си ги премахнат сами”, каза Пенев. Това е по-изгодният вариант за собствениците на съоръженията, защото те си прибират билбордовете на склад и след време могат да ги монтират другаде. Ако до края на месеца фирмите не махнат рекламите, то Столичният инспекторат ще ги премахне, като за целта ще бъде наета частна фирма.

Разчистването на съоръженията се прави, защото те са поставени на места, изпаднали от новата схема за рекламни елементи, одобрена от дирекция „Архитектура и градоустройство”. Според нея в столицата може да има около 1000 билборда, ракети – реклами по спирките, пизи и т.н. Освен това те са на места, които не отговарят на новите изисквания за това – на поне 30 метра преди кръстовище или минимум 20 метра след.

Това не е първата акция за разчистване на София от подобни съоръжения. За по-малко от година са премахнати около 150. „Те бяха в района на пл. „Света Неделя”, бул. „Витоша” и НДК”, каза Пенев. Те попадаха в т. нар. втора зона, в която са и улиците „Пиротска” и „Граф Игнатиев”. Преди 3 години беше разчистена първата зона – площадите „Независимост”, „Атанас Луров”, „Народно събрание”, „Ал. Батенберг” и „Паметник В. Левски”. В нея вече е забранено поставянето на каквито и да е реклами.

Преди около 2 години столичното кметство обяви два конкурса за разполагане на билбордове и по-малки рекламни елементи на местата, определени в схемата на дирекция „Архитектура и градоустройство”. Едната процедура беше за монтиране на елементи с площ до 4 кв. м и беше прекратена, защото София ще кандидатства за обновяване на центъра по европроект. Вторият конкурс беше за големи реклами – до 12 кв. м, и беше разделен на 10 пакета, в които имаше определени места, на които може да се монтират билбордове. Само за 3 от тях има сключени договори със спечелили фирми, а за останалите пакети текат обжалвания в Административния съд в София.

Последвайте канала на

Десислава Станева
920 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини