ТОЛ такси вместо винетки

  • 02 януари 2013 06:45

  • 16681
  • 27
ТОЛ такси вместо винетки
©

Въвеждането на система за електронно таксуване, която е напълно възможно да бъде за изминато разстояние по пътищата и трябва да замени сегашните винетни стикери за период от време, ще може да се осъществи до 2016 г.

Това става ясно от писмена кореспонденция на министрите на регионалното развитие и на транспорта Лиляна ПавловаЛиляна Павлова Лиляна Павлова Николова е министър за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018. Родена и Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета в отговор на зададени към тях въпроси по темата от синия депутат Михаил Михайлов, както и от документацията към обявения конкурс за избор на консултант за промяна в настоящия модел на заплащане, съобщава в. "Монитор".

Според Московски проектът за изготвянето на анализа трябва да стартира в началото на 2013 г. Консултантът, който ще бъде избран от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, ще разполага с 3 г. време. През тях той трябва да проучи трафика и да посочи вариантите за таксуване по магистралите, първокласните, второкласните и третокласните шосета. Освен това компанията ще бъде натоварена да следи как функционира новата система 6 месеца, след като тя заработи. За анализа, който трябва да изготви, са предвидени близо 5 млн. лв. като финансирането ще бъде поето почти изцяло от Брюксел. Отпускането на над 4 млн. лв. по ОП „Транспорт” вече било договорено.

Възможността вместо да купуват винетки за време, шофьорите на камиони да плащат ТОЛ такси за изминати километри, като пробегът им се засича чрез сателит, е едно от конкретните задания, на които ще трябва да намери отговори консултантът. Ако сателитната система бъде въведена само за камионите, чрез нея ще бъдат таксувани автомобилите с максимално тегло над 3,5 тона.

Павлова е категорична, че промените биха довели до по-справедливо разпределение на разходите за пътната инфраструктура и би увеличило максимално събираемостта на таксите. Шефът на транспортната парламентарна комисия Иван Вълков вече обяви категорично, че тежкотоварните автомобили амортизират най-много настилката и трябва да бъдат таксувани чрез ТОЛ система за изминато разстояние. Според него тираджиите следва да плащат повече от шофьорите на леки коли. За тях пък също било напълно възможно въвеждането на сателитна система за изминат пробег, която да замени сегашните винетки. Депутатът от ГЕРБ не изключва и варианта за заплащане на пробег за камионите чрез електронни карти, които да се ползват на местата, където в началото на даден участък има бариери. Проблем за този вариант обаче се явявало изграждането на пътищата с европари.

Предвижда се колите също да бъдат таксувани по електронен модел вместо чрез сегашните стикери, става ясно от писмения отговор на Павлова.

Последвайте канала на

Десислава Станева
16681 27

Свързани новини

Коментари 27

Добави коментар
Георги

2013.01.03 | 23:50

27
В началото се замислих и си викам - "Тези луди ли са - 5 млн. за 3 години, какво толкова ще правят?" Обаче после се сетих че е нужно време за да се види коя система носи най-много пари на държавата т.е. взима най-много от нас. Обеден съм че ще е по лошо с тези такси отколкото с винетките.
rossen4i4o

2013.01.03 | 23:49

26
коли с чипове , документи с чипове , само не разбрах от кога започвате да татуирате баркодове на народа

2013.01.03 | 23:48

25
Те пък едни пътища!?
dOLLYYYY

2013.01.03 | 23:48

24
Kakva Malumna Darjava.. Horata nqmat pari da jiveqt ... Pak na Drugite neim stiga tfa koeto kradat...
АНОРАК

2013.01.03 | 14:00

9
От една страна съм съгласен със Станимир/ТОЛ таксата да се включи към цената на горивата,според консумираното гориво минаваш съответни километри/.Но каква такса ще плаща онзи който с помоща на служебния си автомобил поддържа и километрите на собствената си кола,че даже и на комшията????????
Наблюдател

2013.01.03 | 23:47

23
Отдавна от служебните автомобили не можеш да източиш нищо( от личен опит го казвам), та това не е най-големия проблем. Мен повече ме тревожат т.нар."сривове в системата" от които няма да се разбере кой е кум, кой-сват и кой на булката брат. А и един GPS заглушител е по-евтин от годишната винетка :)))))))))
някой си

2013.01.03 | 13:51

7
Ако ще има ТОЛ такси, те да бъдат за камионите, колите едно, че не развалят настилката, отделно че не е необходимо да бъдат следени...
ннндаа

2013.01.03 | 23:47

22
Точно за това става и дума!!Не четете между редовете дами и господа!!Това го има в по-голямата част на света!!Всички чуждестранни тирове които преминават през страната ни трябва да си плащат!!Иначе те ще ни унищожават пътищата а ние ще си трошим колите!!Всички фирми които ще плащат ще си включат тарифите за толтакси в разходи и ще плащат по малко ддс!!Къв ви е проблема?
123*

2013.01.03 | 13:50

6
Моля ви, въведете сателитното засичане. Стойността на един GPS заглушител е по ниска от годишната винетка.
nndaaa

2013.01.03 | 23:46

21
Ей за това трябва да се сложат бариери за да не може тарикатът българин да прецаква държавата!!Затуй сме на това дередже!!Всеки крадне и лъже!!
Марс

2013.01.03 | 23:03

13
И тировете за Западна и Северна Европа ще се насочат основно през Сърбия. За да се въведе тол такса, трябва да има добре развита национална инфраструктура. Интересно ми е кой ще плати за преминаване на отсечката Бяла - Русе, част от международния път Свиленград - Русе, свързващ Турция с голяма част от Европа в момента.
ннндаа

2013.01.03 | 23:46

20
Като се направи скоростното шосе Русе -Свиленград тировете щат не щат ще плащат!!Май ще им излезе солено от Украйна ..Русия и другите северни страни да минат през Сърбия!!И в Сърбия и в Гърция и В Унгария се плаща!!Само в Румъния не защото трябва да турят бариери през пет километра!!Така че няма начин да ни заобиколят!!И не се говори че от утре ще почнат с джи-пи-есите а 2016г!!Не четете между редовете господа!
С.

2013.01.03 | 14:01

11
Преди няколко години, когато активно се заговори за прословутите бариери по магистралите, се лансираше някаква абсурдна цена за км пробег. Излизаше, че едно ходене до София в двете посоки ще бъде около 30 лева. Нека всеки сам си направи сметка дали му е скъпо или евтино. На мнение съм, че 67 лева за годишна винетка е позорно ниска цена. Не че по-голямата част от пътната мрежа за нищо не става, но все пак. Като гледам един комшия как е налепил 8 седмични винетки и си давам ясната представа, че или някой е много стиснат, или математиката му куца.. или и двете. Всъщност не съм против бариерките. Просто да са на нормална цена, защото от Кап.Андреево до Истанбул (около 240 км) струва някакви си 7 лири, т.е. около 5.80-6 лева.
ДВГ

2013.01.03 | 23:45

19
Ти малоумен ли си? Отиди в Германия и виж, че всички пътища (а там всичко е магистрали) е безплатно. В Австрия ползват винетната система. А и тези магистрали, които се строят в момента, се строят с пари от Евросъюза. Значи взимаме пари от Европа за строеж на магистрали и после народи си плаща на "наши" фирми да кара по тях.
....

2013.01.03 | 23:44

18
От Амстердам до тук се прибрах с кола и никъде не платих никаква такса.
1

2013.01.03 | 23:44

17
Аз знам, че Словения ползваха дълго време бариери и преди 4 год си минаха на винетки. Впечатлението ми от словенците е, че са по добре устроени от нас а пътищата са страхотни. Вместо да харчи 5 млн. да вземат да идат и поне да ги питат хората как са си направили сметката, защото 100% е имало умисъл в тази промяна от бариери и билети към винетки. А що се отнася до ТИР - там не съм запознат как се таксуват

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини