-
10 февруари 2022 12:45
- 608
- 3
Образователният напредък на учениците, който те показват в различните етапи на своето обучение, ще бъде основен критерий, по който ще бъдат оценявани училищата. Това е залегнало в новата методика за оценка на добавената стойност в образователните институции, съобщават от образователното министерство.
Системата беше представена пред социалните партньори днес на заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование.
Тя почива върху математически модел, предложен от екип на Световната банка, доработен и адаптиран към българските условия през последните години от учени от Софийския университет.
Съгласно методиката училищата ще бъдат разпределени в определени групи въз основа на комбинация от фактори, външни за тях. Такива са например видът населено място, в което се намират, типът училище, преобладаващият език, който се говори в семействата на учениците, образователният, социалният и трудовият статус на родителите и др.
Целта е всяко училище да се съпоставя със сходни на него други училища.
Доколко ефективен е бил образователният процес в дадено училище ще става ясно, като се сравняват резултатите от националните външни оценявания (НВО) и матурите на едни и същи ученици в различните етапи от тяхното образование – напр. резултатите от изпитите в края на VII клас ще се съпоставят с резултатите на същите деца от изпитите в края на IV клас, а резултатите от НВО след Х клас – с тези от НВО след VII клас.
Така ще бъде определян средният напредък на учениците във всяка група училища и ще се преценява влиянието на един или друг външен или вътрешен фактор върху този резултат. Ще става ясно също кои конкретни училища са над или под тази средна стойност.
Това ще даде възможност за детайлен анализ и предприемане на конкретни действия съответно за мултиплициране на добрите практики в едни училища и за отстраняване на причините за изоставането в други.
Общата оценка на качеството във всяко училище ще включва още параметри, освен добавената стойност, които ще бъдат различни за различните типове училища. При професионалните гимназии ще се взима предвид например броят завършили ученици, които са си намерили работа по изучаваната професия.
Предстои широко обществено обсъждане на новата методика за оценка на добавената стойност в училищното образование.
Последвайте канала на
Свързани новини
Поредна битка на "Колежа" в мач с голямо значение
Славия и Арда ще догонват седмото място
Весела Лечева: Срам е, че 30 години не можем да направим Витоша място за спорт и отдих
Норис спечели в Маями първата си победа пред Верстапен и Леклер
Ливърпул се разигра в шоу срещу Тотнъм, Салах забрави за спора с Клоп
Вече няма по-добър! Леверкузен влезе в историята на европейския футбол
Коментари 3
Добави2022.02.10 | 13:36
2022.02.10 | 13:26
Добави коментар
Водещи новини
Министър Атанас Запрянов: Първите F-16 идват в началото на 2025 г.
06 май 202409:05
Началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов: Армията ни стои стабилно, българите трябва да са уверени в своята сигурност
06 май 202409:21
Ген. Константин Попов: Надявам се в небето над София да видим и F16, и МиГ-29
06 май 202408:41
Отбелязваме Деня на храбростта и празник на Българската армия: три самолета МиГ-29 ще прелетят над София
06 май 202408:22
Смелостта да бъдеш военен лекар
06 май 202408:34
Димитър Главчев: Народът ни винаги ще има памет за геройствата на българските генерали, офицери, сержанти и войници
06 май 202407:48
Пеевски: Нека Свети Георги ни дава сили и смелост заедно с хората да се преборим за по-добър и по-сигурен живот
06 май 202408:08
Der Spiegel: Байдън може да се оттегли от президентската надпревара
06 май 202408:59
Полша не иска да повтаря грешките си: желае "възможно най-добри отношения със САЩ, независимо кой е на власт"
06 май 202407:58
2022.02.10 | 14:18