-
10 февруари 2022 12:45
- 615
- 3
Образователният напредък на учениците, който те показват в различните етапи на своето обучение, ще бъде основен критерий, по който ще бъдат оценявани училищата. Това е залегнало в новата методика за оценка на добавената стойност в образователните институции, съобщават от образователното министерство.
Системата беше представена пред социалните партньори днес на заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование.
Тя почива върху математически модел, предложен от екип на Световната банка, доработен и адаптиран към българските условия през последните години от учени от Софийския университет.
Съгласно методиката училищата ще бъдат разпределени в определени групи въз основа на комбинация от фактори, външни за тях. Такива са например видът населено място, в което се намират, типът училище, преобладаващият език, който се говори в семействата на учениците, образователният, социалният и трудовият статус на родителите и др.
Целта е всяко училище да се съпоставя със сходни на него други училища.
Доколко ефективен е бил образователният процес в дадено училище ще става ясно, като се сравняват резултатите от националните външни оценявания (НВО) и матурите на едни и същи ученици в различните етапи от тяхното образование – напр. резултатите от изпитите в края на VII клас ще се съпоставят с резултатите на същите деца от изпитите в края на IV клас, а резултатите от НВО след Х клас – с тези от НВО след VII клас.
Така ще бъде определян средният напредък на учениците във всяка група училища и ще се преценява влиянието на един или друг външен или вътрешен фактор върху този резултат. Ще става ясно също кои конкретни училища са над или под тази средна стойност.
Това ще даде възможност за детайлен анализ и предприемане на конкретни действия съответно за мултиплициране на добрите практики в едни училища и за отстраняване на причините за изоставането в други.
Общата оценка на качеството във всяко училище ще включва още параметри, освен добавената стойност, които ще бъдат различни за различните типове училища. При професионалните гимназии ще се взима предвид например броят завършили ученици, които са си намерили работа по изучаваната професия.
Предстои широко обществено обсъждане на новата методика за оценка на добавената стойност в училищното образование.
Последвайте канала на
Свързани новини
Георги Иванов направи равносметка за 2024 година
Искренов: Генчев изглежда направи сам избора си! Нещата в Левски се оправят, дано ЦСКА направи хубав стадион
ЦСКА - София обяви лагер в Турция, "червените" уредиха контрола с участник в ШЛ
Фантастичен Алберт Попов влезе в Топ 10 на слалома в Алта Бадия
Гибона: Вече има само чужденци, след време няма да има ветерани в клубовете
Ботев (Пд) с официална позиция след срещата с представителите на политически партии
Коментари 3
Добави2022.02.10 | 13:36
2022.02.10 | 13:26
Добави коментар
Водещи новини
Киселова реши кои депутати ще ръководят заседанията на правна и бюджетна комисии
23 декември 202417:03
МС прие изменение на програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна
23 декември 202415:30
Паричните обезщетения за майчинство за този месец ще бъдат платени на 31 декември
23 декември 202415:49
Мъж е починал в хотелски комплекс в Добрич. В стаята му откриха флакони райски газ и метамфетамин
23 декември 202416:51
ДДС за ресторантьорите скача с 11% в полунощ на Нова година: значи ли това и по-високи цени за клиентите на заведенията?
23 декември 202417:28
Кардиологът проф. Георгиев с призив: Махнете солта от масата си
23 декември 202417:54
Доналд Тръмп поиска Гренландия. Отговориха му: Островът не се продава
23 декември 202416:25
Зеленски за визитата на Фицо в Русия: Словашките спецслужби трябва да се заинтересуват от действията на премиера на страната
23 декември 202416:01
Сериозна криза с газа? Защо се срещнаха Роберт Фицо и Владимир Путин?
23 декември 202415:02
2022.02.10 | 14:18