Училища записвали несъществуващи ученици

  • 01 март 2012 21:36

  • 1204
  • 1
Училища записвали несъществуващи ученици
©

В някои от средищни училища, поемащи деца от закрити или преструктурирани училища, са били записвани несъществуващи ученици, за да могат да се ползват повече средства. Това гласи част от доклада на Сметната палата за изпълнението на Националната програма "Оптимизация на училищната мрежа", пише Новинар.

Според анализите най-сериозна част от средствата по програмата са отивали за обезщетения на учители и персонал. Одитът посочва, че не е развита ефективна и оптимална мрежа от училища, отговаряща на интересите и способностите на учениците и на социално икономическия профил на съответния регион от страната.

Това била и причината за отпадане на част от учениците от преструктурираните училища, тъй като по този начин не се осигурявала възможност на всяко дете и ученик да получава качествено образование.

Ревизията за периода от началото на 2009 г. до юни 2011 г. показва, че средствата, предвидени за приемането на програмата по първоначални разчети за трите години, са в размер на 96 млн. лв., а по уточнен план - 63 млн. лв.

Одитът показва, че е постигната ниска степен на ефективност на фактическите спрямо първоначалните разчети на целевите стойности по показателите за изпълнение за оптимизиране на училищната мрежа и на мрежата от професионални училища.

Експертите отбелязват, че е липсвал интерес от страна на общините да кандидатстват за средства, с които да ремонтират училищата и да подобрят материалната база. Така парите били пренасочвани за изплащане на обезщетения на персонала на училищата.

1440 са отпадналите ученици, които са насочени към средищни или приемащи училища. Записаните в училищната документация на средищното или приемащото училище пък са 1391. Незаписаните в приемащото училище са 49, а непосещаващите такова училище 10.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
1204 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
hnkç.

2012.03.09 | 08:22

1
Само мандатност не е достатъчна. Директорите не могат и не трябва да бъдат нито "работодатели", нито "мениджъри". Какъв мениджмънт има в едно училище ?! Да се отдаде лавката под наем и да се прибере комисионна ?! Да се чуди как да излъже общината с щата, как да принуждава персонала да излиза "доброволно" в неплатен отпуск или да го изхвърля на борсата след 15 юни за да прибира заплатите за летните месеци и после да раздава бонуси както му скимне?! В голяма част от училищата и дет. градини например счетоводители, касиери и някои учители получават в пъти по-големи бонуси, които после се делят с "мениджърите". Учебно-възпитателният процес е последна грижа на "мениджъра" в епохата на делегираните бюджети. Някой да се опита да анализира кадровата политика на училищния "работодател"? Каква система прилага да привлича по-квалифицирани, доказано добри професионалисти в подарените, т.е. поверените заведения?! Някаква рвзултатна дейност по повишаване на квалификацията на най-важния субект в УВП - Учителя?! Няяяяяма такова нещо. Точно обратното - в училищата тревожно нараства броят на "сезонните" учители и "оборотните" учителски места с цел да се присвояват заплатите за летните месеци, "работодателят-мениджър" все по-често умишлено назначава нередовни учители не само с цел икономии от заплатите на специалисти, но и защото тези хора са много удобни - манипулируеми и послушни. Ето защо НЕЗАБАВНО следва да се пресече този произвол в българското училище, защото нищо добро не ни чака като народ. Директори - само с функции,координиращи УВП, назначавани заедно с учителите от един и същ работодател - училищен борд към общината, който да е отговорен за всичко, осигуряващо съществуването на нормална и ефективна образователна система

Добави коментар

Водещи новини