Красимир Вълчев: 290 от 2400 училища в страната са иновативни

  • 03 декември 2018 12:10

  • 595
  • 2
Красимир Вълчев: 290 от 2400 училища в страната са иновативни
© МОН, архив

Вече втора година училищата представят проекти за иновации и 290 училища от 2400 училища в страната са иновативни, или това са около 12-13 процента от българските училища. Този процент все още е малък, но има и други училища, които не са кандидатствали с иновативни проекти, но имат добри иновативни практики.

Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир ВълчевКрасимир Вълчев Красимир Вълчев е министър на образованието и науката. Роден е на 9 юни 1975 г. От септември 2009 на първия национален форум за иновациите в образованието и уточни, че едно училище, ако е иновативно, това не означава, че във всичките класни стаи се работи с иновативни методи. 

МОН и регионалните управления по образованието трябва да подпомагат и насърчават училищата да правят иновации и да им дадат по-голяма свобода за това, заяви министър Вълчев. Той добави, че целта е повече иновативни елементи да има в организацията на учебния процес, в съдържанието на обучението, в учебните програми и най-вече в методите на преподаване, като всичко това се разрешава от Закона за предучилищното и училищното образование. 

Иновативният и креативният учител е най-ценната иновация, и преди всичко трябва да имаме добри учители във всички училища, отбеляза министър Вълчев по повод на изнесени данни на форума, че най-малко иновативни са професионалните училища, а най-иновативни са профилираните гимназии.

Иновациите обаче не трябва да бъдат самоцелни, а да са насочени към подобряването на образователните резултати на учениците и целта на днешния форум е да дадем този сигнал, за да кажем, че разчитаме на иновативните училища и учители, коментира образователният министър.

По думите му на отрасловия съвет през миналата седмица за подписването на анекса за увеличението на учителските заплати с 20 процента от 2019 г. е било коментирано със синдикатите, че училищата се справят с веществената издръжка, но в най-голяма степен имат нужда от средства за развитие. Те са им необходими за съвременни образователни ресурси, за иновации, за въвеждането на информационните технологии и това ще бъде приоритет на бюджетната политика в сектора, каза министър Вълчев.

Той съобщи, че в момента се дават относително малко средства - 11-12 милиона лева, за подобряване на материалната база и за развитие на училищата, но няма средства, които да бъдат в бюджетите на всички училища, за да се насочат за развитие, освен тези 25 лева, предоставяни на ученик. 

Най-честите иновации в училищата са свързани с методите на преподаване, с мотивирането на учениците да учат, със създаването на по-благоприятна среда за учене, с въвеждането на информационните технологии в образователния процес, обясни министър Красимир ВълчевКрасимир Вълчев Красимир Вълчев е министър на образованието и науката. Роден е на 9 юни 1975 г. От септември 2009.

Той съобщи, че ще се използва моделът на програмата "Еразъм", за да се насърчат училищата да обменят добри практики, да правят партньорства и да се подпомагат взаимно за въвеждането на иновациите.

В началото на следващата година ще бъде създадена такава програма, заедно с националните програми в образованието за 2019 г., като тя ще започне минимум с 1,5 милиона лева за обмяна на опит между училищата за иновации, но занапред тези средства ще се увеличават.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
595 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2018.12.03 | 12:50

2

Иновативните идеи не трябва да прескачат и изпреварват изоставащия интелект...Направете първо реформа в началното образование, от което зависят и промените...

2018.12.03 | 12:06

1

от хора които не могат да обяснят какво е иновация

Добави коментар

Водещи новини