МОН предлага по-ясни правила в Механизма за противодействие на насилието в училищата

  • 31 октомври 2017 14:58

  • 3005
  • 0
МОН предлага по-ясни правила в Механизма за противодействие на насилието в училищата
©

По-ясни правила и двукратно облекчение на административни процедури се предлагат в актуализирания Механизъм за противодействие на тормоза и насилието в системата на предучилищното и училищно образование. Промените бяха изложени днес от представители на Министерството на образованието и науката пред депутатите от парламентарната образователна комисия във Велико Търново, съобщи пресцентърът на МОН.

Освен облекчаването на класификатора и дневника, отпадат централно зададените срокове за това кога и в какъв срок трябва да се извършат дейностите. Дава се по-голяма автономия на институциите, облекчени са процесите за разработване на цялостните политики на самите институции с акцент към превенцията, е посочила Мария Семерджиева - съветник в МОН.

Тя подчерта, че промените са направени в сътрудничество с неправителствения сектор.

В Механизма е създаден нов раздел - за кибернасилието и кибертормоза. "Трябва да се говори с децата за това какво може да се случи, ако едно дете е подложено постоянно на тормоз", заявява Семерджиeва. Тя добавя, че е необходимо да се сътрудничи с родителите и непрекъснато да се оценяват процесите, за да бъдат променяни при необходимост.

В Механизма са разписани конкретни стъпки, които трябва да се предприемат на ниво институция и на ниво клас или група. Сред мерките са подобряване на системата на дежурства в училищата, включване на учениците в изготвянето на правила, планове и дейности, както и постоянно партньорство с родителите чрез тематични родителски срещи, диалози и ангажиране в различни дейности. Предвидено е повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти и назначаването на психолози, педагогически съветници и образователни медиатори.

В класификатора видовете насилие и тормоз са разделени на три нива. Първото е свързано с нарушаване на правилата, второто - с повтаряне на едни и същи нарушения и случаи на насилие, а на трето ниво са ситуациите, свързани с насилие, което би могло да застраши здравето и живота на децата.

Промените в Механизма ще бъдат представени на работни срещи с директори и учители в страната успоредно с новата Наредба за приобщаващото образование, информират още от МОН.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
3005 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини