-
01 април 2014 09:56
- 1184
- 0
Българските дванадесетокласници едвам прехвърлят "летвата" по математика. Това показват данните от проведеното през януари анонимно изследване по математика, според информация на Министерството на образованието и науката. Средният резултат на завършващите е 17.77 т. при максимален брой 34 т., пише в. "Сега". Това означава, че успеваемостта на учениците, които само след месец и половина ще се явят на матура, е 52.28%.
В изпита се включиха 15 111 ученици от всички видове училища и всички области на страната. Дванадесетокласниците решаваха тест от 21 задачи, които измерват подобни на изследваните от PISA знания и компетентности. Целта на изследването бе да се акцентира върху обучението по математика след драматичните резултати от международното изследване PISA 2012. Затова и задачите от изпита през януари наподобяват тези в PISA с тази разлика, че са върху материала до XI клас, докато международното изследване проучва грамотността на 15-годишните.
И при завършващите гимназисти делът на учениците с минимален пакет от знания е стряскащ - знанията на всеки десети стигат до решаване на несложни задачи. Тези ученици имат най-много 7 т. - резултат, който ги праща в дъното на своеобразната класация. Връстниците им, които се справят малко по-добре и прехвърлят критичното второ равнище на познания, са най-много - 30.8%. Общо делът на учениците на най-ниското и второто ниво е около 40% - колкото и на деветокласниците със същите нива на знания. Според анализаторите учениците на тези две нива демонстрират елементарни математически умения. Само една трета от тях могат да решават квадратно уравнение и да работят с корени. Резултатите на тези ученици по компетентност, математическа комуникация и аргументация са направо стряскащи - под 10%.
Около 40 на сто (по 20% на трето и четвърто познавателно равнище) е общият процент и на учениците, които демонстрират средно ниво на знания - следват ясно описани процедури, които изискват конкретни решения и работят с ясно формулирани математически модели. Според специалистите при подготовката на тези ученици трябва да се обърне внимание на геометричните задачи - подобни триъгълници, решаване на задачи за правоъгълен и равнобедрен триъгълник.
28% от дванадесетокласниците проявяват компетентности, които предполагат активно и самостоятелно учене и участие в обществото. Според просветните чиновници тези ученици "са показали резултати, надхвърлящи очакванията". Само 8% от учениците са в състояние да ползват математически комплекси, да оценяват стратегии и да демонстрират добре развити умения за логическо мислене.
Последвайте канала на
Свързани новини
Директор в Порто: Емил Костадинов е голямо име в нашата история
Илиев: Националният отбор е върхът на пирамидата, не е нормално треньорът да проверява по стаите
Марица изпусна да вземе гейм на победителя в Шампионската лига
Левски стартира участието си в Шампионската лига срещу финалиста Ястрежебски Венгел
"Златна топка"х2: Стоичков изненада Оуен
Везенков изведе Олимпиакос към страхотен обрат в Евролигата
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Ген. Атанасов: Партиите не се харесваме, но някой трябва да поведе хорото
13 ноември 202408:32
Адв. Величков: Без избран председател не може да има Народно събрание
13 ноември 202407:36
Има ли изход от политическата криза?
13 ноември 202408:15
ИТН няма да подкрепи Борисов за премиер
13 ноември 202408:24
Васил Терзиев каза ще настъпи ли време разделно в коалицията със "Спаси София"
13 ноември 202408:10
Говори Мохамед Халаф: Вторият мандат на Тръмп ще е много по-различен от първия му като президент на САЩ
13 ноември 202407:52
Дебора за нарязаната жена в София: Всичко ми се върна, когато чух за случая
13 ноември 202407:56
Глобиха с 200 лева шофьор, пропаднал в необезопасена шахта в Гоце Делчев
13 ноември 202407:33
"Можело е да свърши фатално": Двама пребиха пенсионер заради кутия цигари и кибрит
13 ноември 202408:03