Бомбата в Бургас е българска

  • 15 ноември 2012 07:26

  • 15615
  • 21
Бомбата в Бургас е българска
©

Тротилът, който бе взривен на летище Сарафово, най-вероятно е бил български с произход  русенско предприятие "Дунарит", пише "България Днес".

Според изданието създаденото преди повече от век дружество е единственият производител на взривно вещество у нас. В случая става въпрос за 8 пресовки от по 400 грама артилерийски гръм. Това твърди източник, близък до разследването на атентата в Бургас, при който на 18 юли загинаха шестима души. 

"Тринитротолуолът се отличава по състав в зависимост от страната в която е произведен. Цветът също се различава - жълтеникав, какъвто е българският, докъм оранжево-червеникав. На водна баня може да се разтопи и да се оцвети допълнително", обясни бившият главен секретар на МВР и експерт по бомбен тероризъм Иван Бояджиев, пише вестникът.

Проблемът е, че при взрива в Бургас били намерени и някои нетипични съставки за българския тротил. Експертът изказа съмнение зад терористичния акт да стой "Хизбула" и дори предположи, че някой предварително е бил готов с посочването на виновник  и такъв бе намерен в лицето на Мехди Мохамед Гезали. Той припомни, че според данните на МВР човекът, взривил се в Бургас, е бил висок 182 сантиметра, а според досието на Гезали от Гуантанамо той е само със сантиметър по-нисък.

Последвайте канала на

15615 21

Коментари 21

Добави коментар
той

2012.11.17 | 20:16

21
Да поканят за главен следовател ген. Кацамунски, който намери турските атентатори за 3 дни. /при смяната на имената/.
Неексперт

2012.11.16 | 23:59

19
1.Взривни вещества (в т.ч и тротил) в България са произвеждани само в завода в гр.Смядово до началото на 90-те години. Взривните вещества са само внос , от различни източници. 2.Артилерийски гръм 0.400кг не се произвежда в България по-вече от 30 години, може да се намери като складова наличност в складовете на Министерството на отбраната. За граждански нужди (мини, рудници, кариери, и др) артилерийски гръм никога не се е използвал. 3.Цветът на тротила е от светло жълт до жълт. Ако е стар или попадал под влиянието на слънчевите лъчи, цвета се променя до нюанси на кафявото (фотоизомеризация). Цвета няма отношение към страната в която е произведен. 4.Намерените нетипични съставки доказват също че произхода не е български.
123*

2012.11.17 | 00:00

20
Освен това при 8 бр. шашки артелирийски гръм жив човек нямаше да остане, нито едно здраво стъкло на летището
BBB

2012.11.16 | 21:57

15
А в "Дунарит" - Русе какво се произвежда? Макарони?
Казабланка

2012.11.16 | 21:45

12
Тъй като тази чума, комунизма , у нас въобще не си е отишла,а знайно е, комунисти е равнозначно на престъпници, то взривът в Бургас, може да е наше родно комунистическо изпълнение, но по нареждане на по-висша престъпна организация. Та, затова, без илюзии, господа!
вкр

2012.11.16 | 23:18

18
Неспасяем сте No. 11 !! Ужас ! Не би било лошо да погледнете резултата от гласуването за поста ви. Аз като го чета и гледам вота се успокоявам, че в България са останали и нормални хора !

2012.11.16 | 21:58

16
Е айде стига с тия генерализации.....комунистите всички били престъпници. Ами демократите да не са много по-различни? Всеки си гледа неговия интерес там е проблема. И преди да започнете с нападките - не съм комунист, не съм и демократ. Аз съм човек и имам собствени възгледи, по някои въпроси съм комунистически настроен, по други демократично - никой здравомислещ човек не е само едното !

2012.11.16 | 22:13

17
от самото начало беше ясно, че организаторите трябва да се търсят на юг от Резово. Изобщо цялата работа смърди на овча лой

2012.11.16 | 21:57

14
Много ми е интересно как са определили ръста на камикадзето, че е 182 ? А затворника от Гуантанамо е само с 1 см по нисък.
Тервел

2012.11.16 | 21:45

13
Някой предварително е бил готов с виновника. Не разбирам защо заменята "Израел" с "някой"

2012.11.16 | 21:43

11
Българските следователи никога не са били силни в разследванията си.
Добрев, Дянков, Борисов Педалинки

2012.11.16 | 21:42

6
А аз мисля че е дело на Мосад, тъй като Израел си умират да обявят война на Иран и Ливан. Шибана еврейска сган!
ss

2012.11.16 | 21:43

10
1939г. началото на втората световна война,,,,,....ГЕРМАНСКИТЕ ОФИЦЕРИ решават да облекат ГЕРМАНСКИ ВОЙНИЦИ С полски униформи, прехвърлят ги на полска територия , като са им заредили пушките с халосни патрони.....и войната започва................
съгласен

2012.11.16 | 21:42

7
Мда, тва вече се знае и от децата в детската градина! Такъв атентат не може да мине без санкция на някоя (или и трите) от най-безскрупулните служби, а именно Мосад, ЦРУ, КГБ(ФСБ). В случая най-голям интерес имат Мосад и ЦРУ, КГБ-може би по-малко или изобщо ... но не е съвсем сигурно за тях ! И така фаворита си остава Мосад, а изпълнителя .... ми те могат(имат ресурса) да натопят всеки!

2012.11.16 | 21:43

9
Това за евреите е вярно.Щом можеш цял ден да стоиш срещу една стена и да си блъскаш главата в нея, значи не си у ред. Същото важи и за арабите, нали са от едно потекло. Нека да си спомним че при Хитлер, Ленин и Сталин има еврейска жилка.

2012.11.16 | 21:43

8
Тия си мислят каква простотия да измислят, и да замажат големия си провал по това разследване. И наистина подкрепям първия коментар, много си прав за войната и тия с смешните шапчици и бради!

Добави коментар

Водещи новини