-
12 октомври 2023 10:51
- 596
- 1
Над 2 800 000 са били сигналите до телефон 112 за първите 9 месеца на тази година. Отчита се 11% спад на фалшивите сигнали. Най-често обажданията с невярна информация са на тема бомбени заплахи за училищата. Системата обаче вече разполага с техника да засече подателя на сигнал в радиус от няколко метра.
Най-голям брой сигнали се генерират към полицията – над 42%, следвани от тези за спешна помощ – около 39 на сто, едва към 4% са сигналите, касаещи пожарната.
Между минута и минута и половина отнема на дежурните да препратят сигнала към съответната служба.
Дори операторът да продължи да разпитва обаждащия се, за да установи къде и какво се случва, по електронен път той предава сигнала към службата за спешно реагиране. Това, че продължава да разпитва гражданина, не означава, че сигналът не е предаден, пояснява в интервю за БНР Марина Велинова, директор на Националната система за спешни повиквания.
"Има обаждания от деца, от психично болни хора, от възрастни хора с деменция. Гледаме максимално да бъдем полезни, да ги насочим къде могат да се обърнат, за да се реши техният проблем", посочва тя.
От 2021 г. Националната система 112 има нова функционалност – услуга на новите операционни системи на смартфоните, която подобрява точността на локализацията до 4000 пъти. Така при повикване към 112 от смартфон телефонът автоматично активира услугата си за местоположение и изпраща информацията.
"Точността на локализацията на открито място е до 5 метра, а з затворени помещения – в радиус до 50 метра. Има опция да показва и нивото, височината, откъдето се обаждат. Тоест можем да разберем евентуално и етажа, ако се обажда от сграда. Благодарение на тази услуга ние и службите за спешно реагиране знаем точно къде е позициониран подаващият сигнала и това позволява много бързо той да бъде установен", уточнява Марина Велинова.
Друга услуга е e-call, автоматично повикване от превозно средство към 112, при което чрез активиране на бордови сензори на МПС или чрез ръчно набиране мобилните мрежи предават набор от данни и осъществяват звукова връзка между пътниците в превозното средство и оператор на 112.
Внедрена е и услуга за достъп на хора, които имат слухови или говорни увреждания. Тя е достъпна чрез мобилно и уеббазирано приложение.
"При свързване със 112 потребителят може в чат сесия да опише проблема или чрез наличните икони за спешна помощ, полиция и пожарна да се изпрати сигнал за помощ. С изпращане на сигнала операторите на 112 получават GPS-координатите от устройството."
Последвайте канала на
Свързани новини
ДАНС и МВР търсят авторите на фалшивите сигнали за отнемане на деца
08 октомври 201920:13
Установиха кой подаде фалшивите сигнали срещу летище София и НДК (видео)
13 януари 201811:36
Увеличават се фалшивите сигнали за деца в риск
11 февруари 201616:31
СДВР: Не сме безсилни срещу фалшивите сигнали за бомби
11 декември 201218:14
Отново е време за дерби!
Ботев излиза пределно мотивиран срещу Славия
Григор Димитров открива кампанията си в Мадрид в късния следобед
Ливърпул и Фейенорд се разбраха за "трансферната сума" на Арне Слот
Лестър ликува - "лисиците" обратно в Премиър лийг
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Fitch потвърди рейтинга на България ‘BBB’ с положителна перспектива
27 април 202409:08
Колко ще ни струва Великден тази година?
27 април 202409:35
Какви са цените на цветята по празниците?
27 април 202406:46
Какво се случва на пазарите?
27 април 202406:25
Настимир Ананиев: Росен Желязков наруши много правила
27 април 202410:03
Доктор: Голям процент от болните с поленова алергия имат кръстосана алергия
27 април 202408:06
Недоносеното момиченце, спасено от утробата на мъртвата си майка, 5 дни по-късно почина
27 април 202406:14
Забраниха фойерверки в Кипър заради пожари
27 април 202406:42
Защо най-често посягаме към чашката?
27 април 202408:55
2023.10.12 | 11:36