КЗП: В туристическия сезон ще следим търговците да спазват обещанията към клиентите си

“Ситуацията в туризма е действително много тежка, защото това е един бизнес, който напълно спря и ще е необходимо време, за да тръгне отново, но и да набере скорост – и в буквалния, и в преносния смисъл.”

Това посочи в предаването “България сутрин” по телевизия BG on air Димитър Маргаритов – председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Той припомни за мерките, приети в законодателството по повод извънредното положение, облекчаващи търговците, които предлагат туристически продукт – удължаването на срока за възстановяване на платени суми за отменени пакетни пътувания от 14 дни на 12 месеца, както и възможността за обекти с изтекла категоризация след септември 2019 г., процедурата за подновяване да стартира едва през 2021 г.

Димитър Маргаритов: Основните оплаквания са от онлайн поръчки

“Контрол, разбира се, ще има и той ще започне, когато има реално работещи места за настаняване и заведения за хранене и развлечения”, подчерта Маргаритов и допълни:

“Наред с обичайните неща, за които следим всяка година, ще обръщаме внимание на специалните условия, които доста хотелиери вероятно ще предлагат на своите клиенти, за да ги спечелят отново и за да спечелят и нови клиенти в условията на тази ситуация. Всеки, който поема определени ангажименти, извън това, което категоризацията на неговото заведение, го задължава да направи, трябва да ги спазва спрямо потребителите, а не само да ги привлече и след това те да останат разочаровани.”

В студиото на предаването беше коментирана и темата с т.нар. “такси коронавирус”, които както стана известно, са събирани от отделни търговци по повод доставката на стоки и услуги.

Куриерска фирма е искала допълнителна такса "коронавирус" у нас

"Имаше такива случаи, които класифицирахме като нелоялни търговски практики. Голяма куриерска компания начисляваше такса "коронавирус". Тя си го беше обявила, но хората трудно го виждаха. Реално това е повишение на цената на услугата, което може да се прави по преценка на търговеца, но трябва потребителят да е надлежно информиран, а не да го разбира, когато види, че към сметката му е начислено нещо допълнително", коментира председателят на КЗП и се ангажира да бъде разгледан и сигналът, който Асоциацията за защита на потребителите обяви, че ще изпрати по сходен казус.

“Няма как да се позовавате на нещо, което не съществува днес (в случая извънредното положение) и на тази база да събирате допълнително пари.”

На въпрос на водещия Златимир Йочев дали през периода на извънредното положение са се увеличили измамите в интернет, Маргаритов посочи, че няма “бум” на нарушенията, но в известна степен се променя както поведението на потребителите, така и това на търговците.

"Успяхме да преминем през целия период на извънредното положение в сравнително спокойна пазарна ситуация. Разбира се, в социалните мрежи имаше оферти за стоки от първа необходимост, които невинаги бяха съвсем истински или бяха предлагани на изключително високи цени.”

Председателят също така припомни, че при забавена доставка над едномесечния максимален законов срок или този, който е бил договорен от страните, потребителите могат да искат отбив от цената, когато договарят нов срок, или да развалят сделката и да получат обратно парите си.

Коментари

  1. 2020.06.01 | 18:11
    Какво точно означава, че контрол ще има, когато има реално работещи обекти. От дни съобщават за вече отворили хотели ресторанти. Докато от КЗП се сетят, той сезонът ще мине.
  2. 2020.06.01 | 12:11
    празното черноморие ще осигури по-малко фекалии, което е добре......
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Криминално

още

Анкета

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.