Горските служители са реагирали на повече от 17 000 сигнала, получени на тел. 112

  • 06 юни 2017 14:09

  • 1965
  • 1
Горските служители са реагирали на повече от 17 000 сигнала, получени на тел. 112
© Булфото (Архив)

От създаването на спешен център на телефон 112 към Изпълнителна агенция по горите, който беше открит преди две години са получени повече от 17 000 сигнали за нарушения и пожари в горските територии. Най-много обаждания от гражданите постъпват за незаконен добив на дървесина – почти 6 000 бр. и за пожари – 4 455 бр.

През втората година с 5% са намалели подадените сигнали за незаконно транспортиране на дървесина след влизането в сила на новите изисквания за GPS проследяване, както и с въвеждането на електронния превозен билет. Благодарение на нововъведенията гражданите сами могат да проверят през електронната система на Изпълнителна агенция по горите всички превозни билети, кой ги е издал, за кое място и на кого, както и за какви количества. Останалите сигнали са за транспортиране и съхранение на дървесина, както и за бракониерски прояви, свързани с лов и риболов.

Седем лесовъда приемат ежедневно получените сигнали. Чрез информационната система на Изпълнителна агенция по горите сигналът се проверява още в момента на подаването му и според локацията на нарушението се подбира екипът, който в момента е най-близо и е подходящо да извърши проверката. 430 горски инспектора към регионалните дирекции по горите и 2484 горски надзиратели към държавните предприятия проверяват подадените сигнали.

Времето за реакция след получаването на сигнала до проверката на място е от 30 минути до час и половина, като за това са отговорни експерт лесовъдите, които дежурят денонощно в спешния център.

Последвайте канала на

Борислава Бибиновска
1965 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Веселин Василев

2017.06.06 | 14:23

1
Абе те реагират , ама ползата каква Е.

Добави коментар

Водещи новини