Катастрофите в България 2,5 пъти по - смъртоносни в сравнение с Европа

  • 16 март 2013 07:57

  • 2903
  • 8
Катастрофите в България 2,5 пъти по - смъртоносни в сравнение с Европа
©



Войната на пътищата в България взема 2,5 пъти повече жертви в сравнение с други европейски страни, сочи доклад на Световната здравна организация, цитиран от БТА.

По официални данни на МВР за инцидентите по пътищата на страната през 2012 г. жертвите на катастрофи у нас са близо 600. Според статистиката между 2000 г. и 2010 г. по пътищата на страната живота си са загубили 10 627 българи, а близо 100 000 са били сериозно ранени, като част от тях са останали с трайни увреждания за цял живот.

Между 2009 г. и 2012 г. са били спасени 1135 човешки живота, изтъква в статистиката си КАТ. Независимо от регистрирания спад на жертвите броят на загиналите при пътни произшествия в България е 102 на 1 000 000 души население, което е между два и три пъти по-високо съотношение в сравнение с държави като Англия, Холандия, Швеция, се отбелязва в доклада на СЗО.

През миналата година в България са регистрирани 6 714 тежки пътнотранспортни инцидента, при които са били ранени 8 191 души.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2903 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар

2013.03.18 | 07:35

8
Причината за повечето катастрофи е психологията на българския шофьор.Тя е - " аз съм царя на пътя".За българския шофьор няма правила...Това го твърдя след като работих 12 години като тираджия в сащ.Българина винаги " нама време и бърза", нарушава правилата и изпреварва рисковано за да седне в някакво кафене и да пие с часове едно кафе...За българина разграничителните ленти ( когато ги има) не означават нищо, включително и за полицейските коли, " тройното разминаване" е в реда на нещата въпреки, че за това се налага на другите коли да отбият на банкета, изпреварването на завой без видимост е в реда на нещата " защото моята кола е много мощна"." Сеченето" на завоите е " най- правилния " начин на каране защото така " колата е по- стабилна " на пътя. В България се кара или много бавно или много бързо.Ако изпревариш някой каращ много бавно, в 50% от случаите ще те изпревари след това "защото никой не може да ме изпреварва, аз съм най-добрия..."Изпреварването започва винаги преди да си се разминал с насрещно движещата се кола, като предварително си се залепил плътно зад колата която ще изпреварваш и си се изнесъл на повече от метър в ляво обикновенно с левите гуми в насрещното движение.И най-жалкото е, че 90% от шофьорите смятат това за правилния начин на изпреварване...
С.

2013.03.17 | 01:28

4
Е, как? Нали преди няколко дена от ГЕРБ се хвалиха как били намалели катастрофите по пътищата по време на тяхното управление... Забравиха само да кажат, че дори и да е имало нещо подобно, то се е дължало не на оптимизация на движението (или на някаква друга причина), а по-скоро на повсеместната бедност. Само застанете на някоя бензиностанция и погледнете по колко зареждат хората.. Последният случай беше за 90 стотинки (няма грешка) газ.. Бахти. Това си е направо "пръдни ми 90 ст. в бутилката"..
Моканина

2013.03.17 | 23:21

7
Не съм съгласен, че ако си беден трябва да караш идиотски.
Стефан Стоянов

2013.03.17 | 23:20

6
Как така? Нали от една година в слънчева България, през деня, караме с включени фарове? На всички е ясно, че това води само до повече разход на крушки, акумулатори и гориво. Но, крадливата измет в парламента гласува и това поредно безумие. Затова никога повече парламент, избиран от тези търговски дружества, наречени партии! Смяна на системата! Протести до дупка!!!

2013.03.17 | 01:30

5
""между два и три пъти по-високо съотношение в сравнение с държави като Англия, Холандия, Швеция,"" А там могат ли да карат на слалом между дупките по пътя ??? ние си имаме май само "магистрали"
Рс

2013.03.17 | 01:27

3
Само заради по-добрите им пътища имат по-малко загинали.

2013.03.16 | 18:35

2
Така е. С високата ( просташка ) скорост и право .................................. в гробищата !!!
МАХ

2013.03.16 | 18:34

1
Така е. Защото пътищата ни са наѝ-малко 2.5 пъти по зле от европеѝските. Включително и т.н. наречените магистрали на бившия цар Боѝко.

Добави коментар

Водещи новини