-
30 септември 2022 10:25
- 529
- 2
Два дни преди изборите Институт за развитие на публичната среда представя данни за финансовите ресурси, които партиите са отделили за платено медийно присъствие. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Резултатите са актуалност към 28-и септември, 2022 г. Подписаните договори между политическите формации и медиите възлизат на обща стойност от 3 020 075 лв. (без ДДС). Така за последните осем дни средствата за партийна реклама са се увеличили с близо 1 млн. лв.
В края на кампанията има сериозни размествания сред участниците, вложили най-много средства в медийния си имидж.
Така на първо място вече са Продължаваме Промяната с 675 020 лв. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна реклама само за периода 20-28 септември. Основният дял (над 50%) от средствата на формацията е насочен към големите частни телевизии у нас – bTV и Nova. Продължаваме Промяната са разходвали значителни суми и за отразяване в БНТ (където е насочен и целият им медиен пакет), вестници, онлайн медии и др.
На второ място по разходи вече са Демократична България с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. От коалицията продължават да залагат на големите телевизии у нас – bTV, Nova и БНТ, в които тя е вложила над 85% от средствата си.
След тях се нарежда БСП за България със 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка. При тях основно перо продължава да е договорът за Гугъл реклама чрез агенция-посредник, който бе публикуван на интернет. Това споразумение обаче включва показване на банери в сайтовете на още 25 други онлайн медии (сред които bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.). От столетницата са насочили средства още към обществената БНТ, партийната си телевизия, вестници и онлайн издания.
Вече четвърти са ГЕРБ-СДС с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ-СДС продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.
От Възраждане пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от Има такъв народ със средства в размер на 173 561 лв.
В следващата графика е включена подробна информация за партиите и коалициите и изразходваните от тях средства за медийно отразяване към 28-и септември.
Последвайте канала на
Свързани новини
Социолог: "Възраждане" ще генерира протестния вот на тези избори
30 септември 202207:50
Топастролог: Какво ни говорят номерата, под които партиите ще се явят на изборите на 2.10.2022?
29 септември 202214:25
Христо Гаджев от ГЕРБ-СДС: Най-важното след изборите е да има кабинет
29 септември 202212:32
Получените дарения за участниците в изборите са над 1,3 млн. лева
29 септември 202211:42
В София въвеждат организация на движението заради изборите в неделя
28 септември 202218:01
Христо Иванов обяви три условия за участие на ДБ в правителство след изборите
28 септември 202217:48
Министърът на културата: Разкриването на реалните собственици на медиите би подпомогнало борбата с дезинформацията
16 май 202316:26
Рекорден брой секции ще има в Турция за парламентарния вот утре
01 октомври 202219:20
В полунощ днес приключва предизборната кампания
30 септември 202221:16
Битката на върха в Ла Лига
Какво ще е различното в новозапалената вражда на Усик и Фюри
Левски избира между трима чужденци за нов треньор
ЦСКА - София опитва да привлече Доминик Янков
Фурние и Везенков измъкнаха Олимпиакос срещу последния в Евролигата
Байерн изнесе футболна лекция на РБ Лайпциг и се откъсна на върха
Коментари 2
Добави2022.10.01 | 08:24
Добави коментар
Водещи новини
Нинова се връща в политиката с новата си партия "Непокорна България"
21 декември 202409:46
Асен Генов (журналист): Необходимо е да има кабинет, но тази необходимост не е обяснена на никого
21 декември 202410:48
Стефан Джолев разкри: Имаме кадър с изчезналия Николай и кучето му
21 декември 202409:09
На ход са криминалистите: Зловещи новини от издирването на 13-годишния Николай
21 декември 202409:51
Владимир Чуков за нападението в Магдебург: Това е чист терористичен акт
21 декември 202408:25
След нападението с жертви и десетки ранени: Шолц пристига в Магдебур
21 декември 202409:32
Моментът на задържането на атентатора от Магдебург
21 декември 202408:24
42-годишен работник на "Мини Марица-изток" загина по време на работа
21 декември 202412:20
Планински спасител за двамата оцелели при трагедията в Пирин: Единият някак се е измъкнал невредим
21 декември 202408:42
2022.10.01 | 08:25