Обявиха къде най-много се е гласувало машинно на евроизборите у нас

В секциите с машинно гласуване, които бяха 3000, от общо 617 241 хиляди гласували, 158 967, тоест 25,75 процента, са дали своя вот с машина. Това беше обявено на пресконференция на Института за развитие на публичната среда, на която беше представен представи анализ за изборите за Европейски парламент, предаде репортер на Novini.bg

От изнесените данни стана ясно, че най-много избиратели са гласували с машини в 23-ти и 24-ти избирателни райони в София – около 40%, в Габрово – 37% и в 25-ти избирателен район в София. Най-малък е делът на избралите да гласуват с машини в районите на Кърджали, Търговище, Монтана, като той варира между 10 и почти 13%.

От правото си на машинно гласуване са се възползвали най-много от гласоподавателите на "Волт" - 53%, "Демократична България" – 49%, а в най-малка степен машинно са гласували подкрепилите ДПС - под 10%, ДОСТ – около 12% и "Презареди България" – около 9%.

В 309 секции гласовете с машина са повече от подадените с хартиена бюлетина. В една от секциите в София 83% от избирателите са гласували с машина. В добричкото село Стефаново 212 души, или 80% избирателите, са гласували с машина, а във Велико Търново почти 71% от избирателите са гласували с машина в съответната секция.

На пресконференцията беше отбелязано, че машинното гласуване е било съпроводено с редица проблеми, като например това, че обществената поръчка е проведена в последния възможен момент. Сякаш машините не бяха адекватно представени публично и това имаше ефект върху гласуването. Късно бяха изготвени и публикувани методическите указания, заявиха от Института за развитие на публичната среда.

В 1139 протокола има несъответствие между данните от машинното гласуване и окончателните резултати от изборите. Причините за несъответствията са неправилно пренасяне на преференции в окончателния протокол, пълно непренасяне на преференции в окончателния протокол, както и допуснати технически грешки – например в машинния протокол преференцията е за кандидат №4, а в окончателния протокол преференцията е пренесена за кандидат №5, стана ясно още на пресконференцията.

Устойчива тенденция за все по-честото използване на преференцията констатират от Института за развитие на публичната среда.

На европейските избори преференциално са гласували 34,4 на сто от подалите своя вот, което е увеличение с 8,4 процента спрямо изборите за ЕП през 2014 година.

Най-често възможността за преференциално гласуване е използвана от избирателите на ВМРО-БНД, "Демократична България" и коалиция "Възход", а най-рядко - от избирателите на ДПС, Българско национално обединение и ДОСТ.

Най-много преференции са използвани в избирателните райони /ИР/ Враца и Монтана - по 40 на сто, следвани от София - 23-ти ИР - 37 на сто. Най-малък е делът на хората, използвали преференции в избирателните райони Кърджали, Търговище и Разград - между 10,1 на сто и 12,8 процента.

 

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Избори

още

Анкета

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Одобрявате ли промените в НК свързани с неизбежната отбрана?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.