Галъп: Дни преди вота формулата на влизащите в ЕП е 3+1+евентуални шансове за още 2 формации

Дни преди вота формулата на влизащите в ЕП е 3+1+евентуални шансове за още две формации. Степента на предвидимост е ниска, възможни са развития в последните дни и часове. ГЕРБ и БСП се открояват. ДПС са трети, а ВМРО вече преминава бариерата и от финалните дни на кампанията ще зависи дали и с колко ще е над чертата. Това показват данни на „Галъп интернешънъл“ към 17 май, които са моментна снимка, а не прогноза за изборен резултат. Свои шансове да са над чертата имат също „Воля“, която разви мащабна кампания, а и ДБ.

Данните са на базата на национално представително проучване сред 1003 души (18+) в цялата страна, проведено от 10 до 17 май по метода на прякото интервю лице в лице. Изследването е независимо от външно финансиране.

Данните показват моментното състояние на декларативните нагласи. Затова и не са прогноза за изборния резултат. Максималната грешка при 50%-овите дялове е ± 3.5%. Активността е трудна за предвиждане, но от днешна гледна точка се очаква да бъде около 33% от официалните списъци с избиратели (които невинаги са надеждна отправна точка, а има и дописвания), изчисляват от „Галъп".

Това означава около 2.2 млн. (с възможни сериозни отклонения) гласуващи, от които се очакват и известен брой недействителни бюлетини (за справка, на последните избори за ЕП те бяха около 120 хил.) Разбира се, може да има известни отклонения заради разминаване между формални гласоподаватели в списъците и реално пребиваващи в България.

Към 17 май, когато завърши последното проучване на „Галъп интернешънъл“, двете основни формации оспорват първото място, респективно БСП с потенциален вот между 28% и 32%, и ГЕРБ с потенциален вот между 27% и 31% от действителните гласове, подадени за партии и кандидати.

Текущата последна седмица ще реши всичко и ще покаже дали и доколко ГЕРБ мобилизира периферията си. ДПС има очакван вот около и над 15 - 16% от действителните гласове, подадени за партии и кандидати. До около 6% към 17 май вече достига ВМРО, което означава, че преминава бариерата от 5.88% и дали и с колко ще влязат в ЕП зависи от мобилизацията на електората. „Воля“ може да финишира на нива между 5 и 6%, а ДБ – между 4 и 5%.

Не бива да се подценяват и останалите формации, които ще очакват между 1% и 3% от вота – като Коалиция за България (АБВ), „Атака“, „Патриоти за Валери Симеонов", „Възраждане“. Интерес будят и от формацията „Път на младите“, които могат да получат и над процент от вота. Любопитно ще е представянето на „Коалиция за България“, защото е възможно да има объркване на част от избирателите на БСП. За формации и кандидати с около и под 1% подкрепа потенциалният вот може да бъде значим. Независими кандидати този път като че ли събират известен интерес.

Подобни фактори няма как да се отчетат социологически надеждно на този етап. Няма как да се отчетат и формите на зависим, административно мобилизиран и т.н. вот, които може и да решат изборите. Бариерата се очертава около и над 120 000 гласа. Регистрираният засега интерес към „Не подкрепям никого“ се очаква да остане по-скоро декларативен и би било изненада, ако премине 2 – 3% от общия брой действителни гласове.

Коментари

  1. 2019.05.23 | 19:33

    VUZRAJDANE - 15%

  2. 2019.05.23 | 16:18

    Нека отново Бай Гюро ви разясни изборите: ГЕРБ бият БКП/БСП-терористи с 10%.

  3. 2019.05.23 | 15:56

    Червената стъкмистика...нищо ново Парванчо слуша Райчев и Червен Кольо..боклуци червени нищо ново не измислихте!!Народа пак ще ви изненада,позитанска лъжлива смрад

  4. 2019.05.23 | 15:46

    Ей ги бе Галъп Манипунешънъл са получики цифрите за публипакзия от Спосрано 20! Само ПАрванчо джихадистът е на менине , че лайнометите ще спечелят! Парванчооо, на 27 май се моли да е така, зашото АЗ лично ще те побъртам поне 6 месеца и всеки ден ще те наричам червен, разпран, насран джихадист! АЗ ти го обещавам мръснен п.утколизачоо на засъхвашите мензисарки Говнелия Импкесова и лена офшорната!

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Избори

още

Анкета

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.