-
21 юли 2022 13:26
- 615
- 0
Средно потребената енергия от клиентите на централно топлоснабдяване в София за сезон 2021/22 е с 12 процента по-малко в сравнение с предходния отоплителен сезон, сочат данните от изравнителните сметки на фирмата за топлинно счетоводство "Техем". Отново средно с 12 на сто обаче е струвал по-скъпо отоплителен сезон 2021/2022 за потребителите в сравнение с миналата година. Това основно се дължи на по-дългия период с отопление (13 дни повече в сравнение със сезон 2020/2021), на по-ниските среднодневни температури и на повишената цена на енергията от юли 2021 г.
"Отчитаме, че клиентите са реализирали икономии, но повишената цена и по-дългият период с отопление компенсират тези икономии. С оглед очакванията цените на ресурсите да продължават да се покачват, препоръчваме да се продължи с разумното използване на енергия, както и да бъдем все по-активни и внимателни с това кога ни е необходимо отопление и колко топло трябва да бъде в помещението. Това се постига лесно с помощта на термостатни вентили на радиаторите", коментира Милена Стоянова, управител на "Техем".
53 на сто от клиентите в столицата ще получат изравнителна сметка, в която имат сума за получаване или сума равна на начислената енергия през сезона. 47 процента имат суми за доплащане, посочват от "Техем".
По-честото разпределение на енергия (месечен отчет и сметки), каквато е идеята на европейската Директива за енергийна ефективност, транспонирана и в нашето законодателство, дава възможност по-бързо да се ориентираш в месечното си потребление и да реализираш икономии. Затова и над 350 сгради от клиентите на "Техем" в София избраха да преминат на месечен дистанционен отчет и месечна сметка, без изравнителна, допълва Милена Стоянова.
Най-много са клиентите със суми за получаване в изравнителната сметка от 10 лв. до 99 лв. - 24 процента. 21 на сто имат суми за доплащане в същия диапазон. 14 процента имат да възстановяват суми от топлофикационното дружество от 100 лв. до 249 лв., а същите средства трябва да доплащат 11 на сто от потребителите.
От "Техем" обръщат специално внимание, че потреблението на топла вода е съществена част от разхода за енергия. Изправността на водомерите е от съществено значение за определяне на индивидуалния разход. Близо половината водомери за топла вода, монтирани в имотите на клиентите в София са стари, с изтекъл срок за метрологична проверка (10 години).
От фирмата напомнят, че в актуалните текстове на Закона за енергетиката е залегнало задължителното изискване при подмяна на уред (водомер, разпределител, топломер) да бъде монтиран такъв с дистанционен отчет, съгласуван с фирмата за топлинно счетоводство, която обслужва етажната собственост.
Последвайте канала на
Свързани новини
Манчестър Сити 1:1 Евертън, Холанд пропусна дузпа
Годината на Лудогорец - обзорът на Sportal.bg
Следете с нас всички мачове днес в английския елит на “Боксинг Дей”
„Вабанк“: Трябваше ли Левски да се раздели с Генчев?
"Лигата на талантите" с обзор на полусезона в Елитната група до 17 години
"Моят отбор": Салах затвърждава статута си на Fantasy легенда
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Наталия Киселова за Рождество: Нека Витлеемската звезда даде светлина за надежда!
26 декември 202413:42
Пуснаха движението по пътя за Витоша през "Златните мостове"
26 декември 202413:52
Мъж преби шофьор на автобус в Бургас
26 декември 202413:03
Тежка катастрофа със загинал край Варна, пътят е блокиран
26 декември 202414:10
Българин загина при катастрофа с линейка в Италия на Бъдни вечер
26 декември 202414:42
МВнР изрази съболезнования по повод катастрофата с азербайджански самолет край Актау
26 декември 202414:03
Очевидец на катастрофата в Казахстан: Видяхме я със собствените си очи, донесохме кран, за да помогнем
26 декември 202414:22
Откриха новородено бебе, изхвърлено в контейнер до Барселона
26 декември 202415:11
2 напитки пазят от рак, пийте ги често
26 декември 202415:17