Търсят се инвеститори за плавателен канал Русе-Варна за 3,6 млрд. лв.

  • 18 март 2015 16:38

  • 4897
  • 1
Търсят се инвеститори за плавателен канал Русе-Варна за 3,6 млрд. лв.
© РИОСВ Русе

Предложение за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна беше прието на заседание на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион, съобщи "Фокус". На срещата присъстваха представители на всички пет области, включени в региона Велико Търново, Габрово, Разград, Русе и Силистра.

Председател на съвета е областният управител на Велико Търново проф. Пенчо Пенчев, освен него имаше и представители на академичните общности от посочените градове. Предложението за изграждане на плавателния канал беше втора точка от дневния ред и беше прието с 27 гласа „за” и 1 „въздържал се”.

Областният управител на Русе Стефко Борджиев обяви идеята за екстравагантна, но много ползотворна за региона. Той обясни, че първите проучвания за нея започват през 1972 г.

"Маршрутът на канала е 192 км. Като започва от Русе, преминава в близост до Разград и завършва във Варна. Стойността на проекта е 3,6 млрд. лв. Реализацията му не е осъществена поради невъзможността на държавата да го построи поради големината на разходите", добави още Стефко Борджиев.

Той каза, че каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, ще служи и за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието, както и за промишлено водоснабдяване на Северна България.

Плавателният канал ще съкрати водният път от Западна и Средна Европа до Черно море. Икономическите ползи се изразяват в ускоряване на превоза на товари по воден път от Европа към Близкия и Средния изток и обратно. Ще се засили използването на водния транспорт, който е екологичен и евтин. След като предложението бе прието то ще бъде внесено в Министерски съвет. След това ще се търси финансиране от инвеститори или от Европейски съюз

Последвайте канала на

4897 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2015.03.24 | 08:16

1
Канала преди да пуснат магистралата Варна - София ли ще го направят или после? Щото ако е след това, иведнъж ще им дойде, че каналът я пресича и ще трябва мост. Ама строителството на моста не е включено във финансирането и ще трябват още пари. После ще се окаже, че сметките са криви, щото на превозвачите им е по евтино да си цапат през делтата отколкото да плащат на някой да си избива инвестицията. Пък и румънците ще подскочат яко и ще направят всичко възможно да съботират проекта. Друг е въпросът дали това не са кьорфишеци, целящи да извадим коз в пазарлъка със същите румънци за разпределяне на евентуалните газови находища в акваторията на двете държави.

Добави коментар

Водещи новини