-
16 март 2015 21:03
- 2770
- 4
Два нови маршрута ще има метрото от май месец, след пускането на седемте нови станции до летището и до Бизнес парка, пише в. "24 часа".
Маршрут 1 ще е по трасето от станцията при Бизнес парка през центъра и с крайна точка станция “Сливница”. А маршрут 2 ще е от станцията на летището през “Младост”, центъра, “Люлин”, “Надежда” и оттам отново центъра до станция “Джеймс Баучер” в кв. “Лозенец”.
Влакчетата ще се движат през едно по двата маршрута, а крайните им точки ще са отбелязани с табели на мотрисите.
В пиковите часове влаковете по двата маршрута ще са през 6 минути. Сега по втората линия те се движат на седем минути и половина, така че скъсяваме интервала на движение. В участъка от “Младост 1” до “Сливница”, по който натоварването е най-голямо, тъй като първата линия е над два пъти по-голяма от втората, минималният интервал на движение ще бъде 3 минути. Той също се скъсява с 30 секунди, тъй като линията свързва двата най-големи жилищни комплекса “Люлин” и “Младост” с центъра”, обясни пред “24 часа” шефът на “Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.
Сега метрото също има два маршрута, като влакчетата пътуват от “Сливница” до “Младост 1” и по направлението “Цариградско шосе” - “Джеймс Баучер”. С новите маршрути от май, ако пътниците искат да стигнат от Бизнес парка до летището, ще трябва да слязат на станцията в “Младост 1” и да се качат на влакчето с крайна точка аерогарата.
Още в началото на април пък ще бъдат пуснати първите 4 нови станции от “Цариградско шосе” до летището.
Пътуването от ЦУМ до аерогарата ще отнема 18 минути. Освен летището метрото вече ще обслужва част от квартал “Дружба” и бизнес сградите в индустриалната зона. Очаква се с разширението на първата линия още 45 000 софиянци да могат да ползват метро.
Продължението на първия лъч се финансира от оперативна програма “Транспорт”.
Освен четирите нови станции до летището в началото на май ще бъдат пуснати и още 3 от “Младост 1” до Бизнес парка. Така метрото ще стигне до още 90 000 души, а метромрежата ще се разшири със 7,6 км и 7 станции.
Двата участъка струват 119 млн. евро. Средната цена на 1 км за подземната част е 17 млн. евро, а на надземната - 11,4 млн. евро с оборудването, инфраструктурата и ремонта на три булеварда, под които минава метрото.
Според прогнозите новите станции ще намалят замърсяването на въздуха с 11 000 т вредни вещества годишно, а шумът в района - с 15%. Очаква се ефектът върху трафика да е 18% по-малко задръствания и 8% спад на катастрофите.
Под земята от “Дружба” до ЦУМ и от “Младост 4” до там ще отнема само 16 минути.
Сега се строи и продължение на втората линия с още една станция до ул. “Сребърна”. Тя трябва да е готова през юни 2016 г. Тази есен пък се очаква да започне и изграждането на централния участък от третата линия. Той ще започва от бул. “Вл. Вазов” и ще стига до “Красно село”. Трасето е 8 км и ще има 8 станции. Участъкът ще се финансира от оперативна програма “Транспорт”, а в момента текат процедури за избор на строители и доставка на влакове.
Според плановете през 2019 г. метромрежата трябва да е поне 48 км с 43 станции, а влакчетата ще обслужват над 40% от пътуващите с градски транспорт.
Според генералната схема за развитие на метрото мрежата трябва да се състои от 3 диаметрално пресичащи града линии с разклонения в периферните им участъци. Завършена, мрежата трябва да е 65 км и с 63 станции. Тогава метрото ще обслужва 60% от пътуващите с градски транспорт софиянци.
Последвайте канала на
Свързани новини
Метрото прокапа (снимки)
13 януари 201507:33
Строежът на метрото ще изнервя шофьорите по бул. Черни връх
01 август 201406:22
Живи дървета ще красят метрото
20 май 201408:42
Новите отсечки на метрото са готови на 75%
02 май 201411:51
Метрото тръгна по график
09 юли 201511:39
Мотриса на метрото заседна на депото в "Обеля" (обновена)
09 юли 201507:41
Отпуснаха парите за разширение на метрото до „Хладилника“
27 май 201514:53
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 4
Добави2015.03.20 | 16:01
2015.03.20 | 16:00
2015.03.20 | 16:00
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2015.03.20 | 16:01