Ивайло Московски: Приватизацията е единственият изход за БДЖ "Товарни превози"

  • 10 март 2013 13:17

  • 1824
  • 8
Ивайло Московски: Приватизацията е единственият изход за БДЖ "Товарни превози"
©

Приватизацията е единственият възможен начин БДЖ „Товарни превози” да се стабилизира. Това каза пред журналисти транспортният министър в оставка Ивайло Московски по повод протестите срещу приватизацията на дружеството и блокадите на гарите в София и Варна.

Московски припомни, че дружеството е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт. „БДЖ „Товарни превози” има 800 млн. лв. дългове, които трябва да се покрият по някакъв начин. Приватизацията е единственият възможен начин, по който биха влезли средства, за да се разплатят с кредиторите. Ако това не стане, кредиторите ще активират своите вземания от дружеството и няма да има БДЖ”, каза още транспортният министър в оставка.

На въпрос дали има възможност държавата да финансира БДЖ, той обясни, че трябва да се мине през т.нар. нотификация или одобрение от Брюксел на държавна помощ, за да може централната власт по някакъв начин директно да даде пари.

„Когато са трупани тези 800 млн. лв. дългове на БДЖ, никой, никога не е питал българското общество дали е съгласно за това. И ако се вземе решение, че държавата трябва да покрие тези 800 млн. лв. дългове, на всички хора трябва да е ясно, че това ще са нашите пари, т.е. парите на българския данъкоплатец. Не знам дали това е справедливо”, коментира Московски.

На въпрос дали самата приватизация е законна, тъй като БДЖ е в забранителния списък, Московски отговори: „БДЖ като холдинг е в списъка, но като дъщерни компании не е. Мисля, че няма законов проблем. Има Агенция по приватизация, тя е водеща и е компетентна да отговаря по този въпрос”.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1824 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар

2013.03.12 | 08:52

8
Ивайло Московски: Приватизацията е единственият изход за ТИМ да сложи ръка и на БДЖ докато ГЕРБ са на власт !
историчар

2013.03.11 | 17:49

7
Царство България е теглила големи и неизгодни кредити за да я има тая железница , социалистическа България впрегна хиляди младежи в бригадирското движение за да я завърши , подарете я сега на някой , а дочувам ,че за в бъдеще ще има големи печалби от някаква търговска линия с Азия

2013.03.11 | 17:45

6
Не разбирам след като "Товарни превози" са толкова зле, как след приватизацията ще се оправят? Значи има вариант да работят на печалба. Ами да се вземат в ръце и да го реализират. Що трябва да се подари на някого в стил БГА Балкан?

2013.03.11 | 17:45

5
Приватизацията е единствения начин накой да вземе БДЖ на безценица, да продаде после с печалба имотите, които има БДЖ, после и останалите активи, а останалото за скрап. Да ви звучи познато?
Луди

2013.03.11 | 17:45

4
По-добре ли е да се наливат пари както в Кремиковци!?
дадас

2013.03.11 | 08:12

3
Смърт за националните предатели!
Batemo

2013.03.11 | 07:11

2
По добре да не се източва защото колкото и да налеем, все ще го откраднат.
Onia

2013.03.11 | 04:13

1
Само като му видя очите и ....................... е за затвора.

Добави коментар

Водещи новини