Порожанов: Износът на земеделски продукти и храни достигна 4,5-5 млрд. евро

Износът от секторите земеделие и храни достигна 4,5-5 млрд. евро. Положителното салдо или превишението над вноса е близо 1 млрд. евро. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен ПорожановРумен ПорожановРумен Порожанов е бивш министър на земеделието, храните и горите. Роден е на 17 август 1964 г. в на традиционния великденски форум „Да! На българската храна“.

„Експортът е много важен. Основната ни насоченост е европейския пазар, но нишите ни са на изток“, коментира министърът. Той разказа, че след срещата си със своя китайски колега е получил уверение, че след 3-годишни усилия ще има решение за износа на български млечни продукти за Китай.

Оттам има и голям интерес към българския белен слънчоглед. В момента 3 наши фирми правят експорт за 10 млн. долара, а се очаква да бъдат одобрени още 10 компании. Правят се опити и за увеличаване на износа на българско вино за Китай. Министър Порожанов обърна специално внимание и на арабските пазари и Ливан като точка за дистрибуция на храни. Там се провежда едно от най-успешните световни изложения за храни. Усилията са на него догодина България да има свой самостоятелен щанд. Водят се разговори и за намаляване на митата за внос в Ливан на български млечни продукти и пчелен мед. На заседанието си днес правителството одобри и участието за втора поредна година на България на изложението в Рияд, Саудитска Арабия.

Споразумението на ЕС с Япония пък ни дава възможност за нулево мито при внос на български продукти. Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев съобщи, че през 2018 г. за Токио е направен износ на 1,3 млн. литра наливно българско вино. То се бутилирало от местна компания, която го предлагала на японския пазар с бранд „Нешка“, на името на особено популярната там българска треньорка по художествена гимнастика.

„По-важното е, че цените, на които се изнася българското вино се удвоиха в последните години. Това означава, че то е оценено и се увеличава чувствително добавената му стойност“, каза Красимир Коев. Той припомни, че средствата за националната лозаро-винарска програма се запазват на 134 млн. евро до 2023 г. Запазиха се и ставките на субсидията от 75%, което е най-високия дял в ЕС и го имат само още 2 държави-членки.

В последната година има 9 нови изби и бройката им вече ще достигне до 300. На дискусията председателят на Браншовия съюз на хлебарите и сладкарите Марияна Кукушева предложи при всички обществени поръчки за храни, независимо дали са за училища, детски градини, затвори, болници, социални домове и др., задължително да има условие храните да са произведени по браншови стандарти. „Така всички ще имат достъп до най-качествени храни, а българските производители ще бъдат подкрепени“, коментира Кукушева.

Министър Порожанов подкрепи идеята.
Председателят на Българската асоциация на собствениците на земеделски земи Стайко Стайков пък предложи създаването на единна земеделска камара, от чието име да стават разговорите с министерството на земеделието. Министър Порожанов коментира, че това значително би улеснило работата и диалога. В края на дискусията той поздрави всички български производители и им пожела и здраве и хубави великденски празници.

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Земеделие

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.