Румен Драганов (Институт за анализи и оценки в туризма): България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама

  • 02 май 2024 20:05

  • 457
  • 6
Румен Драганов (Институт за анализи и оценки в туризма): България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама
© Булфото (архив)

България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама, която правим в чужбина. Това заяви в интервю пред БНР Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Около 170 000 пътувания в чужбина ще имат българите и около 820 000 ще са чужденците у нас, като 63% ще пътуват повече от един път в рамките на тези 10 дни в началото на май.

През целия май ще той предвижда се надхвърлят 800 000 посещения на чужденци в България,  а сега за Великден „очакваме да дойдат около 70 000 за тази тържественост от Източното православие. Това са хора, които вече са идвали, виждали са и сега водят свои близки приятели“.

"По-голямата част ще са предимно от ЕС – съседни на България държави", уточни Драганов. И обяви, че през летния туристически сезон у нас ще работят 360 000 българи и  около 14 0000 са чужденците, които привличаме годишно в България.

Българите са най-предпочитаните работници в сектор туризъм

„Това не е проблем на обществото, откъде някой ще се напазарува работници“, категоричен е Драганов.


Според него този сезон у нас ще е по-силен от 2023 г.

"Българският туризъм е подготвен – това са предварителни договори, подписани през 2022 г. Това, което ще направи сегашният министър на туризма Евтим Милошев Евтим Милошев Евтим Милошев е назначен за министър на туризма в служебния кабинет с премиер Димитър е за туристите през 2025 и 2026 г.", посочи туристическият анализатор.

Събедникът на медията допълни: Ние правим грешка, като казваме „няма средства за реклама“. Тъй като бюджетът на Министерство на туризма е около 26 млн. лв., от тях около 12 млн. лв. отиват за реклама в изложения в чужбина, но ние не смятаме какво дава туристическият бизнес за участие в различните платформи за резервации. Там всеки хотел дава 18% от това, което вие виждате като цена.  Сумарно се получава, че България има около 68 млн. евро за реклама. И ако го разделим на тези 12 млн. чужденци, които влизат в страната ни, виждаме, че даваме около 6 евро на чужденец у нас, а Гърция дава около 11 на влязал турист и в Турция е почти същото.

 

Последвайте канала на

Валери Зайцев
457 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар

2024.05.25 | 06:45

6
❤️ Г­­о­­р­­е­­­щ­­и­­­ ­м­­­о­­м­­и­ч­­­е­­т­а­ ­­в­и­­­ ­о­­ч­а­­к­в­­а­т ­­-­ X­­­1­­8­.­­F­­U­N

2024.05.02 | 21:04

4
Да не брои заминаващите за Гърция?

2024.05.02 | 21:07

5
Да, май брои сезонните работници

2024.05.02 | 21:03

3
Като продаваш на европейски цени е нормално да даваш и европейски заплати. Тогава дефицит на работници няма да имаш.

2024.05.02 | 20:37

1
Драганов брои тираджиите за туристи и сезонните работници, заминаващи за Гърция и Германия също.

2024.05.02 | 20:54

2
Интересно дали брои транзитните френски войничета за Украйна.

Добави коментар

Водещи новини