Ангелкова разкри какви са възможностите за субсидиране на бизнеса

Министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard коментира в Стара Загора приетото субсидиране от 35 евро на седалка за чартърите, което дава възможност за повишаване на конкурентоспособността, тъй като туроператорите имат възможност да предлагат различни атрактивни програми на туристите, избрали България за своята почивка.

Тази мярка за стимулиране на организирания туризъм се приема изключително добре от международните ни контрагенти, посреща се с оптимизъм и от българските предприемачи в туристическия бранш. Очаквам до 10 дни тя да стартира, в момента се чака одобрение от ЕС, като кандидатстването за субсидията ще е възможно най-опростено административно, а одобрението - бързо, поясни министърът.

Тя разясни пред представителите на туристическия бизнес подробно мярката 60 на 40, която вчера с решение на кабинета стана за сектора 80 на 20, тъй като допълнително се одобряват 290 лева на заето лице. Единствено за нашия отрасъл мярката отчита специфики в сезонния му характер, взети са предвид индикациите, подадени от различни организации. Не се изисква фактическо заплащане на данъци, за да се ползва мярката, но трябва да има декларация, че ще бъдат платени.

Николина Ангелкова: Туристите тази година са по-малко в сравнение с предишни години

 Документите ще се обработват за максимално кратък срок, след което НОИ ще изплаща сумите в рамките на 5 дни. Мярката ще действа до края на септември, като идеята е да се удължи до края на годината. По този начин смятаме, че ще се подпомогне значително дейността на сектора и най-вече ще се запазят работните места, заяви министър Ангелкова. Тя добави още, че Европейската комисия е гласувала помощ от близо 200 млн. лева, а одобрените заявления за сектор туризъм вече са 553.

Проведени са разговори с Българската банка за развитие за възможността за предоставяне на безлихвени и нисколихвени кредити. Чрез нея могат да се гарантират 80% за бизнеса. След дискусия с Агенцията за експортно застраховане тя е заявила готовност да поеме 15% за секторите транспорт и туризъм.

По време на срещата бе обсъдена и темата за промотирането на България като балнео- и СПА дестинация съвместно с БУБСПА и германските здравни каси. В резултат на споразумението за партньорство, подписано през септември 2019 г., България бе включена в списъка от страни, в които осигурени граждани на Федералната република могат да ползват по линия на касите продукти от медикъл туризма. В момента се провежда активна рекламна кампания, така че очакваме сериозен и активен интерес, обясни министърът. Миналата седмица бе организирана и онлайн конференция, в която се включиха над 6000 туроператора, които са специализирани в този продукт.  Стара Загора е част от 7-те балнео- и СПА дестинации, които Министерството на туризма разработи, и мисля, че може да де възползва от тази мярка, защото има огромен потенциал, заяви министър Ангелкова. Тя подчерта, че това е особено важно за крилата на сезона, които могат да бъдат разширени и през този продукт. И уточни още, че всички хотели и места за настаняване, които отговарят на наредбата, могат да бъдат включени в този проект, няма допълнителни изисквания.

Българи минават без проблем през "Маказа", гръцкият бизнес не иска затравяне на границата с България

Министърът представи пред бранша и новите промени в наредбата за категоризация и прекатегоризация на туристическите обекти. С последните промени в Закона за туризма там се регламентира клас Б с облекчен регистрационен режим. Отпаднаха редица изисквания, утежнявали бизнеса, което е основен приоритет на правителството, но, разбира се, това не е за сметка на качеството, посочи министър Ангелкова.

Стартираха рекламните кампании на България към основни целеви пазари – балканските страни, Израел, Скандинавския регион, Германия, Вишеградската четворка. България се рекламира и по водещи световни канали като BBC, CNN, Euronews, National Geographic. Кампанията за вътрешния пазар също е в ход.

Вчера ЕС обяви нови 14 държави, от които може да се пътува без карантина. Работим в сътрудничество с  министъра на външните работи и министъра на здравеопазването, следейки епидемичната обстановка, за да можем да дадем възможност и на туристи от други страни да пътуват към България, заяви министър Ангелкова. Тя подчерта, че ключови туристически пазари за нас са също Украйна, Молдова, Турция, Израел, Великобритания и др. 

Министър Ангелкова отправи апел за разумен подход към ценовата политика. За съжаление някои единични примери добиват голяма популярност и оставят усещане, което рефлектира върху целия сектор. Много важно е да се показват добрите примери, за да се виждат усилията, които се полагат.

Коментари

  1. 2020.07.03 | 16:57
    Като излееш кофа вода в пясъка, нали знаеш какво става - мокро петно за малко време което изсъхва бързо. От вода и помен няма. Такива са им мерките. А това са парите на народа. Престъпно пилеене.
  2. 2020.07.03 | 11:18
    Пишман министър.
  3. 2020.07.02 | 20:35
    Докога ще ни занимавате с това грозно недоразумение?!?!?!?!?!?
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Смятате ли, че новите правителствени мерки ще дадат резултат в борбата с кризата?

Смятате ли, че новите правителствени мерки ще дадат резултат в борбата с кризата?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.