Министър Ангелкова: Фокус през 2020 г. ще са инвестициите в туризма, планираме поредица от двустранни форуми

През 2020 година планираме редица съвместни форуми за насърчаване на инвестициите в туризма и срещи с представители на бизнеса от различни държави. Предвиждаме обща инициатива с Италия във връзка с културното наследство, подготвяме бизнес форум с Израел в областта на уелнес, СПА и културно-историческия туризъм, работим по идеята на общ маршрут с Гърция за привличане на туристи от далечни пазари. Със САЩ подготвяме кампания за популяризиране на дестинация България на американския пазар. Обсъжда се двустранен форум с участие на туроператори от България и Турция. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard пред близо 70 представители на дипломатически мисии у нас. На традиционната годишна среща, която тя провежда с дипломатическия корпус, присъстваха посланици на 50 държави у нас, както и високопоставени представители в мисиите.

Министърът информира още, че за пролетта на следващата година се подготвя втори международен инвестиционен форум в Слънчев бряг. Тя  уточни, че за участие са поканени световни туроператори като ТУИ, представители на бизнеса, български и международни държавни и финансови институции. Привличането на инвестиции в туризма е сред основните ни задачи за следващата година, добави министърът.

Тя отбеляза, че след създаването на самостоятелно Министерство на туризма международните визити бяха увеличени с 31%, а приходите от тях с 34 на сто. За 10-е месеца на 2019 г. през периода  януари- октомври страната ни е посетена от над 8,3 млн. чужди туристи, което представлява намаление с едва 0,4% спрямо същия период на рекордната 2018 г. Приходите от международен туризъм от януари до септември месец пък възлизат на 3,2 млрд. евро, като отново се наблюдава минимално понижение от 0,6 на сто. Надяваме се до края на годината да успеем да компенсираме тези леки спадове и да отчетем устойчиво развитие на сектора и през тази година, коментира министърът. Тя подчерта, че той е важен фактор в българската икономиката, като създава 12% от БВП.

Пред дипломатите министърът отбеляза важността на Единната система за туристическа информация – интегрирането на туристическата информационна система със защитени канали - с общините, Министерството на финансите и МВР, като по този начин целим намаляване на сивата икономика, повече приходи от данъци и сигурност за туристите. Другото важно значение на тази система е, че тя дава възможност за глобални анализи за пазара, на база на които да се планират различни маркетинг и рекламни кампании.

През 2020 г. важен приоритет е чрез Закона за туризма да се създаде статут на националните курорти. Те са лицето на българския туризъм и всички елементи от дейността им следва да се изяснят - управление на инфраструктура, зони, инвестиции.
Благодарение на подкрепата на премиера Бойко Борисов през следващата година ще стартира механизъм за подпомагане на организирания туризъм, каза министър Ангелкова, като уточни, че той ще заработи пилотно на 4 ключови за България пазара за периода май-октомври.

Една нова инициатива на министерството е работа с блогъри и инфлуенсъри за популяризиране и утвърждаване на България като целогодишна туристическа дестинация, информира министърът. Тя посочи, че продължава усъвършенстването на електронните услуги и дигитализацията в сектора. Предвиждаме разработване на специален регистър, в който всеки туристически обект да има електронен паспорт, обясни още министър Ангелкова.
Важна тема за дебат е задължителната застраховка „Отговорност на туроператора“ и промяната в минималните прагове на полицата, за да бъде гарантирано обезщетението на туристите, каза министърът и допълни, че темата е особено актуална след несъстоятелността на най-стария туроператор „Томас Кук“.

Ръководителите на дипломатическите мисии на Италия - Н. Пр. Стефано Балди, на Турция – Н. Пр. Хасан Улусой, на Испания - Н. Пр. Алехандро Поланко Мата, на Гърция- Н. Пр. Димитрис Хронопулос, на Република Корея - Н. Пр. Джънг Джингю, и други дипломати откроиха доброто партньорство и ползотворната работа с министър Ангелкова и екипа на Министерството на туризма. Те приветстваха възможностите за двустранни форуми за развитие на туризма, откроиха потенциала на България и заявиха готовност за реализация на бъдещи съвместни проекти, които да допринесат за популяризиране възможностите за туризъм на страните.

Н. Пр. Кристоф Айххорн, посланик на Федерална република Германия у нас, изказа благодарност за топлото отношение и съдействие към германските туристи, които бяха на почивка у нас при обявяване фалита на най-стария световен туроператор „Томас Кук“. Негово превъзходителство допълни, че е налице успешно сътрудничество между българската страна с германските здравни каси, което дава възможности на здравноосигурени германски граждани да ползват услугите на българския здравен туризъм.

 

Коментари

  1. 2019.12.11 | 08:17

    Грозалия пак се активизира на наш гръб.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Ще се отрази ли убийството на Солеймани на цената на петрола?

Ще се отрази ли убийството на Солеймани на цената на петрола?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.