Ангелкова на XI Международна среща в Пловдив: Туризмът ще е структуроопределящ отрасъл за икономиката на града и региона

Със съвместните усилия на държавата, местната власт и бизнеса и отчитайки огромния потенциал на Пловдив, съм убедена, че съвсем скоро туризмът ще е  структуроопределящ отрасъл за икономиката на града и региона. Това заяви министърът на туризма Николина АнгелковаНиколина Ангелкова Николина Ангелкова е министър на туризма. Родена е на 30 ноември 1979 г. Възпитаник е на Harvard при откриването на XI Международна среща по туризъм в Града под тепетата.

Тя поздрави новия кмет на общината Здравко ДимитровЗдравко ДимитровЗдравко Димитров Димитров е български политик, Областен управител на област Пловдив. Роден е на, че форумът за туризма с участието на представители от над 10 държави е сред първите събития в началото на мандата му. На Националния съвет по туризъм, който ще се проведе на 19 ноември,  предлагаме форумът за туризъм в Пловдив да се впише в календара на Годишната програма за национална туристическа реклама и така ще насърчим устойчивото му надграждане, увери тя. Министърът изказа задоволството си от Стратегията за интегриран и устойчив туризъм в област Пловдив до 2027 г. Тя благодари и на ръководството на фондация "Америка за България" за подкрепата при реставрацията на редица културно-исторически паметници у нас.     

Пловдив е важна част от културно-историческите дестинации, които Министерството на туризма създаде през 2015 г. скоро след обособяването си като отделна институция. Интересът към тях постоянно расте. Общината има изключителен потенциал също като маршрут за балнео- и СПА туризъм и пред него се откриват отлични перспективи, след като заедно с Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и Германо-българската индустриално-търговска камара направихме исторически пробив и подписахме споразумение с германски здравноосигурителни каси, поясни министърът. Те ще изпращат в България свои граждани, които искат да ползват услугите на нашия здравен туризъм, включително и в частни хотели. Вярвам, че Пловдив ще направи необходимото както чрез стратегията си за туризма, така и чрез маркетинговите инструменти, за да повишава интереса към региона като балнео- и уелнес дестинация, посочи още министърът и анонсира, че подкрепата за този вид туризъм ще продължи. Пловдив участва и във винено-кулинарните дестинации, които министерството разработи. Сред съпътстващите събития на международния форум е Дефилето на младото вино в Стария град, което привлича много туристи от страната и чужбина.

Успехите на Пловдив в туризма хармонират и с постигнатите добри резултати в сектора за цялата страна. Независимо от трудната година и негативната кампания в началото й, статистиката говори за успешно развитие спрямо рекордната за туризма 2018 г. От януари до септември 2019 г. чуждестранните визити у нас са над 7,8 млн., като спадът спрямо същия период на 2018 г. е едва 0,8%. По данни на НСИ 1,374 млрд. лв. са приходите от нощувки в местата за настаняване с 10 и повече легла за периода януари-септември 2019 г., ръстът е 4,2% спрямо същия период на 2018 г. Пренощувалите лица в местата за настаняване с 10 и повече легла са над 6,8 млн., което е увеличение с 4,9% в сравнение със същите месеци на 2018 г., информира още министърът.  

Ангелкова: До края на годината ще бъде обявена отново концесия за Летище "Пловдив"

Тя благодари на премиера Борисов и колегите си от правителството за подкрепата за сектора като икономически приоритет, както и за анонсираната нова мярка за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетинга и рекламата към генериращи пазари. Става дума за 15 млн. лв. и тези средства ще са от изключителна полза за крилата на сезоните, посочи още министър Ангелкова. В най-близко време ще бъде обявена обществената поръчка за реализацията на финансовия механизъм за лотове по пазари, за да може пилотно да се види ефектът му. Той изцяло ще спазва Закона за обществените поръчки и европейските директиви в тази област. Ако тази инициатива е добра и работи, ще бъде устойчива в политиките на министерството, стана ясно от думите й.

Данните от летище Пловдив очертават към момента повече туристи през настъпващата зима – там се прогнозира ръст от над 14 на сто при полетите от чужбина спрямо миналия ски сезон. До края на годината се очаква да стартира процедурата за концесия на летище Пловдив и има сериозен интерес. За нас е важно с общи усилия да стимулираме всички водещи проекти за градовете, а транспортните връзки и достъпността са ключови за туризма, акцентира още тя.

Министърът подчерта също голямото значение на европроектите за привличане на допълнителни средства за устойчиво развитие на сектора. За следващия програмен период убедихме партньорите колко е важен интегрираният териториален подход и това ще е решаващо, затова разчитаме на Вашите предложения, обърна се тя към участниците в срещата. Бизнесът и конкретно туроператорите са с изключителен принос за гарантиране на по-дългия престой на туристите, за което вече се прилагат и нетрадиционни форми на реклама, включително и за Пловдив. Важни са също срещите с блогъри, влогъри и инфлуенсъри, за да увеличим още интереса към страната, посочи министър Ангелкова.

Тя увери, че екипът й и правителството ще продължат да работят активно за улесняване работата на бизнеса с цел България да бъде привлекателна туристическа дестинация и добро място за повече инвестиции. През последните две години министерството направи успешна реклама на Пловдив като европейска столица на културата по паневропейски и други медийни канали и тази политика ще бъде надграждана и в бъдеще. На форума в Пловдив имаше сериозно присъствие на чуждестранни медии, които представят в страните си визията за развитие на българския туризъм.

Кметът на Пловдив Здравко ДимитровЗдравко ДимитровЗдравко Димитров Димитров е български политик, Областен управител на област Пловдив. Роден е на информира, че общината се превръща във все по-търсено туристическо средище и една от горещите точки за градски туризъм в Източна Европа. Продуктът „европейска столица на културата“ ще продължи да работи, за да направи не само региона, но и страната ни още по-популярни, обобщи той.

 

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Планирате ли покупки от офертите за Черния петък?

Планирате ли покупки от офертите за Черния петък?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.