Ще удари ли фалитът на "Томас Кук" летния сезон догодина като домино?

При всички положения фалитите на британската авиокомпания "Томас Кук" и на един от най-големите български туроператори "Астрал Холидейз" ще се отразят негативно на бранша. Това каза в интервю за Novini.bg зам.-председателят на Българската асоциация на туристическите агенции Георги Рачев.

Това е по-малката беля. По-важното е, че една част от фирмите, които са били партньори на "Астрал Холидейз", няма да получат парите си или ще получат част от парите, защото сега се оформя една дълга опашка, на която първа застава държавата, след това са банките кредитори, след това са кредиторите юридически лица и най-накрая са обикновените граждани, които са ползвали туристическите услуги на "Астрал Холидейз". Фирмата има застраховка, която, за съжаление, не е голяма – само 700 000 лева. 15 български туристически фирми имат максималната застраховка за бранша от 1,4 млн. лева. Такава застраховка трябва да се прави при много по-малки обороти от тези, които е правила "Астрал Холидейз" – от порядъка на около 30 млн. лева годишно, заяви Рачев.

Предполагам, че малкото туристи, като физически лица, които имат услуги в "Астрал", ще си получат парите, въпросът е какво се случва с подизпълнителите, с другите фирми, които ще се наредят на една доста дълга опашка, за да си получат парите. А ако тези пари ги няма от "Томас Кук", предполагам че "Астрал" няма как и откъде да намери други пари, затова се е наложил този фалит, посочи Георги Рачев.

Юридическите отговорности трябва да бъдат ясно дефинирани, за да може да се отговори на въпроса кой ще поеме отговорността в случая, добави той.

По думите му фалитът на "Томас Кук" няма да се отрази съществено на зимния туристически сезон у нас. По-важното е лятото. Трябва да се види какво се случва в Испания, в Италия, в Гърция и Турция, където държава, бранш и министерство се обединиха, за да могат много бързо тези хотели, които са натрупали задължения, да бъдат обявени в несъстоятелност, да бъде избрано ново ръковдство и тези хора да участват активно в предлагането на хотелски услуги през новия сезон. Защото в противен случай ще изпуснем първоначалните записвания, западният свят е много динамичен, там празно няма да остане, веднага на мястото на "Томас Кук" ще се наместят други туроператори. Това е важното, същественото, което трябва да направи министерството и браншът, за да може ние отново да участваме с пълни сили в следващия летен туристически сезон, подчерта експертът.

Като че ли акцентът е върху хотелиерите, ако не се окаже, че покрай "Астрал Холидейз" има и други фирми, които няма да получат своите пари, те пък от своята страна няма да се разплатят със своите доставчици и ще се получи домино – да се надяваме, че то няма да бъде голямо. Дори фалитът на "Томас Кук" да засегне и около 60 хотела, каквато е информацията, това пък е шанс ние да участваме в преструктурирането на пазара, което неминуемо ще следва в Европа, защото говорим за милиони туристи, които използваха услугите на "Томас Кук". За това трябва време, зависи от личните качества на хората от бизнеса, а и Министерството на туризма трябва да заеме своето място и на ниво Министерски съвет да се каже, че това е отрасъл, който освен пари и чиста печалба, носи индиректно допълнително увеличаване на богатството на всички нас чрез плащането на осигуровки, чрез плащането на данъци. Достатъчно е да се огледаш какво правят в Гърция, в Испания, в Турция и да видиш как държавата изцяло застава зад бранша и участва с каквото може, каза още зам.-председателят на Българската асоциация на туристическите агенции Георги Рачев.

По публикацията работиха Галя Георгиева и Константин Веков

 

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.